Contextul în care ne aflăm nu a făcut altceva decât să conducă spre o digitalizare accelerată și spre schimbarea modului de interacțiune dintre noi. Tot mai multe companii optează pentru o prezență stabilă în mediul online, luând în calcul totuși și activitatea din mediile tradiționale. Dacă până acum majoritatea business-urilor vizau strict segmentul de clienți B2C prin activitatea din mediul online, a venit momentul să își îndrepte atenția spre online și cei care vizează clienții de tipul B2B.

Iată care sunt câteva dintre acțiunile pe care trebuie să le realizezi pentru a atrage mai mulți clienți cu prezența ta în mediul online, indiferent dacă te adresezi unui segment B2C sau B2B:

1. Stabilirea obiectivelor de business

Înainte de a intra în mediul online, cel mai important pas este stabilirea obiectivelor de business. Trebuie definit cu exactitate care este scopul principal al extinderii business-ului în mediul online, respectiv ce se așteaptă de la această acțiune. Obiectivele trebuie să fie gândite SMART, astfel încât rezultatele să poată fi măsurate, luându-se decizii mai ușor pe viitor.

2. Avatarul clientului

Odată stabilite obiectivele de business din online, trebuie să știm cui ne adresăm, motiv pentru care, pasul următor este definirea publicului țintă. Indiferent că vorbim de clienți de tip B2C sau B2B, e nevoie să identificăm profilul acestora.

În cazul segmentului de clienți B2C este necesar să distingem informații specifice începând cu genul predominant, vârsta, nivelul de studii, interese, preferințele legate de tipul de platforme în care aceștia își petrec timpul în mediul online și alte elemente particulare.

În cazul segmentului de clienți B2B avem in vedere profilul firmei spre care țintim, cifra de afaceri, zona în care aceasta activează, plus alte informații specifice în funcție de interesele pe care le urmărim. Pe lângă acestea, este importantă definirea avatarului de client al persoanei de decizie cu care urmează să interacționăm, la fel ca în cazul segmentului B2C.

3. Unicitatea și acoperirea nevoii

Care este partea unică a produsului sau a serviciului pe care-l oferi? Cu ce se diferențează de concurență sau ce aduce în plus față de aceasta? Care sunt nevoile pe care acesta le acoperă? Care sunt motivele de cumpărare ale clienților tăi?

Mai sus sunt doar o parte din întrebările la care trebuie să răspunzi în această etapă.

4. Funnel de vânzare

În urma conturării pașilor anteriori, se trece la stabilirea etapelor de vânzare, și anume, stabilirea pașilor prin care trece clientul B2B sau B2C în mediul online, din momentul în care are primul contact cu brand-ul și până când devine client al acestuia. Cele mai importante faze consecutive sunt: conștientizarea, interesul, considerarea, cumpărarea și fidelizarea.

5. Analiza de marketing

Un alt aspect important este analiza de marketing a mediului online care cuprinde, printre altele, analiza de piață, public țintă și concurență. Pentru acest gen de analiză, se recomandă apelarea la specialiștii din domeniu, deoarece ei au deja o expertiză și cunosc cu exactitate procedura unei analize complexe a mediului online. Astfel de servicii sunt oferite de agenția de marketing digital Klain din Cluj-Napoca.

„Analiza de marketing realizată inițial are un rol important în setarea corectă a strategiei, deoarece realizarea planului de acțiune se bazează pe situația din piață, precum și pe mediul online din acest moment. Aici sunt dezvoltate obiectivele de business pe care le are antreprenorul și sunt investigate resursele de care el are nevoie pentru a le atinge.”, a declarat Valentin Bolboacă, directorul agenției Klain.

6. Definirea strategiei de marketing

Pe baza analizei anterioare, se stabilesc pașii care urmează a fi implementați și planul de acțiune efectiv. Definirea strategiei de marketing reprezintă o etapă esențială, deoarece ea va sta la baza rezultatelor care se doresc a fi obținute. Este necesară stabilirea unui plan pentru fiecare canal de comunicare în parte și a indicatorilor de performanță care trebuie urmăriți pentru a obține rezultatele dorite.

„În general, noi construim o strategie pe termen scurt pentru generarea de lead-uri, care să aducă clienți imediat și una pe termen lung pentru obținerea de rezultate constante. Implementarea lor se face simultan sau diferențiat, în funcție de interesul de business al antreprenorului. Ce vrem să asigurăm noi este profitabilitatea business-ului prin prezența lui în online.”, a mai declarat Valentin Bolboacă.

7. Implementarea strategiei

Odată definită strategia de marketing se trece la implementarea sa. În funcție de canalele de comunicare alese sau de tipul indicatorilor de performanță, se stabilește și modul în care aceștia din urmă trebuie măsurați. Pe baza rezultatelor obținute, se poate opta pentru modificări în timp real la nivel de strategie.

8. Site-ul companiei

În momentul în care strategia de marketing și de vânzare în online este definită cu claritate, trebuie să ținem cont de platformele la care facem trimitere, respectiv de site-ul companiei. Este necesar să se verifice cât de optimizat este site-ul raportat la standardele actuale.

Potrivit ANCOM, la jumătatea anului 2019 existau 19,6 milioane de conexiuni de internet mobil în România și peste 63% din cumpărăturile online se realizau de pe telefonul mobil, conform unui studiu realizat de GPeC în 2019. De aceea, site-ul companiei este principalul canal care trebuie optimizat. Dacă trimitem consumatorii în magazinul nostru online, trebuie să le oferim și facilitățile necesare ca să rămână aici și să devină clienți fideli.

9. Monitorizare și optimizare

Pe tot parcursul campaniilor desfășurate, este important ca o persoană cu expertiză în domeniu să se ocupe de monitorizarea și optimizarea constantă a acestora. Astfel, se poate ajunge mult mai ușor la rezultatele dorite, iar business-ul se bucură de o mai bună prezență în mediul online.

Compania KLAIN este o agenție de digital marketing din Cluj-Napoca ce oferă servicii complete de comunicare și promovare online încă din anul 2007. Focusul agenției este de a ajuta firmele să genereze profit din prezența lor în mediul online, printr-un proces clar definit, folosind instrumente specifice de măsurare a rezultatelor obținute din acțiunile pe care le realizează.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri