Rețeaua de agenții imobiliare Blitz din Cluj-Napoca vrea să ajungă până la finele anului viitor la 100 de birouri în toată țara, adică încă 70 de unități, față de cele 30 pe care le are în prezent, iar fondatorul și CEO-ul companiei, Cătălin Priscorniță, a declarat pentru wall-street.ro că speră ca 50 dintre viitoarele birouri să fie în regim de franciză.

„În 2021 am deschis 10 francize, iar cu ce am învățat din experiența de anul trecut, am creat în acest an un alt pachet de franciză, care, considerăm noi, nu are nimic de-a face cu nicio altă franciză pe imobiliare din România în momentul de față și, aș zice, nici măcar cu ce se întâmplă în afară.

Funcționăm ca un marketplace de servicii în relația cu viitorul francizat, în care punem pe masă toate resursele de care are nevoie de la A la Z pentru un astfel de business. Birourile în franciză pot fi deschise în toată România, în orașele cu peste 15.000 de locuitori. Aceasta este recomandarea noastră pentru a avea un business care funcționează corespunzător”, ne-a explicat fondatorul Blitz Imobiliare.

Cătălin Priscorniță - fondator și CEO Blitz Imobiliare - sursa foto: Blitz Imobiliare

În total, în prezent, din cele 30 de birouri pe care le are deja rețeaua de agenții originară din Cluj-Napoca, 20 sunt deschise în regim de franciză.

Cătălin Priscorniță ne-a explicat că franciza oferită de Blitz se adresează oricui vrea să-și deschidă o agenție imobiliară. Nu există nicio cerință din punctul de vedere al experienței, deoarece Blitz Imobiliare oferă în pachetul de franciză și un program educațional, în care francizatul este învățat tot ce trebuie să știe despre cum funcționează acest tip de business. Evident, este cu atât mai bine dacă francizatul are și experiență în imobiliare, pentru a se integra cu biroul lui în rețeaua Blitz Imobiliare și mai repede.

De altfel, fondatorul companiei clujene ne spune că sunt deschiși și către cei care au deja o agenție imobiliară și care și-ar dori să o transforme pentru a deveni parte a rețelei Blitz Imobiliare. Așadar, cei care și-ar dori să-și dezvolte mai mult business-ul, dar nu au neapărat resurse prin care să o facă, ar putea apela la varianta francizei oferite de Blitz pentru a-și dezvolta mai mult business-ul.

De ce ar alege cineva care are deja o agenție să și-o convertească într-o agenție sub umbrela Blitz? Fondatorul companiei clujene ne-a explicat că, Blitz le pune la dispoziție francizaților tot sistemul tehnic și de suport al companiei încă din prima zi.

Tot ce înseamnă suport tehnic, platformă digitală, baze de date, mijloace de promovare și așa mai departe, totul va fi oferit de Blitz Imobiliare.

Punem la dispoziția francizatului un întreg ecosistem de suport, compus din vreo 10-12 departamente, o echipă de circa 70 de oameni din echipa de la Cluj, care vor lucra pentru orice francizat încă din prima zi. Aici vorbim de call-centre, de IT-iști, marketing, HR, consultanță financiar-bancară, consultanță legală. Tot aparatul de suport pe care-l are Blitz Imobiliare va fi și la dispoziția francizaților.

Nimeni altcineva de pe piața din România nu pune pe masă acest pachet de suport pentru francizați. Oferim toate aceste beneficii pentru a-i integra cât mai rapid și mai ușor de cap pe cei care vor să se alăture rețelei noastre. Practic, nu acționăm ca un francizor, ci mai degrabă ca un partener”, ne-a mai explicat Cătălin Priscorniță.

Acesta ne spune că viitorul francizat nici măcar nu trebuie să vină cu propriul portofoliu de proprietăți sau clienți, deoarece vor putea lucra încă din prima zi cu portofoliul pus la dispoziție de Blitz, proprietăți care sunt deja listate pe platforma companiei și care sunt promovate deja pe piață. Fondatorul Blitz ne-a mai spus că sunt alocate deja bugete semnificative de promovare pe Google, cu portalurile de profil, cu tot ce înseamnă partea de promovare.

Pentru că în franciză pot intra și oameni care nu au avut nicio experiență în vreo agenție imobiliară, Cătălin Priscorniță ne spune că Blitz are un departament special de training, un pachet de educație structurat, care prevede o perioadă de 4 luni de teorie, dar și de teste, prin care să-i aducă la zi, cât mai ușor, cu acest tip de activitate, chiar și pe cei neexperimentați.

Evident, între programele de training, Blitz oferă variante și pentru cei care au deja experiență, dar care vor să învețe și mai mult, oferindu-le pachete de training de specializare.

La finele fiecărui program, cei care termină cu succes cursurile primesc și o diplomă de broker imobiliar, acreditată de Ministerul Muncii și Ministerul Educației.

Ce recomandă Blitz pentru viitorul francizat

Așa cum menționam deja mai sus, Blitz recomandă orașele de peste 15.000 de locuitori, ca un astfel de business să fie unul cu adevărat profitabil.

În ceea ce privește spațiile pentru birouri, nu este nimeni obligat să deschidă spații foarte mari pentru agențiile lor, mai ales dacă nu vin cu o echipă foarte mare, dar un spațiu de minimum 45 de mp pătrați este recomandarea Blitz pentru un birou optim.

„Chiar în perioada asta am semnat sau semnăm pentru orașe mai mici, precum Mioveni, Curtea de Argeș și Slatina, orașe mici, de 15.000 – 20.000 de locuitori. Acolo nu are rost ca un francizat să-și deschidă un showroom de 200 de mp, când ar trebui să funcționeze cu o echipă de 4-5 brokeri. Nici nu are nevoie de mai mult pentru un asemenea oraș”, ne-a mai explicat Cătălin Priscorniță.

Ca echipă de agenți, deși nu este o obligație, există, totuși, recomandarea de a avea măcar trei agenți, astfel încât afacerea să intre rapid în acțiune și să se integreze mai ușor cu planul de business al Blitz Imobiliare.

De altfel, fondatorul rețelei Blitz ne-a explicat că planul de business este discutat și agreat cu echipa de la Cluj, astfel încât viitorul francizat să se alinieze la politicile și practicile Blitz Imobiliare. În plus, ne-a mai spus Cătălin Priscorniță, stabilirea unui plan de business de la început îi poate ajuta pe viitorii francizați să știe de la bun început ce au de făcut. Un beneficiu în special pentru începători.

Deocamdată, Blitz Imobiliare are o politică de discount, dar de la anul s-ar putea schimba. Taxa actuală (le vom actualiza când acestea se vor schimba – n.r.) variază în funcție de orașul în care se va deschide.

Fondatorul Blitz Imobiliare ne spune că taxa de francizare variază între 1.000 și 6.000 de euro. Este una dintre cele mai ieftine francize din România în general, nu doar în ceea ce privește francizele pentru agențiile imobiliare.

Ce vor plăti, în schimb, francizații, este o taxă pentru serviciile pe care le primește din partea Blitz Imobiliare pe partea de suport, cu marketingul și așa mai departe.

„De exemplu, dacă un francizat a beneficiat din partea noastră de suport în valoare de 700 de euro pentru un broker, 350 de euro acoperim noi din cost, iar restul îl plătește francizatul”, ne-a mai explicat fondatorul Blitz Imobiliare.

Dincolo de taxa de francizare și de costurile pentru serviciile lunare, francizatul trebuie să plătească și o redevență către Blitz Imobiliare, care reprezintă în prezent, 3% din cifra de afaceri în primul an, 5% în al doilea an și în anul 3 la 10%.

„Acestea sunt cifrele pe care le-am folosit în 2022. De la anul o să le mai schimbăm puțin. Vom mai pune câteva procente în plus, dar sunt cele mai mici din piață”, ne-a spus Cătălin Priscorniță.

În cât timp îți poți recupera investiția

Dacă ne referim la taxa de francizare, este de departe cel mai mic cost de care un viitor partener Blitz Imobiliare trebuie să-și facă griji. Chiar și la 6.000 de euro taxă de franciză, acești bani pot fi scoși doar din comisionul realizat din vânzarea a 2-3 apartamente în mod lejer.

Evident, investiția totală este ceva mai mare, dar Cătălin Priscorniță ne spune că, și în cazul birourilor de franciză mari, din orașe precum București, Cluj, Iași și așa mai departe, chiar și dacă își deschide un birou cu o suprafață de 200 de metri pătrați, costurile ar putea ajunge la 20.000 de euro, sumă care poate fi recuperată în maximum 6 luni, după care business-ul generează sigur bani pentru a acoperi toate costurile. Dacă vorbim despre un francizat care își convertește propriul business într-o franciză Blitz Imobiliare, perioada ar putea fi și mai scurtă, dacă are deja un business care funcționează cât de cât.

Puteți găsi mai multe detalii despre franciza Blitz, pe pagina oficială a companiei.

Franciza Blitz Imobiliare pe scurt:

  • Taxă de francizare: între 1.000 și 6.000 de euro, în funcție de dimensiunea și potențialul orașului
  • Spațiu de birou: minimum 45 de mp pătrați
  • Echipă de start: recomandat 3 brokeri
  • Francizele se pretează pentru orașe mai mari de 15.000 de locuitori
  • Redevență (pentru cei care încă mai prind contracte în 2022): 3% din CA din primul an de activitate
  • Orizont de amortizare a investiției: 4-6 luni
  • Ce primești: brand, suport tehnic, training (premiat cu diplome acreditate de Ministerele Muncii și Educației), acces la platforma și marketplace-ul Blitz, bugete de marketing, promovare și altele.
  • Costuri suplimentare: taxă servicii lunare oferite brokerilor din biroul francizat

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri