Acesta sunt cele mai importante atuuri ale intreprinzatorului care doreste sa isi inceapa un business pe cont propriu, dar caruia ii lipsesc resursele necesare pentru a porni. Este o perspectiva atractiva mai ales prin prisma faptului ca remuneratia lunara pentru vanzarea de polite de asigurari de viata poate pleca de la 3.000 lei si poate depasi 8.000 lei lunar, depinzand de rezultate si nu de anii de experienta acumulati in domeniu. Cu toate acestea, exista consultanti in piata de asigurari de viata care reusesc sa castige 3.000 sau 5.000 lei pe luna, chiar si peste 8.000 lei pe luna din vanzarea de polite de asigurari de viata, chiar daca sunt la inceput de drum.

"Un consultant de asigurari de viata este, de cele mai multe ori, propriul sau sef. Iar aceasta situatie vine cu plusuri si minusuri. Poti sa fii un sef cu un time management nu foarte eficient, dar in asigurari de viata trebuie sa fii un sef organizat. Stiu consultanti, care, dupa foarte putin timp de cand au intrat in aceasta lume a asigurarilor de viata, reusesc sa mearga acasa la familiile lor cu 8.000 de lei pe luna. Cum reusesc? Deoarece fac aceasta activitate in mod constant, metodic, serios si primesc recomandari de la clientii lor. Este un marketing de tipul word of mouth.", afirma Carmina Dragomir (foto).

Dar, exista si o responsabilitate foarte mare atasata rolului de consultant in asigurari de viata, adauga CEO-ul Metropolitan Life. "Este o activitate prin care ii ajuti pe cei de langa tine sa faca lucruri importante pentru viata lor. Insa, trebuie sa cunosti foarte bine ceea ce promovezi, dar mai ales sa identifici nevoile financiare ale fiecarui om pe care il intalnesti, incat sa ii propui o solutie personalizata. E important sa fii continuu pregatit, iar dupa ce ai fost autorizat in calitate de consultant, sa nu te opresti din dezvoltare. In plus, un consultant de succes va ramane la curent cu instrumentele financiare pe care le promoveaza pentru a sti ce e potrivit sa recomande clientului, isi va intelege foarte bine clientul si nu va renunta la primul refuz primit de la acesta. Intr-adevar, sa vinzi polite de asigurari de viata nu este un hobby, ci e necesar sa te dedici constant".

In opinia sa, "la baza acestei activitati se afla un cod de etica. De ce? Deoarece, pentru a fi de succes trebuie sa construiesti o relatie pe termen lung cu clientii, tocmai pe baza acestor valori".

Carmina Dragomir,...
Citeste si: Discutia cu un consultant de asigurari, similara cu o vizita la doctor

Un sfat pentru tinerii care doresc sa lucreze in piata de asigurari de viata

"Consultantul de asigurari de viata trebuie sa fie pasionat de ceea ce face, sa se pregateasca continuu si sa fie tot timpul alaturi de clientii sai. La fel de importante sunt perseverenta si abilitatea de a iesi in afara zonei de confort. Acestea sunt doua atuuri de care un agent de asigurari are nevoie si sunt aptitudini pe care le cautam si noi in procesul de selectie. Este un mix la care se adauga spiritul antreprenorial ce aduce beneficii consultantului si familiei sale, dar si societatii in ansamblu. Unele dintre aceste atuuri pot fi deja prezente in profilul candidatului, altele pot fi dezvoltate.", arata Carmina Dragomir.

Ea adauga ca Metropolitan Life dispune de mai multe zone de sprijin pentru cei care care se hotarasc sa mearga in aceasta directie. Una dintre ele, in afara de training-urile traditionale pe care le face orice fel de asigurator, este programul Management Academy, in cadrul caruia agenti de asigurare care au aspiratia sa se dezvolte si sa isi construiasca o noua agentie, parcurg un drum de 36 de luni si trec prin anumite etape astfel incat sa ajunga manageri de agentie.

"Ce inseamna aceste etape: trainig-uri, workshopuri, coaching, experienta prin exercitiu, pe care o obtine pe parcursul a 36 de luni, astfel incat sa isi dezvolte toate abilitatile pentru a fi manager de agentie. In acest mediu, este foarte important sa iti alegi modele si sa urmaresti agentii de succes. Desi prima imagine poate fi legata de recompensa financiara, nu este acesta singurul aspect important. O persoana, ca sa ajunga de succes, are nevoie de un set de abilitati, de pregatire constanta. Cu un astfel de model alaturi, un consultant poate, intr-adevar, sa invete mult mai repede. Si noi am inclus aceasta oportunitate in planurile noastre de dezvoltare a fortei de vanzari, inclusiv in cadrul discutiilor unu la unu", spune Carmina Dragomir.

Carmina Dragomir are o experienta de aproape doua decenii in industria de servicii financiare. De-a lungul timpului, a ocupat mai multe functii de management in operatiuni, finante, produse, IT, project management si risk management. Dupa 10 ani in care a avut functii de conducere in cadrul departamentului de operatiuni, Carmina Dragomir a fost numita manager general al Aviva in Romania si s-a ocupat de integrarea operatiunilor companiei in subsidiara MetLife Romania.

Din ianuarie 2014, Carmina Dragomir a fost deputy general manager & COO al sucursalei MetLife Italia, iar din octombrie 2017 conduce, in calitate de CEO, Metropolitan Life Romania.