Deși, poate o opțiune mult mai sigură, România nu se află, încă, pe primul loc în topul preferințelor românilor. În plus, turiștii românii nu renunță la unul dintre principalele criterii când fac o rezervare și anume, prețul.

Potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții agenției de turism online, eSky, pentru wall-street.ro, cel mai recent studiu realizat demonstrează că, în ciuda noului context al turismului, românii nu au renunțat la a rezerva după vechile criterii.

”Bazându-ne pe studiul realizat în rândul utilizatorilor noștri din România, factorii determinanți de anul acesta sunt: prețul (cu un procent de 54% din respondenți), siguranța destinației alese (48%), destinația (30%), data sejurului (20%), tipul de cazare (19%), mijloacele de transport existente (17%) și durata sejurului (11%). Ne așteptam ca, pe viitor, gradul de siguranță al destinației alese să devină factorul definitoriu în decizia de a călători, depășind, astfel, prețul”, a declarat Marius Turbatu, Country Manager eSky România și Director de expansiune la eSky Group.

Retail jobs

În plus, Marius Turbatu a adăugat că românii nu se tem să călătorească, chiar și în condiții de pandemie. Siguranța unității de cazare, dar și respectarea măsurilor de protecție îi determină să nu renunțe la concediu. Desigur, o problemă semnificativă este dată de închiderea granițelor și de imposibilitatea de a relua cursele aeriene către anumite destinații.

Citește și: Hotelier: Cea mai mare problemă sunt turiștii care nu respectă regulile

”Călătoriile aeriene se vor schimba fără doar și poate. Prima sarcină a industriei va fi reconstruirea siguranței legate de zboruri și asigurarea faptului că sunt minimizate riscurile de contaminare. Transportul aerian rămâne prima opțiune pentru călătoriile internaționale, dar pe rutele domestice putem vedea o ușoară modificare a preferințelor utilizatorilor noștri înspre transportul rutier sau feroviar”, mai spune reprezentantul eSky.

Citeste si:
eSky lansează portofelul digital eSky Wallet, în vreme de pandemie
eSky, una dintre agențiile...

Ce destinații caută românii

Restricțiile de călătorie ne împiedică să părăsim România, însă nu ne poate obliga să vizităm statul român. Cei mai mulți aleg destinațiile românești pentru escapade, vacanțele mai mari de cinci zile lăsându-le pentru străinătate. În general, durata călătoriilor efectuate în lunile de vară este cu 70% mai mare decât în restul anului.

Din nefericire, România a pierdut încrederea românilor în ceea ce privește turismul. Pe de o parte, infrastructura lasă foarte mult de dorit, iar pe de altă parte, raportul calitate - preț nu este, de cele mai multe, echilibrat.

Vezi și: Corina Martin, candidat la Primăria Constanța: Au crescut prețurile pe litoral

Prin urmare, chiar dacă autoritățile române insistă și sfătuiesc asupra turismului intern, turiștii români abia așteaptă să treacă granițele, fără să completeze declarații sau să prezinte teste Covid, negative.

”Aproximativ 55% dintre respondenți doresc să-și petreacă vacanța din acest an în străinătate. Observăm, totuși, o creștere semnificativă a interesului pentru turismul domestic (indicat de 41% din respondenți). Totuși, în topul destinațiilor de vacanță în străinătate pe care le au în vedere clienții eSky.ro pentru 2020, se află: Grecia (32%), Spania (28%), Italia (22%), Franța (19%), Turcia (17%), Egipt (15%), Croația (12%), iar cu 9% fiecare, avem ca țări preferate: Malta, Maldive, Thailanda și Bulgaria”, a explicat Marius Turbatu.

Marius Turbatu mai spune și că turismul în România este susținut de munte (46%), litoral (40%), dar și locuri/orașe apropiate de casă (21%).

Citeste si:
Poate să fie dat jos Putin de oligarhi, de Șoigu sau de poporul rus?
Poate să fie dat jos Putin de...

Nu uita și de: Peste 100.000 de turiști sunt așteptați în weekend la mare

Cine călătorește cel mai des

Anul 2020 a venit ca o palmă pentru economiile lumii, tot ceea ce știam fiind schimbat brusc. O pauză de trei luni a servit drept bază înnoirii și îmbunătățirii atât turismului, cât și celorlalte industrii. Ridicarea restricțiilor de trafic, dar și reluarea tuturor zborurilor reprezintă doar un prim pas către normalizare.Trebuie să ținem seama și de impactul pe care întregul set de norme și reglementări îl are și va continua sa îl aibă asupra altor componente ale experienței de a călători, cum ar fi facilitățile de cazare, restaurante, cafenele ori muzee.

”Referitor la facilități de cazare, turiștii ar putea alege pe viitor hoteluri mai mari, cu tradiție, pentru a avea garanția respectării tuturor normelor sanitare de dezinfectare a spațiilor. Pe de altă parte, respectarea acestor norme vine la pachet cu creșterea de costuri, aspect care poate genera oportunități pentru agroturism sau închirierea de apartamente”, mai spune Marius Turbatu.

Citeste si:
Preţul biletelor de avion a crescut ȋn 2021. Cât au dat românii pe...
Preţul biletelor de avion a...

Vezi și: ”Ștampilă” de bun venit timp de 1 an pentru turiști, pe o insulă din Caraibe

De principiu, aceste rezervări au, în medie, un singur pasager, iar călătoriile sunt „one way”. Cuplurile, respectiv familiile (trei sau mai mulți pasageri) însumează aproximativ 30% din rezervațiile curente.

La polul opus se află turismul de afaceri, care a scăzut considerabil, ținând cont de mutarea activității business-urilor în online. În plus, evenimentele, precum conferințele, sunt interzise prin lege.

”Circa 25% din respondenți au avut călătorii de afaceri în ultimele 12 luni. Estimăm, însă, că recuperarea pe această categorie de călători va fi una mult mai lentă. Majoritatea angajatorilor își mențin restricțiile privind călătoriile de afaceri neesențiale, iar evenimentele internaționale (târguri, festivaluri, conferințe samd) – care atrăgeau o bună parte din rezervări – rămân anulate și în perioada următoare. Rămâne de văzut cât de profundă va fi schimbarea la nivel de industrie (evenimente digitale) și ce impact va avea pe zona turismului de afaceri”, motivează Turbatu.

Citeste si:
Israel relaxează restricțiile și renunță la cel de-al doilea test...
Israel relaxează restricțiile...

Te poate interesa și: Insula, odată câștigată la poker, e pregătită de vânzare

La începutul acestei veri, Agenția globală de Turism Online eSky a realizat un studiu al cărui scop a fost să verifice modul în care COVID-19 a schimbat percepția călătorilor români.

Unele din concluziile sondajului au fost:

  • Călătoriile creează dependență - 73% dintre clienții eSky.ro ce au răspuns întrebărilor și-au planificat o călătorie în vara acestui an.
  • Deși pandemia nu a dispărut încă, studiul „eSky.ro: călătoriile în perioada COVID-19” arată că 59% dintre persoanele chestionate nu se tem să călătorească în contextul COVID-19. De remarcat este faptul că, în principal, persoanele din grupul de vârstă peste 54 de ani se tem să călătorească din cauza pandemiei COVID-19.
  • În plus, 66% dintre respondenți au visat la noi călătorii în perioada carantinei. Acest lucru indică interesul pentru călătorii în timpul așa-numitelor restricții și blocării deplasărilor.

Interesant este și faptul că 70% dintre cei ce visau la călătorii viitoare sunt femei, tot doamnele fiind cele în mâinile cărora stau, de cele mai multe ori, deciziile legate de vacanțele familiilor.

Citeste si:
CEO Eturia: Nu mă uit la o decizie luată în urmă cu 6 luni cu...
Sorin Stoica, CEO Eturia:...

Citește și: EXCLUSIV Interviu cu proprietarul primei agenții de turism în insolvență din cauza COVID-19. Ce se întâmplă cu banii turiștilor

Cu o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacționată de 45,5 milioane de euro, eSky este una dintre agențiile online de turism din România. Activă pe piața locală încă din 2009, aceasta este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de piețe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât și în Europa, Asia, Australia și Africa.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri