La aceste priorități a răspuns și APAVITAL, operatorul regional al serviciilor de apă și canalizare din județul Iași, companie care a fost pregătită în orice moment să ducă la bun sfârșit, în condiţii de maximă eficienţă, realizarea unui serviciu atât de important cum este alimentarea cu apă.

Cum a remodelat pandemia beneficiile extrasalariale

La fel ca în cadrul tuturor companiilor, la APAVITAL marea provocare a fost menținerea în condiții de siguranță a oamenilor cheie care își desfășoară activitatea în punctele critice ale sistemului de alimentare cu apă și canalizare. APAVITAL a fost prima companie de profil care a alocat un buget consistent pentru servicii de testare RT-PCR pentru diagnosticarea coronavirusului, pentru toți angajații, pe toată perioada pandemiei, acesta fiind primul și cel mai important mod în care criza sanitară a remodelat paleta de beneficii extrasalariale.

„Considerăm că acest lucru a reprezentat și principalul beneficiu pe timpul crizei sanitare. Faptul că salariatul are posibilitatea să afle cu celeritate dacă a contactat virusul sau nu, creează un important sentiment de siguranță acestuia și familiei sale, iar compania are oportunitatea să stopeze din timp transmiterea virusului în colectivitate.

Desigur că întregul sistem de beneficii extrasalariale a fost influențat de pandemia de COVID-19, iar ca rezultat, întreaga filosofie a virat cu un accent mult mai conturat pe asigurarea sănătății oamenilor. În astfel de vremuri de criză sanitară, când se pierd vieți în bătălia cu un agent patogen necunoscut, oamenii tind să prețuiască sănătatea mai mult decât alte forme de beneficii materiale”, a declarat pentru wall-street.ro Vicu Grasu, HR Manager APAVITAL.

Compania din Iași a investit 1.600.000 lei în sănătatea și siguranța locurilor de muncă. Investiția a constat în acțiuni sanitare specifice pe timpul primului an de pandemie, precum testarea RT-PCR, analize antigen și de imunitate la dezinfectanți, măști și dispozitive medicale.

Pandemia, și, în general, perioadele de criză diferențiază angajatorii care valorizează cu adevărat resursele umane de cei care valorizează mai degrabă capitalul financiar. Indiferent cât de mare și cât de atractivă este la un moment dat valoarea pachetului salarial și extrasalarial, dacă angajatorul tău se descotorosește de tine la primul moment mai dificil, atunci, poate e timpul să te gândești dacă te merită.

Vicu Grasu, HR Manager APAVITAL

Ce tendințe s-au conturat în 2021, la nivel de beneficii extrasalariale

Începând cu anul trecut, paleta de beneficii extrasalariale a intrat într-un amplu proces de transformare a nevoilor angajaților, o tendință despre care Vicu Grasu spune că se va menține mult timp de acum înainte, pe piața muncii. „Oamenii își vor schimba la nivel individual scara de valori și, implicit, atitudinea față de angajatori, astfel că, în general, așteptările față de compensațiile muncii se vor modifica”, explică specialistul de la APAVITAL.

Criza sanitară i-a îndemnat pe români să fie mai atenți și mai conștienți de sănătatea lor, după ce s-au văzut deodată plasați în luptă cu un virus invizibil, care prezenta multe necunoscute. Acesta este și motivul pentru care angajatorii au trebuit să-și ajusteze beneficiile extrasalariale în așa fel încât să răspundă nevoilor tuturor angajaților.

Deși valoarea pachetului extrasalarial a crescut de la 1 ianuarie 2021, prin creșterea valorii nominale a voucherelor de vacanță și a tichetelor de masă, totuși, considerăm că atuul nostru nu se reduce la aceasta. Angajații noștri apreciază în mod constant elementele de stabilitate profesională, un mediu de lucru sigur, o cultură organizațională favorabilă dezvoltării, un colectiv profesionist și un program de lucru predictibil.

Grasu Vicu, HR Manager APAVITAL

Motivația și retenția angajaților este un element principal de care angajatorii mai trebuie să țină seama, iar beneficiile extrasalariale ar trebui ajustate și personalizate în așa fel încât salariații să se simtă în continuare susținuți și sprijiniți, indiferent de vremurile pe care le traversăm.

„Angajații vor dori ca, la rândul lor, companiile să construiască și să se comporte sustenabil și responsabil, să fie capabile să se adapteze rapid oferindu-le garanția locurilor de muncă. Cele mai apreciate beneficii extrasalariale vor fi cele legate de capacitatea companiei de a oferi locuri de muncă sigure, de investițiile în sănătatea și siguranța salariaților și a familiilor lor. Vectorul principal al acestei schimbări îl va constitui generația tânără”, a mai precizat Grasu Vicu.

Cum se văd beneficiile extrasalariale prin lupa tinerilor

Generația tânără va impune în viitorul apropiat o altfel de abordare față de beneficiile extrasalariale și, în general, vor impune un alt set de așteptări, explică Vicu Grasu. Dacă seniorii apreciază mai mult programele de sănătate prin care pot beneficia de servicii medicale, în rândul tinerilor, cele mai apreciate beneficii extrasalariale sunt programele de dezvoltare personală, voucherele de vacanță, zilele libere plătite și indemnizațiile pentru evenimente familiale deosebite, acțiunile sociale și sportive, mai explică specialistul.

„Sunt însă și beneficii apreciate de toți salariații, cum sunt cele legate de asigurarea unor condiții de muncă sigure, dotări și echipamente de lucru, echipamente individuale de protecție şi materiale igienico - sanitare pentru prevenirea bolilor profesionale sau tichetele de masă”, a mai arătat Vicu Grasu.

Angajații de astăzi sunt diferiți, în etape diverse din viață, la fel prioritățile și gusturile lor. Up România pune la dispoziția companiilor platforma Up MultiBeneficii, prin care angajații își pot repartiza singuri sumele alocate pentru beneficiile extrasalariale.

„Beneficii flexibile pentru angajați” este un proiect editorial susținut de Up România.