Fiecare european va cheltui in medie 461 de euro in perioada sarbatorilor de iarna, cu 3,4% mai mult fata de 2018, ceea ce face ca piata totala estimata a cheltuielilor din aceasta perioada in Europa sa ajunga la 189,5 miliarde de euro, potrivit studiului Deloitte 2019 Holiday Shopping Trends.

Sondajul a fost realizat in sapte tari europene care acopera diferite regiuni ale continentului - Germania, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia si Spania - si analizeaza patru categorii de cheltuieli, si anume cadouri, alimente, activitati de socializare si calatorii. Dintre tarile analizate, britanicii intentioneaza sa cheltuiasca cea mai mare suma (639 de euro), in timp ce olandezii, cea mai mica suma (341 de euro).

Europenii nu numai ca si-au planificat cu atentie bugetul, dar 88% dintre ei au si decis deja ce cadouri sa cumpere, subliniaza studiul. Cele mai multe cumparaturi de sarbatori se fac in noiembrie sau in prima jumatate a lunii decembrie, mentioneaza raportul, iar cea mai mare parte a bugetului de sarbatori va fi cheltuita pe cadouri (43%), apoi pe alimente (29%), calatorii (17%) si activitati de socializare (11%).

„Cresterea sumelor alocate pentru cheltuielile de sarbatori este explicata de situatia incurajatoare a economiei, resimtita la nivelul gospodariilor europene. Mai mult de jumatate dintre respondentii studiului (53%) considera ca in 2020 evolutia economiei va fi pozitiva sau neutra, iar 67% dintre ei spun ca anul acesta au o suma egala sau mai mare disponibila pentru cumparaturile de sezon. Promotiile - inclusiv campaniile de Black Friday - influenteaza, de asemenea, decizia de a cheltui mai mult, dupa cum indica 35% dintre respondenti”, a declarat, intr-un comunicat de presa, Oana Buhaescu, Director de Audit, Deloitte Romania, si lider al industriei de retail.

Mai mult, studiul releva faptul ca, in ciuda inregistrarii unei cresteri a cheltuielilor in mediul online, magazinele fizice inca joaca un rol important in aceasta perioada a anului. Din suma totala de 461 de euro, europenii vor cheltui 310 euro in magazine fizice, ceea ce reprezinta mai mult de doua treimi (67%) din bugetul estimat de sarbatori. Offline-ul este foarte important in trei din cele patru categorii de cheltuieli analizate - alimente si bauturi (89%), activitati de socializare (76%) si cadouri (55%). Pe de alta parte, sumele cheltuite online in Europa vor fi cu 4,9% mai mari in acest an comparativ cu 2018.

De asemenea, studiul arata ca metodele de plata preferate pentru cheltuielile de sarbatori variaza in functie de canalul prin care sunt efectuate cumparaturile. Astfel, principalele trei metode preferate de plata ale europenilor pentru cheltuielile online sunt cardul de debit, portofelul digital si cardul de credit, in timp ce, pentru cumparaturile in magazinele fizice, acestia prefera cardul de debit, urmat de numerar si de cardul de credit.

Printre primele trei tipuri de cadouri pe care adultii le asteapta se numara ciocolata, cartile si produsele cosmetice/parfumurile, arata studiul. Clasamentul cadourilor preferate de femei este identic, in timp ce barbatii prefera cartile, bomboanele, urmate de alimente si bauturi. In ceea ce priveste copiii sub 12 ani, majoritatea respondentilor (46%) sustin ca vor sa primeasca jucarii, urmate de articole educationale si carti. In randul adolescentilor, pe primul loc se afla ciocolata, urmata de carti si jocuri.

Studiul Deloitte „2019 Holiday Shopping Trends” este efectuat pe baza datelor obtinute in urma aplicarii unui chestionar pe un esantion de peste 6.100 de persoane, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani. Informatiile au fost colectate in perioada 16 septembrie-11 octombrie 2019.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri