Restaurantul Shanghai s-a deschis in Cluj-Napoca, in 1998, la initiativa a trei asociati - romanii Calin Muresan si Ungur Iacob si un chinez (in prezent afacerea este condusa doar de cei doi asociati romani), care si-au dorit un loc aparte in piata restaurantelor din Cluj.
La zece ani de la deschidere, restaurantul beneficiaza de o locatie noua in inima Clujului, dar si de extinderea prin francizare, estimandu-se o cifra de afaceri de pana la 1,5 milioane de euro pentru locatiile din Cluj.

Pe Calea Turzii nr. 42 din Cluj, intr-o vila cocheta pe care cei doi si-au dorit-o intr-un stil cat mai aproape de universul chinez, restaurantul Shanghai isi intampina oaspetii. “Am investit in jur de 150.000 de euro. Restaurantul e structurat pe parter si etaj si dispune in total de 104 locuri in 7 sali. In terasa restaurantului (n.r -in fotografie), care are o capacitate de 84 de locuri, am investit in jur de 60.000 de euro”, ne-a declarat Istvan Szilagyi, director dezvoltare al companiei care avea, anul trecut, un restaurant si trei fast-food-uri Shanghai, dar si activitati de catering.

La sfarsitul lui 2006, a aparut si ideea de francizare, o data cu dezvoltarea puternica a centrelor comerciale in toata tara. Proprietarii ofera in franciza trei tipuri de afaceri: restaurant, fast-food si catering cu specific chinezesc. “Am considerat ca este o oportunitate foarte buna pentru a ne extinde in aceste mall-uri - fie prin forte proprii, fie in sistem de franciza”, spune Szilagyi. Pasul urmator a fost deschiderea unui fast-food Shanghai in Iulius Mall Cluj.

“Suntem in discutii avansate pentru deschiderea a doua unitati in regim de franciza in doua mall-uri: unul in Arad si unul in Oradea. Insa nu doar in mall-uri se pot deschide unitati Shanghai. Primul contract de franciza l-am semnat pentru un fast-food si pentru un catering Shanghai situate in zona centrala a orasului Bacau. Consideram ca avem toate atuurile unei afaceri de succes. Iar prin achizitionarea unei Francize Shanghai - acest succes il pot avea si altii”, explica acesta.

Amenajarea si dotarea unui fast-food Shanghai necesita o investitie mai mica, de aproximativ 35.000 de euro. Din totalul incasarilor, cele cinci unitati de fast-food deja existente genereaza 55%, servind zilnic peste 1.500 de clienti, in timp ce catering-ul ajunge la 12% din cifra de afaceri. La restaurant, impreuna cu catering-ul, se vand in medie 200 de portii pe zi, lunar ajungandu-se la peste 50.000 de portii servite, apreciaza directorul de dezvoltare al afacerii Shanghai.

Szilagyi sustine ca primeste zilnic cereri din partea persoanelor care isi doresc o franciza Shanghai. “Nu ar fi exclus sa mai deschidem o unitate pana la sfarsitul acestui an. In principiu, pentru deschiderea de unitati francizate, vizam orase medii si mari”, spune acesta. Francizorul ofera beneficiarului retetele specific chinezesti, manualul de franciza, instruirea angajatilor si asistenta pe toata durata contractului.

Anul trecut, cifra de afaceri a restaurantului Shanghai, cumulata cu afacerile a trei fast-food-uri deschise in 2007, se situa la un milion de euro, profitul brut ajungand la 20%, potrivit declaratiilor lui Szilagyi. “ In 2008, cu deschiderea noii locatii a restaurantului si cu inca doua fast-food-uri proprii deschise in Cluj-Napoca - sunt sanse foarte mari sa atingem 1,5 milioane de euro”, incheie Szilagyi.

Shanghai in cifre

Investitie restaurant: 150.000 de euro
Investitie fast-food: 35.000 de euro
Taxa de intrare in franciza: 5.000 de euro pentru restaurant
4.000 de euro pentru fast-food
3.000 de euro pentru catering
Redeventa lunara: 5% din vanzari
Cifra de afaceri in 2007 (unitati proprii): 1 milion de euro
Cifra de afaceri in 2008 (unitati proprii): 1,5 milioane de euro
Profit brut in 2007: 20% din cifra de afaceri
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri