Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit în primele şase luni ale acestui an un număr de 10.600 de reclamaţii, din care 2.306 privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit datelor transmise de ANRE la solicitarea Agerpres.

Din totalul de 2.306 reclamaţii care vizează modul de facturare, 59% au fost transmise spre soluţionare furnizorilor care au emis facturile respective, aceştia procedând la stornarea facturilor reclamate şi la regularizarea plăţilor, acolo unde s-a impus.

Diferenţa de 41% reclamaţii au fost soluţionate direct de către ANRE, prin formularea unor răspunsuri, cu comunicarea prevederilor legale aplicabile şi/sau în baza datelor, documentelor şi informaţiilor transmise de operatorii economici cărora ANRE le-a adresat astfel de solicitări.

Furnizorul de electricitate pe numele căruia au fost formulate cele mai multe plângeri, respectiv 715, este Enel Energie Muntenia, urmat de Enel Energie, cu 389 de reclamaţii, Electrica Furnizare - 363, E.ON Energie România - 145 şi Hidroelectrica - 134 de reclamaţii.

În privinţa gazelor naturale, cele mai multe nemulţumiri au fost la adresa Engie România - 93, E.ON Energie - 74, Enel Energie - 51, Premier Energy - 43 şi Enel Energie Muntenia - 38 de plângeri.

"În cursul semestrului 1 al anului 2021, au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, atât în domeniul energiei electrice, cât şi al gazelor naturale, aplicându-se 91 de sancţiuni în suma totală de 1.190.000 lei", se mai arată în răspunsul ANRE.

Principalele nereguli găsite au fost: nerespectarea programului de consum, neincluderea tipului de index în factura estimat/citit - informaţii prioritare de trecut în factura, emitere de factură fără încheiere de contract, nu s-au restituit sumele rămase în contul furnizorului în termen de 5 zile de la emiterea facturii de regularizare, neemitere facturi de decont final la termen, neemitere facturi la termenul din contract, neemitere facturi de regularizare, întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienţilor finali referitoare la facturi, nerespectarea frecvenţei de emitere a facturii, nerespectarea modalităţilor de facturare în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsură.

ANRE recomandă consumatorilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie şi gaze, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul, să transmită acestuia indexul autocitit al aparatului de măsurare şi să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis.

"Clienţii finali care au neclarităţi privind facturarea energiei electrice şi a gazelor naturale trebuie să se adreseze furnizorului care a emis factura în discuţie pentru clarificări, acesta având obligaţia transmiterii unei explicaţii clare şi uşor de înţeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în special în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real", mai spun reprezentanţii ANRE.

În măsura în care apreciază că prin răspunsul formulat nu au fost aduse clarificările necesare, clientul final are posibilitatea să se adreseze ANRE sau altor instituţii care au atribuţii în acest sens, inclusiv instanţelor de judecată.

Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri