Una din trei companii, crestere a EBITDA

Una din trei companii, crestere a EBITDADupa ce masurile luate de companii in prima parte a anului 2009 au inceput sa dea rezultate, s-a observat ca un numar mai mic dintre ele s-a axat in continuare pe imbunatatirea performantei activelor lor (27% fata de 39%), iar numarul celor care inca isi restructurau afacerile a scazut de asemenea de la 37% la 27%.

"O crestere a increderii nu este surprinzatoare, avand in vedere ca stimulentele guvernamentale isi fac efectul la nivel mondial, iar tarile dezvoltate si economiile emergente incep sa dea semne de refacere. Companiile vor fi mai putin ingrijorate de supravietuire in urmatoarele 12 luni, dar revenirea la un mediu de functionare sanatos este departe de a fi completa”, a declarat John Murphy, Global Managing Partner al Ernst & Young.

In mod surprinzator, pentru o parte semnificativa dintre companii anul 2009 a fost un an in care profiturile s-au imbunatatit. Un procent de 7% din totalul companiilor a inregistrat o crestere cu mai mult de 20% a castigurilor.

De asemenea, mai mult de o treime din companiile intervievate au raportat ca veniturile inainte de scaderea cheltuielilor cu dobanzi, taxe si amortizare (EBITDA) au crescut cu peste 5% in ultimele 12 luni.

O treime dintre cele mai mari organizatii intervievate (cu cifra de afaceri de peste 10 miliarde de dolari) a raportat, de asemenea, o crestere a EBITDA de peste 5%.

Patruzeci si cinci la suta din companiile cu sediul in zona Asia-Pacific, cu o cifra de afaceri intre 100 si 500 de milioane de dolari au raportat o crestere a EBITDA de peste 5%.

In America Latina (26%), Europa de Vest (28%) si Europa de Est (29%) din companiile care au luat parte la studiu au raportat o crestere a EBITDA de 5% sau mai mare.

La nivel de sector, mai mult de 40% din companiile din industria farmaceutica, industria aeronautica si de aparare, si cea financiar-bancara au depasit pragul de crestere de 5%.

Cand vor reveni veniturile la perioada de dinainte de criza

Cand vor reveni veniturile la perioada de dinainte de crizaAproximativ o treime dintre companiile intervievate au afirmat ca veniturile pe care le aveau inainte de recesiune vor fi atinse dupa primul semestru al anului 2010, o treime a declarat ca acest lucru va fi posibil la inceputul anului 2011, iar o treime in cel putin doi ani.

Numai 1% dintre companii sunt de parere ca nu vor mai reveni niciodata la nivelurile de venit anterioare crizei.

Insa, dupa cum mentioneaza John Murphy, Partener Ernst & Young: "cresterea veniturilor - nu doar a castigurilor - este acum cel mai important punct pe agenda corporatiilor, multe dintre ele afirmand ca recuperarea lor pe termen scurt si mediu va fi un proces anevoios."

Ce se va intampla in 2010?

Ce se va intampla in 2010?Ce planuri au multinationalele pentru a-si imbunatatii performanta in acest an? Trei sferturi dintre respondenti au declarat ca inca trebuie facute reduceri importante de costuri, acest lucru presupunand cresterea eficientei.

De asemenea, 72% dintre companii au indicat necesitatea cresterii flexibilitatii operatiunilor lor, prin reducerea costurilor fixe, in special in randul functiilor de suport si prin imbunatatirea productivitatii.

Intrarea pe piete noi, introducerea de produse sau de canale noi, revitalizarea modelului de afaceri, regandirea structurii organizatorice, competentelor de baza si noi colaborari de afaceri au fost mentionate de 64% dintre companiile intervievate.

De asemenea respondentii au indicat urmatoarele aspecte critice pentru imbunatatirea sanselor lor de succes: accelerarea proceselor de luare a deciziilor si de implementare a lor (63%) si consolidarea capacitatii lor de management a angajatilor performanti (62%).

79% dintre companii preconizeaza crestere

79% dintre companii preconizeaza crestereUn procent de 50% din companiile participante la studiu au declarat ca accesul limitat la capital va continua sa le restranga perspectivele de crestere pe parcursul anului 2010.

In acelasi timp, 30% dintre ele au spus ca intentioneaza sa ia o atitudine orientata pe o crestere agresiva pe masua ce perspectivele cresterii cererii in pietele lor se imbunatatesc, iar 49% au spus ca intentioneaza sa urmareasca cresterea economica in mod oportunist, deoarece perspectivele de recuperare a cererii in pietele lor raman neclare.

Restul de 21% au spus ca se concentreza pe controlul costurilor, pana cand piata se imbunatateste.