Inovatia isi face loc in toate sectoarele de activitate, indiferent cat de mult incearca business-urile traditionale sa se impotriveasca. O noua dovada este afacerea unui tanar antreprenor roman, care lucreaza la punerea pe picioare a unui “marketplace” pentru servicii funerare.

Gheorghe Ioan a lansat ROFU, linie unica si gratuita pentru servicii de sistenta funerara non-stop (0219985), la sfarsitul lunii mai, impreuna cu o platforma unde clientii pot solicita online informatii despre serviciile pe care le ofera.

“Am o exeprienta de 7 ani intr-o firma de servicii funerare, unde am fost partener. Acest lucru mi-a permis sa inteleg ce trebuie sa faci si sa nu faci pentru ca lucrurile sa functioneze bine in acest sector si care sunt abilitatile specifice pe care trebuie sa le dezvolti si sa le cauti la un angajat”, precizeaza Ioan intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Acesti 7 ani de experienta in acest sector l-au invatat pe Ioan ca empatia, profesionalismul si respectul sunt cruciale atunci cand lucrezi cu oameni care traverseaza una dintre cele mai dificile perioade din viata lor. De asemenea, practica l-a facut sa observe si limitarile de care se loveste piata si sa se intrebe cum poate face in asa fel incat sa le depaseasca si sa evolueze.

“Raspunsul, surprinzator pentru unii dar evident pentru altii, a fost tehnologia. Si mai surprinzator poate parea si faptul ca sursa noastra majora de inspiratie a fost Uber. Ne-am intrebat de ce nu am putea sa <> segmentul de servicii funerare, oferind servicii asemanatoare celor care au nevoie?”, povesteste Ioan.

Antreprenorul este de parere ca una dintre problemele la care serviciul pe care l-a lansat raspunde este legata de faptul ca solicitarile pot veni la orice ora din zi si din noapte, de oriunde din lume. Momentan, 10% din apeluri sunt pentru servicii de repatriere din tari cu comunitati mari de romani, precum Spania si Italia, efectuate atat de catre persoanele care trec prin nefericitul moment cat si de casele funerare din zonele respective.

“Suntem constienti de faptul ca apelurile, in special cele privind servicii de repatriere, pot veni din partea romanilor care locuiesc in orice parte a lumii si pe orice fus orar si ne asumam rolul de a fi o companie care le ofera suport. Apoi, noi functionam pe baza principiului proximitatii, si anume, conectam oamenii cu cea mai apropiata firma de servicii funerare care ne este partenera, scurtand astfel timpul necesar cautarii. De asemenea, clientii nu vor mai trebui sa sune diferite firme ca sa afle detalii precum disponibilitatea si costurile pentru a face o comparatie: noi le facem legatura directa cu firmele din zona ale caror servicii s-au ridicat la nivelul cerut de noi” adauga Ioan.

30.000 de euro investiti pana acum in infrastructura si cheltuieli cu angajatii

Investitia initiala in acest proiect a fost de 20.000 de euro, fiind suplimentat apoi cu 10.000 de euro, bani necesari pentru infrastructura si cheltuieli cu angajatii. In primul an de activitate, Ioan se concentreaza pe extinderea numarului de parteneri, mergand personal la casele de servicii funerare pentru a negocia.

"Strategia nostra este sa marim cat mai mult portofoliul de parteneri si suntem in acest moment in discutii si negocieri avansate cu firme de profil din tara. Obiectivul nostru pe termen scurt este sa devenim cat mai vizibili si ca oamenii sa ajunga sa ne cunoasca si sa stie ca apeland numarul unic pentru servicii funerare pot avea acces la toate companiile de servicii funerare din zona geografica de interes. In acelasi timp, ne dam seama ca reputatia se construieste in timp si ca limitarile sectorului atunci cand vine vorba de publicitate ne face sa devenim si mai creativi si statornici in calitate. De aceea nu tintim o anume cifra de afaceri in primul an de functionare, ci avem tinte care tin de extindere si dezvoltare", explica Ioan.

Pentru monetizarea afacerii, ROFU percepe caselor funerare un comision de 10% din valoarea totala a serviciilor pe care le ofera clientilor veniti in urma recomandarilor de pe platforma.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri