“Am inceput afacerea in urma cu 22 de ani, aveam un singur magazin de 48 mp si doi angajati. Important este ca am plecat de la un principiu prin care platim furnizorilor toata marfa la livrare, principiu pe care l-am pastrat si astazi. Recomand retailerilor sa nu mai foloseasca surse de finantare de la furnizori, ci din sistemul bancar, pentru ca sunt mai ieftine. Puteam sa avem mai multe magazine, dar am pastrat principiul de plata la livrare pentru furnizori”, a spus Feliciu Paraschiv.

Anul trecut Paco Supermakets a intrat pe piata din mediu rural pentru a incerca o piata diferita si a ajuns la concluzia ca in mediul rural exista o disponibilitate de cumparare a clientilor mai mica comparativ cu mediul urban.

“Cu cat ne indepartam de Bucuresti, cu atat disponibilitatea de cumparare scade. Clientii din rural sunt mult mai rezervati si au o disponibilitate mult mai mica. Totodata, clientul din Romania este foarte ciudat, pentru ca am remarcat in cosul lor produse premium si low, un produs bio langa un produs plin de chimicale”, a mai spus Paraschiv.

Compania sustine ca isi va extinde serviciile in afara judetului Vrancea dupa ce va acoperi piata locala. “O sa incercam sa dezvoltam cat de mult mai putem, suntem intr-o mare scadere, am ajuns sa acoperim 40% din piata, cand acum un an aveam 46% din piata. Cred ca aceste lucruri se intampla din cauza noastra, pentru ca nu stim sa facem magazine si sa exploatam clientii. Incercam, totusi, sa acoperim Vrancea cu mai multe magazine”, a adaugat fondatorul Paco Supermarkets.

Pentru 2017, antreprenorul estimeaza o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, dupa o crestere de 16% inregistrata in primul semestru fata de perioada similara a anului trecut, sustinuta de cresterea consumului.

Noile reguli din retail - cum se adapteaza Paco

In mijlocul unor discutii foarte ample despre schimbarile din retail si nevoile din ce in ce mai diferite ale consumatorului, toti retailerii trebuie sa se adapteze. Feliciu Paraschiv a explicat ca Paco a experimentat cateva masuri in diverse magazine, in directia de apropiere fata de clienti. Astfel, in doua magazine au fost deschise raioane de fast-food pentru acasa si pentru ca acest concept a avut succes, urmeaza sa extinda si in alte magazine, in special cele din apropierea liceelor sau scolilor. De asemenea, un alt experiement a fost deschiderea unui magazin in mediul rural.

Pacu Supermarkets a avut in 2016 afaceri de 15 milioane de euro iar in prima jumatate a anului cresterea afacerilor a fost de 17%.

"Este nevoie de apropiere de clienti si de executie impecabila a actului de comert. Trebuie sa fim in inima si in sufletul clientului. Avem clienti fideli, care ne reviziteaza la cateva zile si mizam foarte mult pe elemente de apropiere dintre parti: incurajam angajatii sa rosteasca numele clientlor, sa aiba o conversatie cu ei", a mai spus Feliciu Paraschiv.

Partenerii retailArena 2017 sunt Kaufland, eMag, FAN Courier si PayU. Sponsorii evenimentului sunt PeliFilip, Pepsi, IQOS, Vivo!, Schonherr, Crowe Horwath, Ecco, Custom Soft, Syscom Digital, C-Solution si Plaut.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu