Viata si bunastarea unor comunitati depind de modul in care cei responsabili ajung sa gestioneze resursele si de nivelul de interactiune dintre factorii de decizie de la nivel local si membrii comunitatii respective. Si aici vorbim despre responsabilitate sociala si despre social entrepreneurship. Si daca responsabilitatea sociala este mai degraba individuala si dependenta de nivelul de educatie, social entrepreneurship-ul reprezinta un mod prin care companiile, start-up sau cu vechime in piata se implica in viata comunitatii prin dezvoltarea, finantarea si implementarea de solutii pentru probleme sociale, culturale sau de mediu. Conceptul poate face referire la organizatii de diverse marimi si cu scopuri diferite.

In Romania, prin lege, intreprinderile sociale sunt entitati comerciale care respecta principiile si definitia economiei sociale. Acestea desfasoara activitati cu scop lucrativ si folosesc 90% din profitul lor pentru a indeplini o misiune sociala.

Economia sociala combina profitabilitatea cu solidaritatea pentru a sprijini dezvoltarea durabila si inovarea sociala, tehnologica si de mediu. Aceasta se poate face prin crearea unor locuri noi de munca, prin consolidarea coeziunii sociale, economice si regionale si mai ales, generand capital social.

Multe ONG-uri s-au transformat in intreprinderi sociale. Acestea si-au dat seama ca poate fi complicat sa isi faca activitatea doar cu banii din donatii si au inceput sa se orienteze spre a produce bani din munca pe care o pot presta. Un exemplu din afara este DC Central Kitchen care ofera mancare oamenilor strazii si are un capital deoarece opereaza si un serviciu de catering unde se pot angaja si oamenii defavorizati.

Astfel, prin social entreprise putem intelege entitatile economice care au un impact pozitiv asupra societatii, dar si asupra angajatilor si colaboratorilor lor. Dupa intrarea in UE, social enterprise au fost in continua crestere in Romania, fondatorii fiind motivati de fondurile nerambursabile dar si de multele probleme din tara ce ar putea fi rezolvate.

Pentru a infiinta un start-up cu scop social nu e suficient sa iti vina cea mai buna idee si sa faci rost de finantare, mai ai nevoie si de mentorat, colaborari si chiar de sustinere din partea structurilor administrative.

La asta s-au gandit si organizatorii Transylvania Awards, care au gandit un prim eveniment prin care au adus impreuna companii importante, camere de comert, investitori nationali si internationali, start-up-uri, dar si primari si city manageri.

Astfel, acestia au facilitat intalnirea unor profesionisti din diverse domenii pentru a inspira si motiva participantii sa dezvolte companii puternice si afaceri de succes, discutand despre esec, despre sperante false dar si despre succes si momente inspirate.

Atunci cand esti fondatorul unui start-up, de cele mai multe ori presupui ca munca grea si perseverenta sunt indeajuns pentru a avea o afacere de succes. Desi aceste lucruri te pot ajuta sa inaintezi, nu pot inlocui cunostintele si experienta pe care le are un mentor care are deja o afacere infloritoare.

De asta mentorii si colaboratorii sunt o parte importanta din succesul unei start-up. Daca te inconjori cu oamenii potriviti la momentul potrivit, vei reusi sa iti cresti afacerea dar si sa o mentii la un nivel profitabil pe termen lung. Mentorii te pot ajuta atat cu informatii din experienta lor, dar iti pot deschide si usi prin care tu nu ai avea acces.

Cei de la Transylvania Awards au pus accentul si pe importanta unei relatii bune cu structurile administrative, deoarece acestea iti pot facilita demersul afacerii si poti chiar castiga contracte cu ei care sa fie profitabile pentru ambele parti. Printre serviciile pe care cei din administratie le cauta se regasesc: transport, servicii de securitate, web design, catering, marketing si multe altele.

In cadrul conferintei s-a vorbit si despre importanta ideilor dar si despre cum sa obtii finantari mai usor. Pe langa programele nationale, in Transilvania exista cateva organizatii care organizeaza concursuri de finantare pentru start-up-urile din regiune, precum transilvaniastartup.ro si startupair.

Astfel, pentru ca start-up-ul tau sa se transforme intr-o afacere de succes, e bine sa fii deschis mereu la posibilitatea colaborarii cu un mentor si sa participi la evenimente care iti dau acces atat la oamenii din domeniu, cat si la cei care iti pot facilita dezvoltarea afacerii, precum sunt structurile administrative.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri