Facebook a simplificat foarte mult spionarea altora

Facebook a simplificat foarte mult spionarea altora

Pe de alta parte, a pierde Facebook inseamna a pierde locul numarul unu unde multora le place sa se planga, sa isi afiseze viata amoroasa, si altele. Iata 10 feluri in care Facebook a schimbat vietile a sute de milioane de oameni, in cei zece ani de la infiintare.

Facebook a simplificat foarte mult spionarea altora

Inainte de Facebook, fosti prieteni si iubiti trebuiau sa “munceasca” pentru a afla unul despre altul, sa “spioneze” si sa afle cu cine relationeaza fiecare. Trebuia sa tinem minte toate legaturile de amicitie si prietenie, cu cine ar putea cineva sa vorbeasca, sa relationeze. In prezent, printr-o simpla cautare si cateva click-uri poti afla multe despre viata “victimei” sau chiar sa te (re)imprietenesti cu el/ea.

Facebook, IPO memorabil

Facebook, IPO memorabil

IPO-ul de 104 miliarde de dolari al Facebook, al treilea cel mai mare din istorie si probabil cel mai cunoscut, a devenit model pentru viitoare listari la bursa din domeniul online – inclusiv pentru concurentii Twitter sau Snapchat.

Dupa o perioada nu atat de prolifica, in care valoarea actiunilor companiei se invarteau in jurul a 30 de dolari, in ianuarie o actiune se tranzactiona cu 61$, bagandu-i lui Zuckerberg in buzunar inca 3 miliarde de dolari. Tanarul are astfel o avere estimata la 29,7 miliarde de dolari.

Facebook iti face orele de munca maiplacute(?)

E de ajuns sa te plimbi prin mall, sa intri in magazine, sa tragi cu ochiul in autobuze in telefoanele oamenilor, sau pur si simplu sa te uiti la computerele colegilor de birou. Este imposibil sa nu vezi un angajat, un coleg, care sa nu aiba o fereastra cu Facebook in browser. Da, poate face o zi de munca mai usoara, o calatorie mai placuta, dar, pe de alta parte, scade si productivitatea.

Facebook influenteaza viata amoroasa

Facebook influenteaza viata amoroasa

Unii devin obsedati sa “spioneze” ce face iubitul/iubita, ce posteaza. Altii pun status-uri pasiv-agresive, foarte interpretabile si, mai ales, in vazul multor oameni. Se nasc gelozii, relatii de iubire si, uneori, schimbari de status din “In a relationship” in “Single”, cu zeci de like-uri fiecare.

Facebook, sugativa de bani

Facebook, sugativa de bani

In ciuda declaratiilor lui Mark Zuckerberg conform carora Facebook este o retea a utilizatorilor, pentru utilizatori, mai ales dupa listarea la bursa lucrurile s-au schimbat, punandu-se accent pe atragerea de venituri din toate sursele posibile.

A fi prezent pe Facebook, ca brand, este obligatoriu – sau cel putin asa sustin agentiile de marketing si advertising. Implicit, Facebook a facut in asa fel incat doar o mica parte a postarilor companiilor/tale sa fie vazute de followeri, fara a da bani. Asa ca, daca vrei sa te faci auzit, trebuie sa investesti.

Pentru o companie care pune accent pe bunastarea si fericirea utilizatorilor, Facebook este destul de opaca si cere destui bani. Mai mult, nu are nici macar un telefon de client service si daca nu investesti lunar cel putin 10.000 de dolari, risti sa nu ti se raspunda niciodata la mailuri.

Galerie foto a vietii tale

Galerie foto a vietii tale

Facebook a devenit in cei zece ani o platforma de fotografii, concurand cu Flickr si alte servicii similare. Toti ne incarcam zeci, sute sau chiar mii de fotografii pe retea – de la animalul de companie, mancare preferata pana la poze cu locurile exotice (sau mai putine exotice) vizitate.

Facebook te-a scapat de Internet

Facebook te-a scapat de Internet

Inainte de Facebook foloseam messenger, servicii de mesagerie, de impartasire fotografii si asa mai departe. Si apoi a aparut Facebook care le integreaza, mai placut sau mai putin placut, pe toate. De ce sa te mai “chinui” sa parasesti pagina, pentru ceva atat de trivial precum a vorbi cu cineva online sau a impartasi o fotografie sau un clip?

Facebook a schimbat felul in care plangem

Facebook a schimbat felul in care plangem

De la statusuri negativiste, strigate de disperare, fotografii triste, pana la posibilitatea unei “inmormantari” virtuale ale utilizatorilor decedati, Facebook a schimbat felul in care ne aratam suferinta sau sprijinim pe cei care au nevoie.

De intalnire fata in fata se mai aude…?

Facebook ajuta in conditii de calamitate

Facebook ajuta in conditii de calamitate

Atunci cand un cutremur a decimat capitala Haitiului in 2012, mesaje de solidaritate pe Facebook au fost scrise la o rata de 1.500/minut. Fotografiile de la fata locului si mesajele au fost folosite, uneori cu succes, de echipe de salvare.

Facebook este in prezent si o punte de legatura intre comunitati izolate. Platforma a devenit mijloc de comunicare intre un oras de langa Atlanta, izolat de zapada, si rudele care nu puteau intra in zona, de exemplu.

Facebook ti-a luat saptamani sau chiar luni din viata

Facebook ti-a luat saptamani sau chiar luni din viata

…saptamani si luni pe care nu le vei mai primi niciodata inapoi. Fara alte comentarii.