Dupa ce etica muncii a trecut prin diverse etape de-a lungul istoriei, noile generatii au ajuns, pentru prima data in istorie, sa constientizeze ca se pot autoinventa. Fenomenul isi are originea in anii ’60 - ’70 (fiind remarcat de filosoful Jean-Paul Sartre), dar nu a fost luat in considerare foarte mult, fiind vizibil doar in randul elitelor societatii. Pana de curand...

„In zilele noastre, acest fenomen se duce in masa. Noile generatii vor sa isi creeze propria fericire. „Cei mai tineri, milenarii si generatia Z, se considera mici zei – iar eu nu vad nimic gresit in asta. Aceasta constientizare a potentialului forteaza ruptura intre relatiile clasice dintre oameni si companii. Conceptele de angajat si salariat incep sa dispara, notiunea de resurse umane este intr-un declin accelerat, pentru ca noile generatii nu mai accepta sa fie considerati resurse. Ei vor sa fie egali, parteneri, sa fie flexibili, sa se autoguverneze”, a explicat Dorin Bodea, general manager Result Development.

Pe langa schimbarile psihologice, sunt cunoscute si modificari neurologice specifice noilor generatii, care nu mai aprofundeaza informatiile, simt nevoia sa faca mai multe lucruri in acelasi timp si au un acces infinit la cunoastere, sub impactul digitalizarii.

Cum arata noul context organizational

Conform datelor agregate de Result Development din mai multe studii (Towers Watson, SHRM si Gallup), peste 80% dintre angajatii din intreaga lume nu au dezvoltat sentimente de apartenenta fata de organizatiile lor si nu se implica cu placere in munca lor, nu sunt loiali si nu au nicio problema in a schimba angajatorul actual cu un altul si sunt nemultumiti de sistemele de recunoastere si recompense existente in organizatiile lor actuale.

La nivel global, cele mai mari trei probleme sunt retentia, implicarea si succesiunea, conform acelorasi studii. Astfel, jumatate dintre angajati incearca sa isi schimbe angajatoroul actual iar 75% dintre acestia sustin ca cel mai mare “rau” la locul actual de munca este managerul direct (Gallup, SUA).

Mai mult decat atata, 60% dintre millennials vor sa-si schimbe organizatia actuala, iar 93% dintre cei care pleaca isi schimba si rolurile (Gallup).

Conform studiilor Result, in Romania peste 65% dintre angajati vor sa isi schimbe angajatorul actual iar aproximativ 90% nu se implica si nu sunt loiali organizatiilor actuale. Cat priveste millennials cu studii superioare, 80% vor o crestere semnificativa a salariului, 85% vor o pozitie manageriala si 80% vor un program flexibil.

“Noi vedem lucrurile asa cum am fost crescuti: munca te implineste, te autodefineste. In secolul 16 au fost puse bazele eticii muncii, iar in modernitate etica a prins o viteza din ce in ce mai mare, sub deviza ca munca este buna. E clar ca, la nivel psihologic, munca in sine nu ne autoimplineste, ci presupune abnegatie, sacrificiu de sine. Se vorbeste tot mai mult despre esecul muncii, asa cum s-a conturat inca de la inceputul secolului XX, odata cu dezvoltarea companiilor. Foarte putini oameni vad prin munca o chemare, majoritatea vad o cariera, prin care isi satisfac nevoile de bani, putere, recunoastere. Nu putem nega aceasta realitate sociala. Iar generatiile actuale vin cu dorinta de a fi fericiti si, mai mult, de a isi crea singuri aceasta fericire”, a explicat Dorin Bodea.

In acest context de transformari certe, managementul clasic nu mai functioneaza! “Noul model de leadership trebuie sa recastige increderea, ,loialitatea, implicarea. In noul model cul

Managementul clasic nu mai functioneaza!

Noul model de leadership trebuie sa recastige increderea, loialitatea, implicarea oamenilor, care migreaza de la statutul de angajati la cel de parteneri. Flexibilitatea si antreprenoriatul vor reinventa viitorul muncii”, a conchis Dorin Bodea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »


Setari Cookie-uri