Frisbo: Intreruperea stocului, cea mai mare problema cu care se confrunta magazinele online

Un varf de vanzari prost gestionat, in care magazinul nu este pregatit cu stocurile necesare si capacitate logistica suficienta, poate provoca pierderi semnificative, in ciuda vanzarilor ridicate de moment. Potrivit estimarilor realizate de Frisbo, prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, daca apar sincope si erori in livrari, este afectata direct retentia clientilor, unde si o scadere de doar 3% este imensa.

In perioadele cu varf de vanzari pentru comertul online, precum Black Friday sau 1-8 martie, unul dintre riscurile frecvente cu care se confrunta magazinele online este intreruperea stocului pe anumite produse, fapt ce conduce, implicit, la pierderea de comenzi. Pentru a evita astfel de situatii, specialistii Frisbo recomanda o estimare cat mai realista a volumului de vanzari.

„O estimare cat mai buna a vanzarilor il poate ajuta pe manager sa prevada stocurile necesare si sa le procure din timp. Estimarile se fac pe baza istoricului, insa si a miscarilor pietei. E-commerce-ul romanesc creste, insa, semnificativ, de la an la an, iar asta inseamna ca estimarea bazata exclusiv pe experienta din anul anterior poate fi insuficienta”, explica Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, stocul de marfa in perioadele de varf poate fi usor dublat sau triplat, vanzarile pe perioada campaniilor puternice putand fi si de 10 ori mai mari fata de restul anului.

„Pentru orice magazin online, gestionarea perioadelor de varf este o provocare foarte mare. Cresterea numarului de comenzi procesate determina un efect direct proportional in nevoia de oameni si spatiu. De aceea, in tarile vestice, este deja o obisnuinta ca magazinele mari sa lucreze atat cu logistica proprie, cat si cu e-fulfilleri pentru a suplini resursele”, afirma Colceriu.

Citeste si:
Masterclass Commerce School of the Future - cum și de ce faci...
Masterclass Commerce School...

Un alt risc specific varfului de vanzari este timpul de livrare promis clientului final. Pentru ca majoritatea magazinelor online isi asuma un termen de livrare de 24 sau 48 ore catre clienti, acestea risca probleme la nivelul calitatii serviciilor. Specialistii Frisbo afirma ca intarzierile si erorile sunt tipice in astfel de cazuri, iar brand-ul are de suferit tocmai datorita succesului sau.

Mai mult, daca apar sincope si erori in livrari, deja brandul in sine este afectat, iar pierderea pe termen lung poate fi semnificativa.

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri