Divizia de vaccinuri a Sanofi investeste in jur de 10% din cifra de afaceri globala a companiei pentru cercetarea si dezvoltarea acestui segment. Compania produce la nivel global peste un miliard de doze de vaccin in fiecare an, cu ajutorul carora sunt imunizate circa 500 milioane de oameni in intreaga lume. Pascal Robin, country chair Sanofi Romania si Moldova si manager general al diviziei locale de vaccinuri, a relatat pentru wall-street.ro care este importanta vaccinurilor pentru sanatatea intregii populatii si care sunt planurile companiei la nivel local in acest sens.

Divizia de vaccinuri Sanofi Pasteur este unul din cei 5 piloni ai companiei Sanofi si are o contributie importanta la sanatatea publica, oferind peste 1 miliard de doze de vaccin pe an, ceea ce face posibila imunizarea a circa 500 de milioane de oameni anual, la nivel global.

„In ultimii ani au existat mai multe dezbateri pro si contra vaccinului. E important de subliniat ca in ultima vreme, in Romania a fost implementata o politica eficienta a vaccinarii, cu rezultate foarte bune. Poate ca unii dintre noi au uitat care sunt beneficiile imunizarii, pentru ca astazi un numar mare de boli care pot fi prevenite au fost eradicate sau au un impact limitat asupra populatiei datorita utilizarii eficiente a solutiilor de imunizare. Chiar si asa, nu inseamna ca riscul este complet eliminat si ca nu trebuie sa continuam sa ne vaccinam. Epidemiile recente de rujeola din tara sunt, din pacate, un exemplu privind consecintele unei vigilente scazute in asigurarea protectiei populatiei prin imunizare ”, a precizat Pascal Robin, manager general al Sanofi Pasteur in Romania si Moldova.

Viziunea Sanofi Pasteur este o lume in care nimeni nu sufera si nu moare din cauza unei boli care poate fi prevenita prin imunizare. Compania pune la dispozitie o gama de vaccinuri pentru protejarea impotriva a peste 20 de boli bacteriene si virale. In jur de 10% din cifra de afaceri globala a Sanofi este investita in cercetarea si dezvoltarea acestui segment.

„De-a lungul timpului, compania noastra a fost activa in mai multe arii de sanatate, dar scopul a ramas acelasi, de a imbunatati calitatea vietii oamenilor prin diferite solutii. Stim ca in trecut accesul la vaccinuri a fost mai dificil din diverse motive, unul dintre acestea fiind complexitatea si durata lunga a procesului de fabricatie, care reprezinta o provocare majora de adaptare la nevoile de vaccinare, rapide si fluctuante, la nivel mondial. Indiferent de situatie, Sanofi Pasteur va depune toate eforturile pentru a se asigura ca oamenii beneficiaza de un acces cat mai bun la vaccinuri. Specificul misiunii noastre este ca actionam in domeniul profilaxiei si al preventiei, oferind solutii pentru o populatie sanatoasa. Acest lucru presupune, de asemenea, eforturi constante in educatie pentru a ne asigura ca oamenii inteleg cu adevarat beneficiile vaccinurilor si decid sa se protejeze pe ei insisi si pe membrii familiilor lor. In acest sens, sunt inca multe de facut in Romania impreuna cu toate partile implicate (autoritati, profesionisti din domeniul sanatatii, ONG-uri, mass-media), deoarece exista inca persoane care sufera din cauza bolilor ce pot fi prevenite prin imunizare, cum ar fi rujeola sau gripa sezoniera”, a mentionat Pascal Robin.

Pascal Robin, Sanofi Pasteur, despre importanta vaccinurilor

Angajamentul Sanofi Pasteur in Romania

Sanofi Pasteur este partenerul romanilor de peste 20 de ani, oferind solutii de imunizare pe tot parcursul vietii: de la nou-nascuti, copii, adolescenti, pana la adulti si grupe de persoane aflate la risc. Acest angajament este sustinut prin:

  • Sprijinirea programului imunitar primar cu vaccin hexavalent, incepand cu 2013. In ultimii 5 ani (2013-2017), aproximativ un milion de copii au beneficiat de protectie prin imunizare pentru 6 boli - hepatita B, difterie, poliomielita, tetanos, HIB, tuse convulsiva.
  • Furnizarea vaccinului booster pentru adolescenti, incepand din 2017, si extinderea protectiei pentru tuse convulsiva.
  • Parteneriatul de traditie cu autoritatile din domeniul sanatatii in prevenirea si terapia rabiei.
  • Aducerea inovatiei in Romania, prin asigurarea accesului la vaccinul gripal cu 4 tulpini.
  • Furnizarea unui portofoliu vast de vaccinuri pentru cei care calatoresc (febra galbena, febra tifoida, hepatita A).

Imunizarea pediatrica, segment de importanta strategica

Sanofi Pasteur este pionier in vaccinarea copiilor, producand de mai bine de 40 de ani vaccinuri combinate pentru imunizarea impotriva mai multor afectiuni: hepatita B, difterie, poliomielita, tetanos, HIB, tuse convulsiva.

In Romania, compania sustine derularea Programului National de Imunizare din 2013, astfel ca in ultimii 5 ani (2013-2017) aproximativ un milion de nou-nascuti din Romania au beneficiat de protectie prin imunizarea pentru boli care pot avea urmari grave.

„Nu numai copiii trebuie sa se vaccineze, de exemplu, parintii si bunicii nevaccinati ar putea reprezenta un risc pentru sanatatea nou-nascutilor”, a spus Robin.

Inovatie in imunizarea gripala

Anul trecut, in toamna, Sanofi Pasteur a anuntat ca noul vaccin gripal tetravalent va fi disponibil in 24 de tari in sezonul gripal, Romania fiind in primul val de tari care au adoptat inovatia. Produsul asigura o protectie extinsa pentru persoane cu varsta incepand de la 3 ani impotriva gripei si altor potentiale complicatii care pun viata in pericol.

La scurt timp, compania a facut anuntul ca investeste 170 miloane de euro in extinderea centrului de productie a vaccinurilor din Val de Reuil, Franta, cu o noua unitate de profil. Aceasta investitie va permite diviziei Sanofi Pasteur sa-si extinda distributia de vaccinuri gripale tetravalente.

„Val de Reuil este unul dintre cele doua mari centre de productie de vaccinuri gripale ale Sanofi Pasteur. Am extins protectia vaccinului pentru gripa de la 3 la 4 tulpini si pentru asta aveam nevoie de cresterea capacitatii de productie si a echipei”, a mai spus Robin.

Planurile lui Pascal Robin pentru Romania si Moldova

Misiunea lui Pascal Robin in cadrul Sanofi Romania, in pozitia de manager general al diviziei de vaccinuri, este extinderea accesului romanilor la vaccinuri, cresterea imunizarii pentru gripa, extinderea nivelului de protectie a populatiei pe tot parcursul vietii si consolidarea ofertei de solutii de vaccinare pentru calatori.

„Exista o oportunitate importanta de dezvoltare a sistemului de imunizare in Romania. Prin incurajarea preventiei, statul ar putea economisi bani si ar putea investi mai mult in alte domenii importante din sanatate”, a conchis Pascal.

Citeste si:

    Referindu-se la piata din Moldova, Pascal Robin a adaugat: „In Romania exista un program modern de imunizare, cu vaccinuri inovatoare, apropiat ca standarde de Germania sau Franta. In Moldova, standardele de vaccinare nu au atins inca acelasi nivel. Spre exemplu, imunizarea pentru poliomielita - Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda vaccinul inactiv si acest standard nu se aplica inca in Moldova. Acesta este unul dintre aspectele ce trebuie imbunatatit pe viitor si dorim sa sprijinim autoritatile locale in acest demers”, a precizat managerul general al Sanofi Pasteur in Romania si Moldova.

    Datorita demersurilor continue pentru a asigura accesul la solutii de imunizare inovatoare, Sanofi Pasteur are un rol important in materializarea misiunii Sanofi in Romania, Moldova si pretutindeni in lume – aceea de a fi un partener pe tot parcursul vietii oamenilor, protejandu-i de diverse afectiuni si ajutandu-i sa isi traiasca viata din plin.

    Citeste si:
      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri