Christophe Guille, un executiv care lucreaza in cadrul PepsiCo din 1998, a preluat in 2016 conducerea operatiunilor in regiunile Europa Centrala si Balcani, zona care include si Romania. Dupa un an de la acest moment, Guille a acordat primul sau interviu presei de business, in cadrul caruia a detaliat cum intentioneaza sa mentina „efervescenta” afacerilor locale.

Christophe Guille l-a inlocuit in functie pe Levent Yuksel, cel care a condus compania in regiune incepand cu anul 2011. Guille si-a inceput cariera ca product manager in Belgia in cadrul The Coca-Cola Company. A lucrat apoi pentru Unilever si Quaker Oats, producator de cereale pentru micul dejun si snacks-uri. In cadrul PepsiCo, el a ocupat mai multe functii printre care general manager al Pepsi Americas in Ungaria, director general pe categoria beverages si vicepresedinte de vanzari in cadrul PepsiCo Rusia.

Inainte de a prelua functia actuala, a fost director general si vicepresedinte al PepsiCo doar pe regiunea Europei Centrale, cu biroul in Polonia.

PepsiCo este prezenta in Romania prin doua divizii, de bauturi si de snacks-uri avand trei fabrici de bauturi la Dragomiresti (jud. Ilfov) si Covasna si una de snacks-uri la Popesti-Leordeni (jud. Ilfov). Activitatea este impartita in doua companii. Astfel, Quadrant Amroq Beverages, imbuteliatorul local al PepsiCo, este al doilea cel mai mare jucator de pe piata bauturilor racoritoare, cu o cifra de afaceri de circa 702 milioane de lei (158 mil. euro) in 2015, in crestere cu 15% fata de anul precedent. In schimb, pierderile s-au situat la nivelul de 11 milioane de lei.

„In 2016, categoria de chipsuri a inregistrat o crestere semnificativa, de doua cifre, fata de anul 2015. Privita per ansamblu, piata de snack-uri se poate mandri cu o crestere puternica de +16% pentru Snacks - Core Salty (Potato Chips, Extruded, Pellets, Popcorn, Tortilla) inregistrata pe piata de retail din Romania in 2016, comparativ cu anul 2015 (potrivit Nielsen de Retail Audit, Total Romania retail, perioade cumulate Ian-Dec 2016). Anul trecut, divizia de alimente a PepsiCo Romania a inregistrat un an bun, consolidandu-si pozitia de top pe care PepsiCo Snacks o detine in categoria Core Salty, prin cresterea favorabila a vanzarilor, sustinuta si de o sporire a tuturor indicatorilor de brand. Mediul economic favorabil, dar si sustinerea puternica primita de branduri din partea departamentelor de marketing, au facut posibile performatele inregistrate de divizia snacks”, a spus Christophe Guille, fara a oferi insa detalii despre cifra de afaceri si nivelul de profitabilitate a business-ului pentru anul trecut.

In 2017 compania va continua investitiile in fabrica de bauturi din Dragomiresti si cea de snack-uri din Popesti-Leordeni.

„Fabrica de bauturi din Dragomiresti isi va extinde portofoliul de produse prin implementarea unei noi linii de productie. De asemenea, pentru o eficienta mai mare, vom investi in capacitatile noastre de depozitare. In ceea ce priveste fabrica de snack-uri din Popesti-Leordeni, investitia noastra principala consta in cresterea productivitatii liniilor de productie si mentinerea eficientei. Referitor la inovatii, brandurile noastre vor surprinde prin noi ambalaje si extesii de linie pe diferite segmente din categoriile in care operam. De asemenea, continuam sa investim in campanii de comunicare, marketing si cercetare”, a mai spus Christophe Guille.

Un alt obiectiv consta in implementarea si adaptarea locala a planului „Performanta cu Scop” prin care, pana in 2025, compania isi propune sa micsoreze cu 25% a cantitatii de zahar din anumite bauturi, respectiv reducerea cantitatii de sare si a grasimilor saturate, imbunatatirea cu 15% a eficientei apei din lanturile agricole de aprovizionare in zone aride si scaderea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de sera pe intregul lant de aprovizionare.

„De exemplu, in Polonia, in ultimii sase ani, PepsiCo a redus nivelul de energie si apa utilizate in fabrici, ca urmare a implementarii unor solutii tehnologice inovative si a activitatilor aditionale. Ne imbunatatim constant procesele de productie prin reducerea consumului de energie si apa – in cadrul grupului PepsiCo din regiune, dar si din intreaga Europa, unitatea din Polonia are cel mai scazut consum de energie per litru de bautura racoritoare produsa”, a completat CEO-ul PepsiCo Romania.

Trend pozitiv de crestere pe gustari si bauturi racoritoare

„Dezvoltarea din ultimii doi ani a ambelor divizii, de bauturi racoritoare si gustari, ilustreaza semne importante de crestere pe piata romaneasca in majoritatea categoriilor – bauturi carbogazoase, bauturi ne-carbogazoase si gustari sarate. Afirmam acest lucru uitandu-ne la cresterea consumului inregistrat pe piata de retail, in termeni de gustari sarate, sucuri carbogazoase si ne-carbogazoase. Cand vine vorba de consumul de chipsuri per persoana, in Romania sunt anual consumate aproximativ 500 g de chipsuri/persoana. Suntem inca departe de tari precum Polonia (1,5 kg) sau Spania (1,7 kg), insa evolutia acestei categorii arata ca va urma trendul pozitiv de crestere”, a punctat Guille.

In Romania PepsiCo are aproximativ 1.400 de angajati, dintre care 450 lucreaza in productie.

„Exista un deficit de competente in zona tehnica, fiind din ce in ce mai putin personal tehnic certificat in regiunea noastra. Aceasta este o zona unde ne-am dori sa vedem mai multi oameni calificati – noi avem programe speciale pentru a ne asigura ca propriul personal poate dobandi abilitati noi si poate avansa sustenabil in cariera. Acesta este un lucru foarte important pentru noi”, afirma Christophe Guille.

Principalul competitor al PepsiCo pe piata locala este Coca-Cola.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri