Prin firma sa Nimsoc Media, bucuresteanul Cosmin Tenu vinde zilnic presa prin 40 de vanzatori volanti si 22 de chioscuri. Afacerea s-a ridicat anul trecut la 2,93 milioane euro si va creste si anul acesta, cand Tenu isi propune sa se extinda pe zona de publishing.
Firma a fost infiintata in 2003, ca vehicul prin care Tenu isi primea salariul de la Ringier, grupul de presa in care lucra pe atunci. A luat-o pe cont propriu in 2006, odata cu plecarea lui Razvan Corneteanu si a altor manageri catre Adevarul Holding. Corneteanu ar fi vrut sa-l coopteze in noua companie, spune Tenu, insa el a preferat sa-si dezvolte afacerea de unul singur.

Acum vinde presa prin 22 de chioscuri in Bucuresti si 40 de distribuitori volanti, iar principalii sai competitori sunt tocmai Ringier si Adevarul, care intre timp si-au infiintat retele proprii de distributie. Vinde si produsele lor – Libertatea, Evenimentul zilei, Adevarul, Click!, dar si ziarele grupului Intact (Jurnalul National si Gazeta Sporturilor) si o parte din cele ale Publimedia (Gandul, ProSport, o serie de reviste).

Cele mai cerute sunt produsele cu inserturi – de la carti la diferite alte cadouri oferite cititorului impreuna cu ziarul sau revista. “Cele mai cerute sunt cartile Adevarul. Dar nu am cate trebuie, nu mi se ofera peste un anumit numar. Vand mai multe de la Jurnalul, pentru ca din astea am mai multe”, spune Cosmin Tenu, pentru Wall-Street.

Isi plaseaza vanzatorii volanti in zone aglomerate din Bucuresti, cei mai multi in sectorul 6. Ziarele trec bine la intersectii aglomerate, dar si in zone unde nu sunt chisocuri de presa, (cum e intersectia dintre Valea Oltului si Bulevardul Timisoara). Vreo trei stau la guri de intrare in metrou. Business-ul cu vanzatori volanti a mers insa mai prost de cand li s-a interzis sa intre pe peronul statiilor de metrou, unde vanzarea mergea cel mai bine.

In 2007, firma lui Tenu avea 60 de vanzatori volanti, cu 20 mai multi decat acum. In acelasi an, a inregistrat afaceri de 1,64 milioane euro, care au crescut in 2008 cu 44%. Marja de profit se situeaza intre 5 si 7%.

Anul acesta, Tenu si-a propus sa-si mai deschida niste chioscuri si sa se extinda in zona de publishing. Are deja 4 titluri pe piata: Jocuri distractive pentru copii, Integrame, Diagrame si Sudoku. Mai vrea sa lanseze 8 pana la sfarsitul anului, toate din aceeasi zona, de jocuri si integrame.

La toamna ii vor creste si vanzarile prin volanti, afectate cu circa 30% pe perioada verii, cand traficul in Bucuresti este mai relaxat. Traficul aglomerat ii prieste acestui tip de afacere, care merge cel mai bine toamna si primavara.

Chiar daca vanzatorii volanti au un program de munca obositor, care incepe pe la 2.30 dimineata, cu ridicarea ziarelor (de la tipografie) si se incheie la 8.30-9.00 cu predarea banilor, Tenu nu ar duce lipsa de angajati. “Anul trecut, daca dadeam un anunt de angajare pentru 5 locuri, primeam 5 cereri. Anul asta, pentru 5 locuri primesc 200 de cereri”, explica antreprenorul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri