MorphL, startup romanesc care construieste un AI-as-a-platform, face parte din a doua serie de companii care trec prin acceleratorul specializat in AI din cadrul Techstars.

MorphL este primul startup din Romania care va experimenta procesul de accelerare Techstars din cadrul programului specializat pe inteligenta artificiala din Montréal, Canada.

Timp de 13 saptamani, co-fondatorii Ciprian Borodescu (CEO) si Alexandra Anghel (CTO) vor lucra cu mentori specializati pe IA din toata lumea pentru a dezvolta produsul si compania mai departe, intr-un ritm extrem de intens.

MorphL devine astfel parte din a doua serie de incubare a acceleratorului din Montréal, in prima serie fiind selectati fondatori din SUA, UK, Israel, Chile si Canada.

Programul incepe pe 9 septembrie 2019 si culmineaza cu un Demo Day la inceput de decembrie, la care participa investitori si jurnalisti, dar si reprezentanti ai mediului academic si public.

Citeste si:
Canada se opune revenirii la formula G8 prin reprimirea Rusiei
Canada se opune revenirii la...

Startup-urile selectate de catre echipa Techstars si incluse in programele lor de accelerare primesc frecvent oferte de finantare din partea investitorilor interesati de aplicatiile din zona inteligentei artificiale.

Contextul este unul favorabil pentru startup-ul romanesc, avand in vedere accentul pus pe automatizarea sau eficientizarea proceselor folosind AI, in special in companii de mari dimensiuni, care colecteaza si proceseaza big data.

“La nivel global, exista un avans rapid al numarului de companii care investesc in utilizarea inteligentei artificiale pentru a creste indicatorii de performanta in business.

Concret, raportul The State of AI 2019 Divergence arata ca adoptarea AI s-a triplat in ultimul an, ceea ce reprezinta cea mai rapida transformare din domeniul tehnologiei din istorie.“

Citeste si:
12 state partenere Romaniei transmit un mesaj dur PSD-ului
12 ambasade ale unor state...

Ciprian Borodescu, Co-fondator si CEO MorphL

E interesant de stiut care sunt criteriile in baza carora echipa Techstars din Montréal a ales startup-urile din aceasta serie. Acestea includ aspecte precum:

  • Capacitatea produsului de a rezolva o problema reala si specifica
  • Abilitatea produsului de a face predictii sau de a lua decizii de cel putin 10 ori mai eficient decat solutiile existente pe piata
  • Accesul la un volum mare de date pentru a dezvolta modelul de IA pentru a face prognoze de incredere
  • Experienta CTO-ului si capacitatea sa de a dezvolta modelul de IA cu resursele existente, pana la marirea companiei
  • Masura in care produsul usureaza semnificativ operarea sau implementarea de aplicatii AI.

“Inteligenta artificiala nu este o industrie: este o tehnologie care va influenta profund si care va schimba toate industriile. Prin urmare, cautam companii ce nu au neaparat un interes specific legat de acest sector, ci care au idei care pot schimba cu adevarat o industrie sau alta.“

Bruno Morency, Managing Director Techstars Montréal AI

Citeste si:
Topul celor mai scumpe orase din lume in 2019
TOP 10 cele mai scumpe orase...

Platforma care ajuta companiile sa anticipeze dorintele clientilor

Indiferent ca e vorba de companii B2B sau B2C, competitia pentru atentia si bugetele clientilor este acerba. Pentru a-si spori sau crea avantajul competitiv, companiile incep sa experimenteze cu inteligenta artificiala.

Dificultatea intervine in etapa de implementare, fiindca AI e un tip de tehnologie cu un nivel de dificultate foarte avansat. Specialistii in inteligenta artificiala sunt putini si dificil de gasit.

MorphL vine sa rezolve aceasta problema printr-o platforma usor de folosit si de integrat de catre echipele tehnice deja existente in companii. Startup-ul dezvolta modele de AI capabile sa invete comportamentul clientilor si sa-l anticipeze, furnizand informatii esentiale departamentelor de marketing sau vanzari.

“In practica, principala provocare este complexitatea integrarii acestei tehnologii in toate procesele si functiile unei companii.

Misiunea noastra la MorphL este sa usuram din punct de vedere tehnic adoptarea IA in acele companii in care exista potential pentru rezultate cu impact real pentru business.

Ma refer aici la organizatiile care proceseaza un volum important de date. Ele se afla in postura ideala pentru a castiga un avantaj competitiv prin utilizarea MorphL. Din rezultatele deja obtinute putem vedea clar cum folosirea modelelor predictive MorphL duce la crestere exponentiala - in vanzari, utilizatori, trafic - si la reducerea costurilor prin automatizarea proceselor in baza inteligentei artificiale“.

La mai putin de 2 ani de la infiintare, platforma MorphL ofera o serie de aplicatii AI care ajuta companiile sa identifice si sa deserveasca mai bine nevoile utilizatorilor sau clientilor:

  • Next Shopping Stage Prediction: indica etapa a procesului de cumparare in care urmeaza sa treaca un utilizator individual (spre exemplu: adaugarea unui produs in cos)
  • User Intent Prediction: intentia de cumparare din spatele cuvintelor cheie folosite in cautari
  • Churn Prediction: probabilitatea de a renunta la abonamentul platit sau la folosirea unui site/produs
  • Customer Lifetime Value Prediction: valoarea previzionata a clientului pe durata relatiei sale cu compania si altele.

In baza acestor predictii, echipele de marketing, vanzari si business development pot concepe campanii si mecanisme de loializare care sa preintampine nevoile clientilor, oferind mai multa valoare acestora si imbunatatind rata de conversie, rata de click sau alti indicatori de performanta.

Companii precum Mobexpert, JOT Internet Media din Spania sau PressOne deja folosesc cu succes platforma MorphL, integrand in procesele de business aplicatii AI fara sa fie nevoie sa recruteze specialisti din domeniu pentru a le dezvolta sau implementa.

MorphL a obtinut anterior finantare si sustinere din partea European Data Incubator si Google Digital News Initiative, dobandind validarea produsului si a contextelor in care platforma poate avea cel mai mare impact.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Trudeau: Canadienii vor o "actiune puternica la schimbarile climatice"