"Am investit foarte mult in zona de IT ca sa optimizam anumite sarcini, de exemplu, pentru un produs cu poze, noi nu avem nevoie de un om care trebuie sa stie sa lucreze in Photoshop sau alte programe, pentru ca totul se exporta automat cu ajutorul unui soft dupa ce clientul a scris ce fel de personalizare isi doreste sa aiba. Pe langa asta, am cumparat domeniul stargift.com, care era achizionat de alta firma si am negociat in jur de 6 luni pe acest subiect. Acest lucru ne va ajuta...

Romanul care vrea sa cucereasca tarile vecine cu cadouri personalizate

/     21.11.2017

Magazinul online de cadouri StarGift a reusit sa ajunga la o cifra de afaceri de aproximativ 700.000 de euro dupa mai putin de doi ani de la infiintare. Totodata, StarGift a personalizat, din martie 2016 si pana in prezent, peste 100.000 de produse si a printat peste 1 milion de poze pe diferite obiecte alese de clienti. Cum a reusit sa transforme o idee de business intr-o afacere de succes a povestit pentru Wall-Street.ro antreprenorul Liviu Birleanu, fondatorul si CEO-ul StarGift.

Liviu Birleanu impreuna cu sotia sa s-au gandit sa deschida un magazin online de cadouri personalizate, apoi timp de un an au analizat piata si au stabilit un plan de business. Astfel, in martie 2016, sotii Birleanu au reusit sa deschida StarGift si sa aiba in primele 9 luni de la infiintare in jur de 5.000 de comenzi.

“Nu vreau sa zic ca am reusit, am reusit sa facem doar primii pasi. Scopul nostru este sa construim ceva mai mare si sa mergem pe piata internationala, iar aici avem mai multe variante pe care le studiem acum. Varianta cea mai la indemana este sa facem livrari in tarile vecine (Bulgaria si Ungaria) direct din Romania. Pentru curierat vor fi costuri suplimentare pe care trebuie sa le punem in balanta cu costurile pe care le-ar presupune deschiderea unei linii de productie acolo. Iar pentru deschiderea unei noi locatii costurile pentru echipamentele de productie ajung pe la 60.000 - 70.000 euro. Pe langa asta, avem nevoie de chirie, o hala de productie sau un spatiu de 200-300 mp si, bineinteles, de angajati", a spus Liviu Birleanu, CEO si fondator al StarGift.

Si-a vandut motorul pentru a incepe o afacere cu genti pictate, Lyria

/     06.11.2017

A studiat arhitectura, insa a stiut de la bun inceput ca nu vrea sa proiecteze case, ci mai degraba genti. A pornit un mic business dintr-o joaca, pictandu-si gentile de care se plictisea, iar apoi si-a vandut motorul pentru a incepe sa-si produca propriile modele. La trei ani dupa ce a gustat antreprenoriatul, Armina Popeanu detine brandul Lyria, o fabrica de productie de marochinarie la Brasov si vanzari care vor ajunge anul acesta la 250.000 de euro.

“Cand am terminat facultatea aveam convingerea ca nu ma voi angaja proiectant intr-un birou de arhitectura. Pe de alta parte stiam ca acest domeniu mi-a deschis alte cai, in design, styling si am dat curs unei pasiuni de-ale mele, la indemnul prietenilor. Nu m-am gandit ce succes si amploare o sa aiba Lyria si ca se va transforma intr-un mic business”, povesteste Armina.

Investitia initiala in Lyria a fost de 5.000 de euro si a provenit din vanzarea motorului sau. Cu acesti bani, in 2014, Armina a lansat o prima colectie de genti si magazinul online care vindea genti pictate cu povesti: de la peisaje, flori, detalii de arhitectura pana la pene, care caracterizeaza ultima colectie.

Cu fondatorii, colaboratorii si echipa corecta se prea poate sa poti stoarce apa si dintr-o piatra, pe cand multe idei bune nu apuca sa se materializeze in proiecte sonore pentru ca nu au avut un capital uman corect.

Drumul de la o idee timida la o franciza extinsa in toata tara

/     07.11.2017

Andra Munteanu a pus pe hartie primul plan al afacerii sale la finalul anului 2011. Proiectul a pornit in primavara anului viitor, pe o piata de wellness inca foarte slab dezvoltata in Romania, fiind implementat si testat in reteaua WorldClass. Raspunsul bun al clientilor si al pietei a dus conceptul LIMITLESS pe o panta ascendenta, astfel ca astazi proiectul are 6 filiale in tara si tinta ambitioase pentru anii urmatori.

Andra Munteanu a povestit intr-un interviu acordat wall-street.ro ca a fost atrasa de experientele de invatare experientiala din primii ani ai adolescentei.

“Pe langa implicarea mea in mai toate ONG-urilor la care aveam acces, tot in adolescenta am avut si primele initiative de antreprenoriat. Ulterior, am participat la crearea mai multor startup-uri singura sau impreuna cu unul sau mai multi co-fondatori pana sa ajung in acest punct. Cred ca natura antreprenoriala a fost dintotdeauna o parte importanta a felului in care sunt compusa. Desigur ca un adolescent din provincie, educat in sistemul de invatamant de stat, si multa timiditate la pachet, dar cu conformismul nu m-am asortat mai niciodata. Nu imi aduc aminte constient un moment in care sa nu ma fi caracterizat spiritul de initiativa, cel organizatoric si dorinta de a face lucruri, toate ingrediente de baza ale antreprenoriatului”, a declarat Andra.

Povestea si planurile targului de design contemporan V for Vintage

/     02.11.2017

Nu are experienta in zona de design, din contra a lucrat in publicitate si comunicare, insa in urma cu noua ani organiza primul targ de design romanesc si cultura vintage, ce avea sa devina un punct de reper pentru aceasta industrie. Am stat de vorba cu Laura Calin, antreprenoarea din spatele V for Vintage, despre povestea targului, cum s-a schimbat conceptul de-a lungul timpului si ce planuri de dezvoltare are pentru comunitatea designerilor romani.

Se descrie un om cu multe idei si dorinta de munca, caruia ii place sa se inconjoare de oameni cu viziune si aceeasi dorinta de a realiza lucruri. In 2008, organiza pentru prima oara V for Vintage, targ de design si cultura vintage, intr-un moment de discrepanta pe piata romaneasca, dupa cum povesteste.

“Designerii erau considerati inaccesibili, nu puteai ajunge la ei, ii vedeai in revistele glossy, pe catwalk si in showroom-uri. M-am gandit sa creez o apropiere intre acesti designeri si public. Si am facut-o, intr-un tur de forta de doua zile in care 50 de designeri au expus, s-au intalnit cu publicul, intr-o atmosfera prietenoasa si mai ales, unde publicul nu era obligat sa cumpere”, isi aminteste Laura Calin.

Ceasornicaria nu dispare, se transforma: povestea unui business de familie

/     31.10.2017

Horologer a luat nastere din pasiune, pe fondul a 20 de ani de experienta in domeniul orologeriei. A pornit in martie 2015, ca un service multi-brand pentru ceasuri elvetiene, iar, in timp, a prins contur ideea unui magazin online, dar si offline. Intrucat afacerea este una de familie, bunul mers al lucrurilor e supravegheat, zi de zi, de cei doi fondatori, Vasile si Marius Vasilescu.

„In 2015 i-am propus tatalui meu, Vasile Vasilescu, sa renunte la job-ul pe care il avea, de cativa ani buni, in cadrul unui magazin specializat in ceasuri de lux. In acea perioada, eu tocmai terminasem masterul la Facultatea de Electronica si lucram intr-o multinationala in domeniul telecomunicatiilor, insa am fost mereu atras de new media si de ideea unei afaceri de familie”, spune Marius.

Prima provocare a fost sa il convinga pe tatal sau ca au nevoie de o identitate vizuala, un concept care nu este tocmai palpabil, dar, treptat, au reusit sa modeleze o strategie comuna. „Avand background-uri diferite, uneori nici viziunile asupra unei probleme nu coincid, dar de fiecare data ne ajuta faptul ca avem incredere unul in celalalt si astfel putem lua deciziile mai usor”.

Afacere care rezista de generatii si intr-o piata dominata de giganti

/     05.10.2017

Povestea Complex Apicol a inceput in anul 1957, cand profesorul Veceslav Harnaj si cativa prieteni apicultori au infiintat Asociatia Crescatorilor de Albine. Opt ani mai tarziu, Harnaj a decis sa infiinteze Combinatul Apicol Baneasa, care intre timp a devenit Complex Apicol Veceslav Harnaj. In 1977, profesorul Harnaj avea deja 16 medalii de aur pentru conceptia constructiva si tehnologica a Combinatului Apicol de la Baneasa. Produsele acestuia au creat povesti intre mai multe generatii si o traditie romaneasca cu renume mondial in domeniul apiculturii.

“Profesorul Veceslav Harnaj a obtinut o parcela de pamant in Baneasa, unde s-a dezvoltat un combinat apicol si un institut apicol de cercetare pentru procesarea mierii de la apicultori si alte produse. Aici au aparut produsele Apidermin, care sunt cele mai cunoscute si cele mai vechi produse ale noastre. Crema Apidermin e primul produs facut in Combinatul Apicol si unul dintre primele produse cosmetice din lume care contine laptisor de matca. Aceasta si-a pastrat formula initiala, pentru ca toata lumea ne intreaba daca e aceeasi formula in continuare, ca avand 50 de ani produsul asta este foarte posibil sa fi suferit transformari, dar nu, a ramas aceeasi formula in continuare”, a povestit Miruna Codeanu, commercial manager Complex Apicol.

Afacere cu produse cosmetice bio construita de o romanca

/     02.10.2017

Calatorind des in Franta, a observat trendul puternic de cosmetice bio din aceasta tara si a inceput sa se informeze cat mai mult despre piata de cosmetice bio. Madalina Ulmeanu isi aducea de fiecare data produsele preferate in valiza, pana cand a decis sa-si deschida propriul magazin de cosmetice organice in Bucuresti.

In 2006, Madalina Ulmeanu a infiintat Natural Paris, un magazin mic pe Calea Grivitei cu produse cosmetice bio aduse din Franta. Intr-o vacanta de vara, Madalina a mai vizitat si un magazin de uleiuri esentiale dintr-un oras din Franta si si-a spus ca romancele ar fi incantate de aceste produse.

“In prezent, in portofoliu avem peste 100 de uleiuri esentiale si am inceput treptat cu aceste produse pentru ca trebuie o educare a publicului. Sunt diferite uleiuri care nu sunt cunoscute de clienti si nu stiu cum sa le foloseasca. Toate acestea au devenit o pasiune pentru mine pana in punctul in care am inceput sa studiez aromaterapie in Franta”, a mentionat intr-un interviu acordat Wall-Street.ro Madalina Ulmeanu, director general Natural Paris.

"Eu, de exemplu, mi-am vandut masina, George a avut niste terenuri si le-a vandut. Ideea e ca noi nu am plecat cu toti banii deodata, pentru ca ne-am gandit ca mai mult de 60.000-70.000 euro nu o sa ne trebuiasca. Apoi am mai luat de la parinti. A fost un risc foarte mare, toata lumea ne spunea ca suntem inconstienti. Dar am crezut in ceea ce face, am avut un impuls si am mers mai departe. Acum nu mai suntem genul de persoane care sa ia decizii pricipite. De multe ori stau...

Trei tineri "inconstienti" au construit o afacere de succes: povestea Ganesha Cafe

/     27.09.2017

George Ionita, Kristina Rababah si Ali Rababah au avut un parcurs profesional total atipic fata de cei mai multi absolventi: odata ce au terminat facultatea, cei trei prieteni s-au apucat direct de afaceri, fara sa aiba intai joburi, si au deschis o cafenea cu specific oriental "intr-un spatiu care nu promitea nimic". Desi toata lumea le-a spus initial ca sunt inconstienti, ei au facut un local care reuseste sa supravietuiasca departe de Centrul Vechi.

Kristiana, Ali si George sunt absolventi de Drept, dar adrenalina varstei de 23 de ani si un pic de curaj si inconstienta i-au determinat sa deschida o afacere intr-un domeniu pe care nu-l stiau. Asa au investit 130.000 euro intr-o cafenea cu specific oriental, Ganesha Caffe, "intr-un spatiu care nu promitea nimic", de 500 mp, inchiriat, in zona Barbu Vacarescu. Cum au facut rost de bani?

"Eu, de exemplu, mi-am vandut masina, George a avut niste terenuri si le-a vandut. Ideea e ca noi nu am plecat cu toti banii deodata, pentru ca ne-am gandit ca mai mult de 60.000-70.000 euro nu o sa ne trebuiasca. Apoi am mai luat de la parinti. A fost un risc foarte mare, toata lumea ne spunea ca suntem inconstienti. Dar am crezut in ceea ce face, am avut un impuls si am mers mai departe. Acum nu mai suntem genul de persoane care sa ia decizii pricipite. De multe ori stau de vorba cu George si cu Cristina si ne intrebam cum am facut atunci”, spune Ali Rababah.

“Cand am inceput sa citesc mai mult despre acest domeniu am crezut ca lucrurile sunt destul de stabilite, insa pe masura ce am aprofundat subiectul, mi-am dat seama ca lucrurile se schimba in fiecare saptamana, poate nu chiar ca in industria IT, dar nu foarte departe, de la modul in care se cultiva planta, la modul de prelucrare si preparare".

Poveste de business cu aroma de cafea proaspat macinata

/     26.09.2017

Antreprenorii isi gasesc motivatia si curajul de a incepe o afacere in dorinta de a lucra pe cont propriu si de a renunta, de cele mai multe ori, la joburi in corporatii. Este si cazul lui Vlad Curteanu, care a lasat sistemul bancar si s-a dedicat antreprenoriatului dupa ce si-a cumparat un espressor si a devenit atat de pasionat de cafea si de tot ce presupune procesul de productie si preparare incat a pus bazele Fabricii de Cafea.

Povestea lui Vlad Curteanu e ca a oricarui alt antreprenor: renunta la job-ul stabil (in cazul lui dupa o cariera de zece ani in sistemul bancar, ultimul job fiind la BCR) si se avanta in antreprenoriat dupa ce se familiarizeaza cu domeniul. Ceea ce e insa aparte la businessul sau este ca e nisat pe o zona foarte putin dezvoltata in Romania, a productie de cafea la scara mica.

“Nu era ceva ce-mi lipsea in banca, dar voiam sa lucrez independent si orice plusuri ar fi fost, si erau, voiam sa am businessul meu”, povesteste Vlad.

De ce o afacere cu cafea? Spune ca totul a pornit in momentul in care si-a cumparat un espressor si a devenit tot mai interesat de cum se foloseste, de alte echipamente de preparare, ulterior despre arbore in sine si procesul de productie.

”Eu am terminat facultatea de textile in 1989, apoi am lucrat intr-o filatura de bumbac la Simleul Silvaniei, ca director comercial, pana in 1994, cand am fost solicitat sa vin la Targu Lapus sa preiau conducerea fabricii de acolo, care era inchisa. Din 1990 pana in 1994 s-a lucrat mai putin de un an acolo, toti angajatii erau in somaj. Am reusit s-o repornim. Am avut activitate de productie de fire din 1994 pana in 2004, din 1996 ne-am dezvoltat si activitatea de prelucrare a...

Povestea unei afaceri de sute de milioane cu mobilier din canepa si plastic

/     19.09.2017

Grupul Taparo, fondat de Ioan Filip acum 20 de ani, are afaceri anuale de sute de milioane de lei, iar mobilierul fabricat la Targu Lapus merge aproape exclusiv la export. Iar cand il intrebi cum i-a venit ideea unui material compozit care sa inlocuiasca lemnul in productia de mobilier, Ioan Filip vorbeste despre grija fata de natura.

”Am avut in vedere sa folosim materii prime naturale si sa reducem pe cat posibil cantitatea de lemn din structura de rezistenta produselor noastre. Am crescut intr-o zona in care ne-am bucurat de frumusetea padurilor si mi-as dori sa se bucure si copiii nostri de un mediu cat mai curat si cat mai confortabil. Am avut in vedere utilizarea materiilor prime precum inul, canepa, iuta, impreuna cu o fibra termoplasta, care sa permita o reciclabilitate a materialului. Una dintre cele mai importante caracteristici ale produsului este aceasta reciclabilitate, a doua este rezistenta mecanica foarte buna, mult mai buna decat a placilor din lemn la aceeasi grosime si faptul permite realizarea unor structuri care ar fi dificil de realizat din materiale clasice sau ar fi cu o manopera foarte mare”, spune Ioan Filip, fondatorul grupului Taparo, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Povestea unui brand de marochinarie care vrea sa-si faca loc pe piata

/     07.09.2017

Pe Lilia Dorofte am cunoscut-o la un festival de muzica, unde isi expusese gentile si accesoriile din piele intr-un fashion corner. Prima intrebare a fost daca le importa sau le produce; a urmat o conversatie interesanta din care am aflat cum tanara ieseanca realizeaza genti si accesorii din piele de trei ani, dar a inceput sa vanda cu greu. Despre dificultatile intampinate de un producator la inceput de drum, cat de inselatoare poate fi relatia cu distribuitorii si planurile de dezvoltare ale Koja Concept, aflati din interviul acordat wall-street.ro.

Absolventa de litere si relatii publice si a unui masterat in marketing si comunicare in afaceri, Lilia a lucrat o perioada scurta in vanzari, iar inainte de a lua calea antreprenoriatului a facut voluntariat intr-o organizatie dedicata tinerilor antreprenori. Experienta din urma a determinat-o sa inceapa ceva pe cont propriu si sa renunte la visul de a se angaja intr-o multinationala, obiectivul generatiei sale, dupa cum spune.

“Am prins microbul antreprenoriatului in urma experientei din Junior Chamber International, apoi visul meu de a lucra intr-o multinationala s-a spulberat dupa ce mi-am dat seama ca timpul meu liber sau cel dedicat familiei nu va mai exista, pentru ca acest lucru l-am descoperit la toti apropiatii mei corporatisti. Koja Concept s-a nascut din placerea de a lucra in atelier, de a testa si de a urmari procesul de executie de la materia prima pana la produsul finit. Satisfactia pe care o ai dupa ce realizezi un produs care te reprezinta depaseste cu multe zerourile castigului material si devine atat sursa de inspiratie, cat si un stimul pentru creatiile ulterioare”, povesteste Lilia.

“Pentru primul nostru an de activitate credem ca cel mai important este mentinerea unui cashflow pozitiv, dar putem estima ca ne asteptam la vanzari de peste 35.000 de euro. Cat despre amortizarea investitiei, ne-am propus sa reinvestim 80% din incasari in acest an si ne putem gandi la ea abia dupa primii doi ani de activitate”, spune Adela.

Brandul de rochii de lux creat de un medic veterinar si un fotograf

/     06.09.2017

Adela David si Suzana Plesca, de profesie medic veterinar, respectiv fotograf, s-au hotarat sa incerce domeniul antreprenorial cu un brand de rochii luxury in care au investit peste 20.000 de euro. Am stat de vorba cu Adela despre Akasha Asai despre provocarile lansarii unei afaceri in industria textila si ce planuri are pentru brandul romanesc.

“Stiu ca este surprinzator si medicina veterinara nu are nicio legatura cu designul, insa dintotdeauna am avut o deschidere catre domeniile creative si aceasta pasiune m-a indrepat catre lumea modei”, incepe prin a-mi povesti Adela.

In 2016 a absolvit cursurile de design vestimentar organizate de „Atelierele Ilbah” si, in acelasi an, a debutat la „Bucharest Fashion Week” cu o colectie de rochii de seara cu tematica „Going to the Opera”. La inceputul anului, a fondat brandul Akasha Asai alaturi de o prietena, Suzana Plesca, de profesie fotograf. In cadrul Akasha Asai, Adela se ocupa cu designul si creatie, in timp ce Suzana este responsabila cu managementul si promovarea afacerii.

De abia pe la 35 de ani am reusit sa transform din “a simti” in “a sti” (a constientiza) si in “a face”. Mi-a luat ceva timp si am avut nevoie de mult ajutor.

Poveste de antreprenor: despre blocaje, autodepasire si planuri de cucerit lumea

/     29.08.2017

Adrian Pacuraru a stiut cam de la gradinita ca vrea sa fie antreprenor, evident, fara sa stie ce inseamna. Prin facultate a si constientizat, asa ca s-a lansat in lumea afacerilor imediat dupa finalizarea studiilor, cu o spalatorie auto. Rezultatele au fost sub asteptari, a fost dezamagit si s-a intors la postura de angajat. Dupa mai multe incercari dar si investitii importante in autocunoastere, dezvoltare, intelegere si depasire de bariere, a pornit o afacere intr-un domeniu promitator si are planuri sa cucereasca lumea.

Adrian a inceput inca din liceu diverse forme de afaceri, a continuat in facultate si nu s-a oprit nici acum. Prima afacere propriu-zisa a fost lansat cam la 2 ani dupa absolvirea studiilor de economie si administrarea afacerilor, in timp ce era angajat – a construit, de la zero, pe o bucata de pamant a bunicilor, o spalatorie auto.

“Am investit acolo o energie si un entuziasm fantastic din partea mea, pamantul bunicilor, banii parintilor, m-am imprumutat si la banca. M-am dat demisia de la job si m-am ocupat personal de afacere timp de 1 an. Nu mi-a placut, nu a fost pe masura asteptarilor mele. M-am intors la job pe o alta pozitie mai provocatoare. Afacerea exista si functioneaza si astazi inchiriata catre altcineva – produce un venit pasiv decent. Au urmat multe idei, incercari, esecuri si reusite mai mici sau mai mari. In toata aceasta perioada am fost angajat”, explica antreprenorul intr-un interviu acordat wall-street.ro.

”Studiam pentru examenul la Barou si tatal meu se ocupa la vremea respectiva de o gradina mica, care era in Targu Neamt. Aveam doua soiuri de rosii: un soi portocaliu de la o batrana si un soi rosu care era in zona, o inima de bou. Mancam o salata de tomate portocalii si o zi intreaga nu m-am putut gandi decat la un suc de rosii portocalii. Atunci mi-a venit ideea unei afaceri in domeniu, dar nu aveam intentia sa vand rosii proaspete, pentru ca traiam cu impresia ca o rosie...

Business cu rosii organice: de la bulion la Buniol

/     28.08.2017

O anecdota pe care am auzit-o la un moment dat spunea ca Henry Heinz, fondatorul gigantului Heinz, a inventat sosul de rosii (ketchup) dintr-un accident: vindea rosii proaspete din usa-n usa si legumele se stricau destul de rapid, asa ca Henry Heinz le-a transformat in bulion, ca sa tina mai mult. Veridicitatea acestei anecdote este greu de stabilit, insa mi-am amintit de ea in timpul discutiei pe care am avut-o cu Claudia Rugina, avocat si fondatoare a Buniol, un mic business cu rosii organice in care a investit 1.500 de euro, suma care a mers in sistemul de irigatii si in seminte. Si aceasta pentru ca povestea ei incepe exact invers fata de cea a lui Henry Heinz. Claudia a vrut, initial, sa faca bulion, nu sa vanda rosii proaspete.

”Studiam pentru examenul la Barou si tatal meu se ocupa la vremea respectiva de o gradina mica, care era in Targu Neamt. Aveam doua soiuri de rosii: un soi portocaliu de la o batrana si un soi rosu care era in zona, o inima de bou. Mancam o salata de tomate portocalii si o zi intreaga nu m-am putut gandi decat la un suc de rosii portocalii. Atunci mi-a venit ideea unei afaceri in domeniu, dar nu aveam intentia sa vand rosii proaspete, pentru ca traiam cu impresia ca o rosie crescuta natural nu va tine niciodata suficient de mult incat sa poata sa fie livrata catre alte persoane. Ulterior am schitat pe un servetel, la un pahar de vin, o viziune asupra proiectului – gandit in continuare ca suc de tomate – am lucrat cu Urban Gemini (companie de design grafic si content scris – n.red.), si am creat Buniol, denumire si brand”, povesteste Claudia Rugina.

Atelierul de confectii din Iasi cu vanzari de doua milioane de lei

/     24.08.2017

Inca din vremea studentiei, Cristina Mihalache, originara din Falticeni, punea bazele unui atelier de articole vestimentare. Pornind de la pasiunea sa pentru confectionarea hainelor si de la lipsa acestora pe piata locala, Cristina infiinta Ina Design. Treisprezece ani mai tarziu, atelierul de confectii din Iasi produce si vinde articole de imbracaminte in valoare de aproape doua milioane de lei in mai multe orase din tara.

“Totul a inceput cu multi ani in urma, din vremea studentiei. Fiind pasionata de haine, pe atunci era mai greu sa gasesti o haina care sa iti placa si sa-ti si vina bine, am inceput a-mi confectiona singura unele dintre ele”, povesteste Cristina.

Alaturi de partenerul sau, Valeriu Patrascanu, au investit 10.000 de euro intr-un atelier de confectii in Iasi: au inchiriat spatiul necesar, au cumparat utilajele, au angajat cativa oameni si au pornit Ina Design.

“Am evoluat mult in scurt timp, ceea ce faceam noi a prins foarte bine pe piata romaneasca si asta a dus la extinderea bussines-ului, ajungand la un moment dat si la 30 de angajati. Imi place foarte mult ceea ce fac. Intr-o afacere, daca te ocupi si te implici cu adevarat, daca pui pasiune, aceasta va reusi”, spune Cristina.

Totul s-a facut pas cu pas, bine gandit, nu am preferat sa facem salturi mari, nu am riscat si nici nu o sa riscam pentru ca e un plan care se dezvolta in timp.

Povestea Cristallini si Consiglieri, o afacere de familie de 6 mil.lei

/     18.08.2017

Alina Cirstea detinea un centru de infrumusetare si wellness cand a pariat pe un business in industria de moda. In 2010, a inceput sa importe rochii de seara din Statele Unite ale Americii, iar trei ani mai tarziu a inceput sa realizeze propriile creatii. Mai mult, alaturi de sotul ei, a pus bazele altui brand, destinat nisei masculine, care a transformat grupul Cristallini-Consiglieri intr-o afacere in valoare de sase milioane de lei.

Ideea unei afaceri in industria de fashion i-a venit Alinei in 2009, cand se pregatea de nunta fratelui sau si a constat ca oferta din piata era destul de limitata. Cu studii de programare la baza, antreprenoarea detinea la momentul respectiv un centru de infrumusetare si wellness. A mers in paralel cu cele doua afaceri vreun an, pana a vandut centrul si a decis sa se concentreze pe Cristallini, care initial a pornit ca un magazin online si un showroom in cadrul centrului wellness.

“Mi-a placut ideea de fashion din prisma antreprenorului si nu a designerului. Pentru ca in momentul in care vrei sa faci business, trebuie sa ai o gama de produse comerciale care automat sa iti aduca vanzari, ceea ce inseamna ca trebuie sa raspunzi cerintelor clientilor, iar ca sa faci acest lucru trebuie sa ai o viziune manageriala, in primul rand”, considera Alina.

Managerul care a bifat mai multe business-uri din zona de high end

/     10.08.2017

Crede ca nicio femeie nu ar trebui sa se multumeasca cu un job mediocru sau un singur domeniu si ca poate oricand sa schimbe directia carierei, indiferent daca este sau in pregatita in acest sens. Valentina Vasilescu, in prezent organizator de evenimente la cea mai mare berarie din sud-estul Europei, a procedat intocmai: a bifat job-uri de marketing si management in domenii precum fitness, horeca sau aviatie si spune ca este norocoasa ca a reusit sa acumuleze experienta in diverse industrii.

Valentina lucreaza pentru Beraria H aproape de la deschiderea acesteia; alerga prin parcul Herastrau si a vazut ca se deschide cea mai mare berarie din Europa de Est. Nu a stat pe ganduri si a aplicat pentru un job de management in cadrul acesteia. La momentul respectiv lucra ca marketing manager la complexul sportiv Pescariu Sports & Spa. Spune ca mutarea a fost fireasca, din dorinta de a face fata noilor provocari.

De altfel, aceasta inclinatie catre noi provocari a facut-o ca in 16 ani de activitate sa treaca prin mai multe domenii. A absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice, iar primul job a fost ca asistent in cadrul hotelul JW Marriot, tocmai cand se inaugura.

O suceveanca a pus bazele unei afaceri cu tesaturi de 100.000 euro

/     07.08.2017

Mirela Nechita nu s-a gandit sa ia drumul Capitalei pentru a-si incepe o cariera; a preferat sa ramana sa studieze in Suceava, iar apoi sa lucreze in zona, in Falticeni. A bifat atat munca la stat, cat si la privat, a dezvoltat mai multe afaceri - un centru de sport si intretinere corporala si un magazin de arta populara traditionala – insa de departe cel mai longeviv proiect a fost Natallia Decor, un business cu tesaturi si decoratiuni interioare, care colaboreaza cu distribuitori nationali si vinde anual de 100.000 de euro.

Pentru cei care cred ca o afacere se dezvolta doar in Capitala sau in marile orase ale tarii, povestea antreprenoarei Mirela Nechita le demonstreaza altfel. Nasculta si crescuta in Dolhesti, judetul Suceava, antreprenoarea a urmat atat liceul, cat si facultatea de marketing pe plaiuri moldovenesti.

Tot acolo a avut primele experiente profesionale: a lucrat 12 ani in comertul de stat, iar apoi a facut mutarea la privat ca director general la o firma de materiale de constructii, Haiducul Com, o alte initiativa antreprenoriala. A lucrat pana in 2016 in cadrul Haiducul, cand s-a decis sa renunte si sa concentreze exclusiv pe propriul business, care deja capatase amploare.

In paralel cu munca la stat/privat, Mirela lucra si la proiectele sale: de-a lungul timpului a cochetat cu antreprenoriatul, desi de-abia anul trecut s-a decis sa se dedice exclusiv acestuia. Inca din 2004, Mirela Nechita isi achizitionase un camion si un utilaj de manipulare marfuri si asigura servicii de transport.

A fost vorba despre dezvoltarea mea si in acelasi timp a afacerii mele. Inveti din experienta, din carti, de la traininguri, dar uneori ai nevoie de o confirmare sau de un sfat. Si-l vrei de la cineva care are deja succesul spre care tinzi si tu.

De la contabilitate la antreprenoriat: povestea unui business cu haine si jucarii

/     04.08.2017

Dupa o cariera in domeniul economic, unde a bifat joburi de contabil sau director economic, Ionela Lupu s-a hotarat sa ia calea antreprenoriatului, din lipsa de provocari si nedorind sa se plafoneze. A pus bazele unui atelier de haine si jucarii pentru fetite si femei si are astazi vanzari de 10.000 de euro.

De profesie contabil si avand la baza studii de profil, Ionela Lupu a lucrat in domeniu mai multi ani pana a avansat la functia de director economic pentru cateva multinationale, precum Sistemgas, Elmec sau Laricup.

Spune ca nu a avut un moment aparte cand s-a decis sa devina antreprenor si ca totul a venit firesc si natural, odata cu dezvoltarea pasiunii sale pentru haine. “Cred ca a avut o legatura cu faptul ca parea ca ma plafonez si imi lipsea provocarea”, povesteste Ionela.

La inceputul lui 2015, a pus bazele Maruca, atelier de creatie vestimantara, unde antreprenoarea realizeaza haine pe comanda, atat pentru femei, cat si pentru fetite si croseteaza manual jucarii pentru acestea din urma. De altfel, toate operatiunile sunt handmade, inclusiv coaserea de accesorii sau pictarea hainelor.

/    

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile