Un scriitor francez obisnuia sa spuna ca pe lume exista trei categorii de calatori: cei care calatoresc cu metroul, cei care merg la manastiri si cei care calatoresc in lume. In ceea ce priveste ultima categorie, s-a observat in ultimii ani o rafinare a politicilor de ofertare a serviciilor turistice. Omul modern are nevoie mult mai mare de odihna, iar aceasta axioma ar putea fi folosita in obtinerea unor beneficii banesti sau de autoritate in turism inclusiv de tour-operatorii romani. Sistemul romanesc din domeniu nu si-a terminat, insa, stratificarea.
De exemplu, absenteismul masiv al firmelor dintr-o zona cu un extraordinar potential de atractie pentru turisti (vorbim de litoralul romanesc, cu zonele adiacente municipiilor Constanta si Mangalia) la recentul Targ TNT, sugereaza ca - spre deosebire de omologii din Uniunea Europeana, unde concurenta acerba a stimulat calitatea serviciilor - romanii inca mizeaza pe o traditie mai veche, caracteristica economiilor centralizate: cea de... asteptare a turistilor, ca metoda ieftina de a-si face publicitate.

Preturile interne ridicate ii alunga pe amatorii de turism peste granite

In plus, preturile ridicate practicate de multi dintre agentii romani (pentru servicii de slaba sau proasta calitate) a produs in ultimii ani un alt fenomen previzibil: romanii au devenit turisti autentici si au inceput sa plece tot mai des peste hotare, acolo unde, la tarife cvasiidentice celor din Romania - sunt tratati cu deferenta. Mai mult, o minoritate mica, dar vioaie, selectata dintre concetatenii nostri a mers mai departe de Ungaria, Bulgaria, Austria sau Croatia si efectueaza astazi excursii (la preturi pe masura!) care in urma cu 15 ani ar fi fost considerate imposibile. Desigur, turismul international este puternic influentat de evolutia evenimentelor mai mult sau mai putin previzibile: un atentat terorist, o calamitate naturala sau o maladie de larga raspandire ii determina pe managerii companiilor turistice sa se reorienteze rapid catre alte destinatii, in incercarea de a-si proteja clientii si afacerile. De aceea, sunt preferate zonele exotice si linistite, unde Produsul Intern Brut al economiei locale nu tinde asimptotic catre zero.

1.000 de euro de persoana, pentru... 10 scufundari in Egipt

Firma Carpatica Dive Center din Bucuresti are o specialitate insolita: ofera turistilor posibilitatea unor scufundari la mare adancime - in Romania sau in strainatate. Pentru acest an, cu 1.000 de euro, firma isi invita clientii sa faca scufundari in apele indepartatului Egipt. Tariful pentru o persoana este constituit din taxele pentru cursul de scufundari (organizat de firma, cu echipament, piscina si instructori proprii) in valoare de 250 de euro, de pretul pachetului de servicii turistice pentru 7 zile (469 de euro) si de pretul transportului, estimat la 275 de euro.

10.000 de euro pentru o saptamana "in familie completa", la hotelul submarin Burj Al Arab

Firma Perfect Tour din Bucuresti ofera celor cu potenta financiara o sedere la vestitul hotel-submarin de sapte stele Burj Al Arab (din Dubai - Emiratele Arabe Unite) dupa cum urmeaza : bilet de avion in pret de 415 euro (cu toate taxele incluse) si cazare in apartament pentru doua persoane la preturi care variaza intre 872 euro/noapte/apartament (cu mic dejun inclus) si 1.010 euro/noapte. Optional, se ofera transportul de la aeroport la hotel cu un Rolls Royce de ultima generatie, la pretul de 98 de euro. Daca se adauga si pretul de viza de 40 euro/persoana, un sejur de 7 zile pentru o familie de doua persoane depaseste usor 7.000 de euro. Pentru clientii care doresc sa inchirieze un apartament pentru 3 persoane in aceeasi locatie, tarifele cresc: un Deluxe Suite costa 1.056 euro/noapte/apartament (cu mic dejun inclus), iar un Panorama Suite costa 1.194 de euro. In total, cazarea de o saptamana si transportul familiei de trei romani ar necesita aproape 10.000 de euro.

Calatorie inspirata de Jules Verne

Pentru indraznetii cu imaginatia aprinsa de calatoriile lui Jules Verne, firma Ship Travel International din Braila ofera o croaziera in jurul lumii, estimata sa dureze 111 zile. Circuitul se face cu o nava de pasageri ultraluxoasa (cinci stele plus), iar pretul estimat este de 15.120 de euro pentru o singura persoana (taxe portuare incluse). Plecarea se face din orasul Southampton (Marea Britanie), calatoria se continua prin S.U.A., Antile, Panama, Samoa, Noua Zeelanda, Australia, Indonezia, Taipan, Japonia, Malaesya, India, Emiratele Arabe Unite, Italia, Spania, Portugalia, pentru ca, in cele din urma, sa revina in debarcaderul orasului britanic. De mentionat ar fi faptul ca preturile includ cazare in cabina dubla, pensiune completa, activitati de divertisment (disco, club de noapte, concerte etc) si accesul la sauna, biblioteca sau piscina vasului. De asemenea, pasagerii sub 22 ani nu au voie fara parinti in discoteca vasului, iar copiii cu varste de pana la 16 ani au reduceri la bilete.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri