La kilometrul 19 al autostrăzii A1 București-Pitești, în localitatea Joița, eMAG a inaugurat unul dintre cele mai moderne depozite logistice din Europa, depozit unde o mare parte din activități sunt robotizate. wall-street.ro a avut ocazia să intre aici și să fotografieze proiectul logistic care, afirmă Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG, este peste ce are acum Amazon.

Depozitul de la Joița, în care s-au investit 43 de milioane de euro doar în echipamentele hardware și în software-ul care le susține, are o capacitate de stocare de 15 milioane de articole. Aici lucrează 1.500 de angajați, iar într-o zi obișnuită pleacă din depozit 100.000 de produse - nu doar în România, ci și în Ungaria și Bulgaria. De Black Friday 2022 ar putea însă pleca de trei ori mai multe, dat fiind că se anunță cea mai mare ediție a evenimentului dedicat reducerilor.

Peste 400 de roboți lucrează în noul depozit eMAG

În total, în noul depozit eMAG, inaugurat pentru Black Friday 2022, sunt 10 kilometri de bandă transportoare, 28 de stații de picking și 432 de roboți tip ”shuttle”. La aceștia se adaugă și un braț robotic, care momentan este în faza-pilot – învață să asigure fluxul de preluare a produselor – urmând ca pe baza experienței dobândite să fie introduși și alți roboți de acest tip. În acest moment, brațul robotiv se apropie de 500-550 de produse pe oră, dar ar putea ajunge și la 750 de produse pe oră, dacă este bine calibrat, afirmă reprezentanții companiei.

Soluția automatizată a fost livrată de firma austriacă Knapp, printre clienții căreia se numără și Walmart, cel mai mare retailer din lume. Proiectul de la Joița este ”o referință pentru întreaga Europă”, spune Wolfgang Ferk, Director Sales & Account Management Knapp Group. Proiectul uriașului depozit robotizat, cu o suprafață cât un sfert din statul Vatican, a fost dezvoltat în perioada pandemiei, în ciuda restricțiilor și dificultăților logistice.

Prețul livrării nu va crește, datorită automatizării

Acest depozit dotat cu tehnologie de ultimă generație la nivel mondial va dubla capacitatea de livrare rapidă a eMAG – adică livrare în aceeași zi în București sau a doua zi în în țară. De asemenea, prețul de livrare nu va crește, în ciuda crizei energiei, deoarece toată productivitatea câștigată prin robotizare va fi investită în creșterea competitivității. Un exemplu este reducerea numărului de colete pe comandă: dacă înainte media era de 1,25, ea a scăzut acum spre 1,10 colete pe comandă, prin automatizare.

”Am studiat toate soluțiile logistice disponibile în piață, iar sistemul implementat de noi aș spune că e peste ce are Amazon”, a declarat Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG.

Următorul pas anunțat de eMAG va fi să ofere această infrastructură și către partenerii din marketplace. În momentul de față sunt 1.700 de selleri care au produsele în depozitul de la Joița, dar obiectivul este să se ajungă în 2023 la 10.000. Practic, eMAG se va ocupa de toată partea de preluare a coletelor de pe raft, împachetare, trimitere către companiile de curierat, iar sellerii din markeplace vor putea să se concentreze asupra afacerii lor.

Vor fi înlocuiți angajații cu roboți?

Ce se va întâmpla cu angajații, în condițiile în care eMAG a adus deja sute de roboți, iar procesul de automatizare continuă într-un ritm accelarat?

Iulian Stanciu, preşedintele executiv al eMAG, spune că impactul asupra angajaților va fi pozitiv: ”Acum ei supraveghează roboții, fac o muncă cu valoare adăugată mai mare. Numărul de angajați nu a scăzut și nu va scădea. Avem noi locuri de muncă – tehnicieni automatizare hardware și software, analiști auditul calități. Nu roboții vor dicta ce fac oamenii, ci oamenii vor controla toate aceste mașini, pentru a crește foarte mult calitatea”.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri