Biscuit este afacerea de cartier a doua surori din Bucuresti, care si-au propus sa readuca in vitrina cofetariei si pe farfuriile clientilor retete contemporane de prajituri, din cartile celor mai renumiti patiseri din lume, dar si gusturi vechi, din primele carti de bucate romanesti.

In 2009, Adriana Sohodoleanu a deschis pe bulevardul Nicolae Balcescu magazinul cu delicatese Biscuit, unde expunea produse de import precum ciocolata, ceaiuri, dulceturi si alte bunatati, precum cele pe care le avea acasa, aduse din vacantele petrecute peste hotare. Inainte de a incepe singura aceasta afacere, lucra in compania de consultanta imobiliara Colliers, unde facea marketing de proiecte rezidentiale. Dupa opt ani de munca, Adriana a vrut sa ia o pauza si sa isi ia un an sabatic. Planul ei s-a schimbat cand a vazut spatiul comercial de la bulevard, iar ideile au inceput sa prinda contur in imaginatia ei si sa se transforme intr-un magazin cu delicatese.

Atunci nu a avut curajul sa faca o cofetarie. Curajul a venit prin 2014, cand sora ei, Roxana Ionita, a renuntat la functia pe care o avea intr-o banca si s-a alaturat proiectului, deschizand impreuna un laborator in care se ocupau doar de comenzi, fara sa aiba cofetarie la strada. Asa au lucrat pana in iunie 2018, cand au deschis punctul de lucru de pe bulevardul Ion Mihalache, care are la strada vitrina cu prajituri, borcanele cu fursecuri si farfuriile cu chec, quiche-uri sau saratele. Tot de atunci au facut si saptamani tematice, precum cea romaneasca, frantuzeasca sau deserturi de vacanta.

Numarul angajatilor a fluctuat in ultimii ani, ajungand la sase. In prezent sunt doar trei: Adriana, Roxana si Gabi, cofetarul. Asa intentioneaza sa ramana pe timp de vara, cand lucreaza doar pe comanda, pentru aniversari sau evenimente, iar acest format este al unei afaceri de familie, de cartier, cum spune Adriana.

Roxana a facut cursuri de patiser din pasiune, cu mult timp inainte sa deschida afacerea. Gabi are o experienta in cofetarie de cativa ani, iar Adriana a fost nevoita sa faca un curs de cofetar in momentul in care urma sa plece primul cofetar cu care colaborau: "Am diploma de cofetar, dar nu ma consider cofetar. Cred ca pentru a fi cofetar, trebuie sa lucrezi in fiecare zi in laborator", spune Adriana.

Doar comenzi pe timp de vara

Unul dintre motivele pentru care au luat decizia de a lucra doar pe comanda in timpul verii este dificultatea de a gasi personal potrivit, in special vanzatori, persoane care sa fie dispuse sa invete cat mai multe despre produse, pentru a da mai departe clientilor informatiile, sa le explice ce este un desert artizanal si de ce surorile Biscuit au decis sa il puna in vitrina.

Prin afacerea Biscuit au trecut mai multi oameni, de la vanzatori la Mega Image la angajati cu foarte multa experienta in restaurante, care au inceput de la zero in cofetarie, pentru ca desertul de cofetarie este diferit de produsul pentru un restaurant.

Un alt motiv pentru care s-a decis sa se treaca la un program de vara este ca traficul de persoane scade considerabil in lunile iunie, iulie si august. Mai mult, cartierul este imbatranit, iar obiceiurile de consum ale oamenilor se pliaza mai greu pe ceea ce fac fetele la Biscuit.

"Cu varsta vin anumite obiceiuri de consum. Anul trecut, pana au inteles ce facem, oamenii ne intrebau tot timpul de amandine si savarine. Eu le spun oamenilor ca sunt foarte multe amandine pe piata, unele sunt foarte bune, altele sunt mai putin bune. Pe de alta parte, sunt la diverse preturi. Optiuni sunt. Daca vrei sa mananci o amandina, ai de unde alege. Nu vad nevoia ca eu sa vin sa mai aduc o optiune. Pe de alta parte, sunt atat de multe deserturi contemporane sau vechi, romanesti sau straine care nu se fac si noi am vrut sa facem partea aceasta: ce nu se face in mod normal", spune Adriana.

Retete vechi si contemporane, romanesti si straine

Retetele vin din cartile celor mai buni patiseri ai momentului, din cartile vechi de bucate din Romania, dar si din ce mai degusta in calatorii si incearca sa refaca acasa echipa Biscuit. Asa au ajuns sa experimenteze retete de prajituri rusesti, austriece, dar si retete sarate. Pentru vara aceasta, planul este sa invete tehnici noi, sa experimenteze si sa ajunga sa stapaneasca bine retetele pentru prajituri si sa jongleze cu noi produse sarate, fie ca sunt quiche-uri, saratele sau chifle.

Pretul unei prajituri variaza intre 10 si 14 lei, iar Adriana isi convinge clientii ca este pretul corect, gandit in functie de ingredientele folosite si de zona in care se vand. "Daca vindeam aceeasi prajitura in zona Dorobanti, Victoriei – o vindeam la 25 – 27 de lei", spune antreprenoarea.

Vanzarile in primele cinci luni ale acestui an ale Biscuit au crescut cu 30% comparativ cu cele similare din 2018. Cea mai mare parte a vanzarilor vine din evenimente si torturi pe comanda, circa 70% din total, fata de doar 30%, cat reprezinta vanzarile de la vitrina. Pana acum, investitia in afacere s-a ridicat la 40.000 de euro, dar nu include renovarea spatiului actual de pe bulevardul Ion Mihalache.

Sursa foto: Facebook Biscuit

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri