Turismul romanesc are nevoie de investitii straine, scrie pe blogul Financial Times (FT) jurnalistul Kester Eddy, care evidentiaza valoarea scazuta a banilor atrasi din afara de acest sector in perioada 2005-2009, in comparatie cu eternii rivali in acest domeniu, bulgarii.
“Investitiile straine din turismul romanesc – respectiv in hoteluri si restaurante – abia daca se observa raportat per capita. In valoare absoluta, acestea s-au ridicat la doar 186 milioane de euro in intervalul 2005-2009”, potrivit Financial Times.

Pe de alta parte, cotidianul noteaza ca rivalul din sud, Bulgaria, a reusit sa atraga in aceeasi perioada o suma mult mai mare, de 450 milioane de euro, potrivit unui raport prezentat recent de BCR.

“Rezultatele vorbesc de la sine, Bulgaria a obtinut venituri nete in valoare de 7 miliarde de euro din turism in perioada 2006-2010, respectiv 1,8 miliarde doar in anul anterior. In acelasi timp, Romania a inregistrat un venit negativ in balanta turismului, ceea ce inseamna ca romani cheltuiesc mai mult in strainatate decat lasa turistii in Romania”, se arata in articolul publicat de Financial Times.

1. Cheltuiesti mai multi bani in vacantele petrecute in strainatate decat in cele in Romania?




Cu toate acestea, FT noteaza ca exista semne de redresare.

“Campaniile de marketing bine orientate par sa aiba efecte, astefel ca in primele sapte luni ale acestui an numarul turistilor care au venit in Romania a crescut cu 11 procente, ceea ce a dus la cresterea veniturilor cu 16%”, scrie FT.

BCR a lansat recent un raport pe turism din care reiese ca bulgarii o duc mult mai bine in ceea ce priveste turismul decat o face Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri