In perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe intarzieri pe cinci aeroporturi din Romania, cand 464 de curse au decolat cu 15 pana la 180 de minute intarziere, respectiv un zbor cu peste trei ore intarziere.

In ultimele 60 de zile, aproape 5.000 de pasageri ai companiilor aeriene au fost afectati de intarzierea unui zbor sau anularea acestuia, aeroportul Henri Coanda si cel din Cluj-Napoca inregistrand cele mai multe probleme la zboruri, aproape 50 de curse din Bucuresti generand neplaceri pasagerilor si potentiale compensatii de la companiile aeriene in valoare de 1,35 milioane euro. In perioada octombrie-noiembrie, data de 17 noiembrie (vineri) a fost cea care a marcat cele mai multe intarzieri pe cinci aeroporturi din Romania, cand 464 de curse au decolat cu 15 pana la 180 de minute intarziere, respectiv un zbor cu peste trei ore intarziere.

De altfel, in ultima perioada, vinerea a avut cea mai slaba performanta in ceea ce priveste punctualitatea zborurilor, doar 80,5% dintre curse decoland la timp, in cazul aeroportului din Bucuresti. La polul opus este ziua de sambata, cu o rata a punctualitatii de aproape 88%. La nivel national, in 2017, ziua de vineri a avut o rata de punctualitate de 79,2%, aproape similara celei de luni, cu 79,5%. Sambata ramane insa cea mai buna zi pentru calatorii, punctualitatea fiind de peste 88% la zborurile de pe aeroporturile din Romania.

In 2016, in aceeasi perioada, aproape 6.700 de pasageri au fost afectati de intarzierile sau anularile companiilor aeriene, valoarea totala a compensatiilor eligibile fiind de aproape 1,8 milioane de euro.

”Cand achizitionam biletul de avion si nu depindem de o data anume tindem sa optam pentru cea mai ieftina varianta de pret sau cea mai buna ora de aterizare sau decolare, nu ne gandim si la cea mai aglomerata zi dintr-un aeroport. O cursa decolata cu intarziere poate duce la o pierdere a unui zbor de legatura, cu situatii in care pasagerul nu este eligibil pentru compensatii din partea operatorului aerian. In cazul acesta, pasagerul pierde si zborul, si plateste si un al doilea bilet”, spune Stefan Radu, country manager pe Romania al AirHelp, lider mondial in obtinerea de compensatii pentru pasagerii companiilor aeriene.

Mai mult, la nivel de interval orar, cursele care decoleaza intre orele 22:00 si 5:59 sunt si cele mai punctuale, in comparatie cu cele programate intre orele 16:00 si 21:59, a caror rata de punctualitate este de 80,5%.

Bazandu-ne pe statistici, daca ar fi sa alegem un zbor fara emotii, ar trebui sa alegem decolarea de pe aeroporturile din Bacau, Craiova, Constanta, Oradea, Sibiu, Suceava sau Satu Mare unde, in ultimele 2 luni, niciun pasager nu a fost afectat de intarzieri sau anulari. Aceleasi statistici ne arata ca zborurile de noapte de la Oradea si cele din prima parte a diminetii de la Constanta au fost de fiecare data la timp, aviz celor care calatoresc din aceste destinatii

Stefan Radu, AirHelp

AirHelp analizeaza periodic zborurile de pe aeroporturile din toata Europa si ofera informatii pasagerilor despre potentiale intarzieri si anulari. Daca sunt eligibili pentru despagubiri, cazul este preluat de AirHelp si pasagerul poate primi pana la 600 de euro compensatie.

Sursa foto: aapsky/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri