Plajă, mare, soare, cu toții avem nevoie de un strop de relaxare în urma unor trei luni pline de haos și de stres. Pentru cei care nu reușesc să ajungă în statele vecine din teamă sau alte motive obiective, precum lipsa zilelor de concediu, litoralul românesc devine o opțiune. wall-street.ro s-a dus la Mamaia pentru a vedea cum s-au pregătit hotelierii români pentru întâmpinarea primelor valuri de turiști și care au fost primele măsuri de protecție implementate.

Încă de la intrarea în unitatea de cazare, ne întâmpină pe de o parte, un paznic, ce ne îndeamnă să purtăm masca de protecție, dar și un afiș care ne transmite același lucru. În plus, nu lipsește recipientul cu dezinfectant și, din nou, o notă de informare cu privire la noile modalități de protecție. De asemenea, la intrare există un covoraș îmbibat cu dezinfectant.

De asemenea, pe jos există mesaje de informare cu privire la respectarea distanțării sociale.

Pasul doi este dat de recepție, care este împrejmuită cu panouri de plexiglas. Recepționerele, ca de altfel, toți angajații hotelului (aici este vorba despre Hotel Modern, patru stele, Mamaia), poartă măști de protecție și chiar mănuși.

Check-in-ul presupune completarea unui formular, care reprezintă o formă mai simplă a unui triaj epidemiologic. În plus, la recepție nu mai este nevoie de predarea buletinului pentru înregistrare, deoarece chestionarul impune notarea lizibilă a datelor din buletin. Fiecărui turist i se oferă un pix, astfel încât să nu fie nevoie ca aceștia să atingă același obiect.

Pasul următor este dat de primirea cheii de la camera care i-a fost repartizată. La lift, dacă este cazul, în funcție de etaj și de turist, există un alt recipient cu dezinfectant și o notă informativă cu privire la numărul persoanelor care au voie să fie, în același timp, în lift (maximum patru persoane, dacă locuiesc în aceeași cameră).

În cameră, turiștii pot regăsi regulamentul hotelului, lipit pe ușă, dar și o mapă cu diverse informații sau posibile costuri suplimentare, cum ar spălatul hainelor sau efectuarea unor apeluri în străinătate.

Dispozitivele de control din camere, precum telecomanda aparatului de aer condiționat, nu sunt introduse în pungi de plastic. Acestea sunt dezinfectate odată cu cameră, după eliberarea acesteia de familia de turiști.

Cât despre servirea meselor, aceasta se face sub forma bufetului suedez adaptat. Turiștii arată ce vor să mânânce și li se pune în farfurie. În salonul cu pricina, unde se află expuse mâncărurile, turiștii sunt obligați să poarte mască de protecție, iar la intrare li se măsoară temperatura.

Pentru mai multe detalii, vezi: Coronavirusul și all inclusive-ul din Mamaia. Ce a rămas de dinainte de pandemie

Costurile suplimentare sunt suportate de către noi, hotelierii. Am depășit suma de 20.000 de lei pe hotel pe lună cu aceste materiale de protecție. Numai acel plexiglas a costat 1.600 de lei.

George Guci, proprietarul hotelului Modern

Cea mai mare problemă pe care proprietarii de hoteluri o întâmpină în prezent este refuzul unora dintre turiști de a respecta regulile, de a purta masca de protecție în timp ce așteaptă să își ia mâncare sau când vin de la plajă și intră în hotel.

”Cei mai mulți sunt înțelegători și au acceptat regulile, pe care nu noi le-am stabilit, ci autoritățile și nu doar din România. Însă sunt și unii, o pondere mică, ce-i drept, care nu vor să ne asculte când îi rugăm să poarte masca. Nu vor să priceapă diferența dintre o masă organizată, permisă prin lege, în cadrul restaurantului și faptul că ei nu au voie, momentan, să mânănce în interiorul salonului”, a declarat proprietarul hotelului Modern din Mamaia.

Ce se întâmplă dacă un turist este depistat cu noul virus

Potrivit informațiilor oficiale, care nu de puține ori, întârzie să apară, problema fiind dată și de noutatea tipului de criză, hotelurile trebuie să aibă pregătită o cameră, în care potențialul turist infectat să fie izolat.

Dacă în Grecia, spre exemplu, sunt hoteluri desemnate, în care există aceste camere și este chemat, de urgență, medicul din cel mai apropiat centru medical, în România procesul este puțin atipic.

Turistul respectiv este izolat în camera sa, alături de familie, dacă acesta nu a venit singur, iar următorul pas sunt, de fapt, trei pași, după cum urmează:

  • Este sunat medicul de familie al turistului în cauză, indiferent de locul din care acesta provine.
  • Este sunat DSP-ul județului Constanța, în cazul în care medicul de familie al turistului nu răspunde sau efectiv, nu îl poate ajuta.
  • Nu în ultimul rând, dacă turistul, devenit pacient, se simte foarte rău, se apelează 112.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri