Treci la subiect

Treci la subiectUn bun om de vanzari nu pierde timpul cu prea multe vorbe, ci isi prezinta produsele cat mai repede.

De exemplu, un dezvoltator web eficient, cand suna la o firma spune ”ma bucur ca v-am gasit,desi mi-a luat mai bine de 10 minute sa va gasesc numarul de telefon pe site. Compania mea este specializata in domeniu si v-am putea ajuta sa rezolvati aceasta problema. Astfel, clientii dumneavoastra va vor putea contacta cu usurinta. Ne putem uita pe site, sa vedem ce mai putem schimba?”.

O astfel de atitudine ajuta la obtinerea de contracte noi.

Evita jargonul

Evita jargonulDaca produsul pe care vrei sa il vinzi este unul de natura tehnica, gaseste o cale cat mai simpla de a-l prezenta. Clientii vor sa inteleaga imediat produsul, nu sa le fie explicat indelung.

Un exemplu in acest sens poate fi cumpararea unei saltele. O persoana buna in vanzari, in loc sa foloseasca o multime de termeni tehnici, ca de exemplu spuma cu memorie, explicat cat mai simplu cum va rezista in timp, cum miscarile unei persoane nu o vor deranja pe cealalta si cum cele doua fete ale acesteia vor fi eficiente in functie de anotimpuri.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Creeaza o imagine vizuala a produsului

Creeaza o imagine vizuala a produsuluiPentru ca nu intotdeauna ai parte de intalniri fata in fata cu clientul, invata sa descrii asa incat chiar si o persoana care nu l-a vazut vreodata sa si-l poata imagina.

Un exemplu in acesta directie poate fi din domeniul produselor din lemn. O asociere buna cand trebuie sa descrii un produs poate fi aceea cu un trunchi de copac proaspat retezat. Astfel, clientul va intelege ca este vorba de un produs in forma inelara, de culoare deschisa.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Fii curios

Fii curiosCand vorbesti cu un client, incearca sa afli cat mai mult despre acesta. Adreseaza intrebari deschise si apoi asculta cu atentie raspunsurile acestuia.

Aceasta strategie te va ajuta mai mult decat atunci cand tii un monolog.

Sursa foto: freedigitalphotos.net


Scoate in evidenta calitatile produsului

Scoate in evidenta calitatile produsuluiProdusul pe care tu vrei sa il pui pe piata poate avea o multime de beneficii, insa ele nu au valoare daca clientul tau nu are nevoie de ele.

Fii capabil sa reformulezi constant aceste avantaje, asa incat clientul cu care negociezi sa inteleaga impactul pe care il poate avea produsul tau in afacerea lui.


Sursa foto: freedigitalphotos.net