Internetul si tehnologiile mobile influenteaza majoritar industria de turism si calatorii, iar anul 2020 va fi unul dedicat inovatiilor tehnologice, potrivit Amadeus.com.

Cum comunica turistii si companiile prin Facebook, What’s App, WeChat sau Instagram

Companiile aeriene, hotelurile si agentiile de turism trebuie sa fie disponibile 24/7 pe orice canal doreste clientul sa foloseasca la momentul respectiv. Aplicatiile de mesagerie de la WhatsApp, Facebook si WeChat, printre altele, au aparut de aproape nicaieri si au acum miliarde de utilizatori pe tot globul.

Aceste aplicatii ofera o modalitate pentru companii sa converseze direct cu consumatorii. Oficialii Facebook au transmis investitorilor la inceputul acestui an ca sunt 10 miliarde de mesaje trimise intre oameni si companii in fiecare luna.

“In 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre acestia peste 3 miliarde foloseau retelele sociale. Ne asteptam in urmatorii ani la un impact masiv al tehnologiilor de tip deep learning si al sistemelor chatbots”, a declarat Robert Komatin, reprezentant al Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.

Platforme specifice de partajare a fotografiilor precum Instagram gazduiesc miliarde de imagini. Cuvantul „#travel” a fost folosit de aproape jumatate de miliard de ori doar pe Instagram.

La fel ca in cazul chatbotilor, firmele de turism trebuie sa utilizeze aceste platforme, deoarece acolo este locul unde se afla clientii lor. Instagram are aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi zilnic, dintre care 80% urmaresc activitatea a cel putin o companie.

Asitentii virtuali vor deveni "banali" la efectuarea rezervarilor

Asistentii virtuali pentru efectuarea rezervarilor pentru companiile aeriene si hoteluri vor deveni un element comun in industrie.

Deep Learning reprezinta o functie a inteligentei artificiale, care imita procesele creierului uman si creeaza modele de luare a deciziilor. Conectarea tehnologiei chatbot la sursele de date interne si stratificarea in unele sisteme de invatare automata le permit robotilor se imbunatateasca in timp, invatand mai multe despre cum sa raspunda cel mai bine la intrebarile primite.

Realitatea virtuala (VR) este o alta tendinta care va fi in centrul atentiei in viitorul apropiat. Utilizatorii pot explora in spatiul virtual o destinatie si isi pot rezerva o calatorie fara a fi nevoie sa indeparteze casca. Aceasta inseamna ca furnizorii de turism pot incepe sa se gandeasca la scalarea aplicatiilor de VR. Companiile aeriene precum Iberia, Singapore Airlines si SunExpress au efectuat cu succes incercari, permitand pasagerilor sa foloseasca castile pentru a viziona filme 3D sau pentru a juca jocuri la 10.000 de metri altitudine.

Turistii cauta un mod de plata cat mai rapid

Calatoria este un mare proces de achizitie de bilete, iar consumatorii se asteapta ca procesul de plata sa fie perfect, rapid si sigur. Exista mai mult de 300 de moduri diferite de plata a calatoriilor. Un motiv din spatele extinderii globale a Uber este faptul ca aplicatia serveste ca portofel digital de facto pentru transport atunci cand utilizatorii sunt plecati de acasa.

Mai mult de jumatate dintre turisti doresc o singura aplicatie pentru toate nevoile de calatorie

Dintr-un numar de 12.500 de calatori din aproape 30 de tari, 57% au declarat pentru Booking.com ca doresc „o singura aplicatie pentru toate nevoile de planificare, rezervare si calatorie”.

In acest sens/ Pentru deservirea nevoilor clientilor, Amazon a dezvoltat Alexa for Hospitality, adresat marilor lanturi hoteliere si de inchiriere de spatii de vacanta. Acesta simplifica sarcinile pentru oaspeti, precum redarea de muzica, comandarea de prosoape, controlul temperaturii sau al iluminatului in camera, gasirea restaurantelor si atractiilor locale, apelarea telefonica si chiar operatiunile de check-out.

Influenta schimbarilor climatice in rezervarea calatoriilor

Booking.com Sustainable Travel Report 2019 a relevat faptul ca 55% din esantionul sau global de respondenti a devenit mult mai preocupat in ultimele douasprezece luni de impactul calatoriei lor asupra mediului. Multi clienti cred ca a calatori este daunator pentru planeta.

Amadeus este lider in furnizarea de solutii de tehnologie si de distributie pentru industria de turism. Grupurile de clienti includ furnizori de turism (de exemplu, companii aeriene, hoteluri, operatori de transport feroviar, linii de feribot, etc.), vanzatori din turism (agentii de turism si site-uri specializate) si clienti finali (corporatii si companii de management al turismului). Grupul Amadeus are în jur de 15.000 de angajați la nivel global, în sediile centrale din Madrid (sediul central corporativ), Nisa (dezvoltare) și Erding (operațiuni), precum și în cele 70 de reprezentanțe Amadeus la nivel global.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri