In ultimii doi ani, Carrefour Romania a avut mai multe actiuni in directia introducerii plasticului intr-un traseu circular (reducere, refolosire, reciclare). Astfel, in a doua parte a anului 2019, retailerul francez va continua sau va demara mai multe proiecte in acest sens, precum: largirea gamei de produse vrac, pentru a evita folosirea ambalajelor, incurajarea oamenilor sa vina cu caserole de acasa sau cat mai multe sticle si borcane returnabile si reutilizabile.


Legume, muraturi si bere in ambalaje reutilizabile

Momentan, Carrefour are in portofoliu doar doua sticle de bere cu ambalaje reutilizabile, insa retailerul francez promite ca va extinde semnificativ acest tip de produse.
„Pana acum am testat acest gen de produse, sa vedem cum reactioneaza clientii, insa in urmatoarele luni vrem sa introducem borcane reutilizabile la legume si muraturi sau sticle de lapte care pot fi returnate. Cand cumpara aceste produse, clientii platesc o garantie, care este returnata in momentul in care aduc inapoi sticlele sau borcanele. Apoi, noi trimitem la producatori aceste recipiente, pentru reutilizare”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Felician Cardos, Manager Mediu Carrefour Romania.

Incepand cu 1 aprilie 2019, cumparatorii pot recupera garantia de 50 de bani pe sticla sau borcan, in baza bonului fiscal, de la acelasi magazin de la care au fost cumparate sau de la alt magazin din cadrul aceluiasi lant de supermarketuri, potrivit Ordonantei 74/2018.

Cat mai multe produse vrac in magazinele Carrefour

O alta masura pe care Carrefour o ia pentru reducerea consumului de plastic sau alte materiale daunatoare mediului este cresterea gamei de produse vrac.

“Din toamna, ne dorim sa largim gama de produse varsate, care pot fi luate in caserole reutilizabile. Pe langa reducerea numarului de ambalaje, cu acest program le oferim clientilor sansa sa cumpere cantitatea de care au nevoie. De ce sa cumperi 5 kilograme de detergent cand ai nevoie de doar 200 de grame?”, adauga managerul Carrefour.

Acesta mai spune ca in mentalul colectiv s-a propagat ideea eronata ca produsele vrac sunt de o calitate inferioara, ceea ce ii face pe romani sa fie mai sceptici in achizitionarea lor.

“In strainatate sunt magazine care vand intregral doar produse vrac, insa la noi sunt considerate produse periferice. Din contra, produsele vrac pe care le avem sau le vom avea sunt de o calitate la fel de buna ca cele ambalate”, sustine Cardos.

Romanii au inceput sa vina cu caserola de acasa

Anul trecut, clientii Carrefour au folosit peste 5 miloane de caserole de plastic de unica folosinta in zona de gastronomie. Tocmai pentru a reduce acest consum, la inceputul lunii iulie, Carrefour a demarat un program prin care clientii care isi doresc produse varsate, pot veni in magazin cu propriul recipient pentru a-l umple.

“Primii 800 de clienti care au vrut sa beneficieze de aceasta facilitate au primit un recipient gratuit, pe care, cei mai multi il utilizeaza pentru masa de pranz”, spune managerul Carrefour care adauga ca, pe viitor, pentru a incuraja acest obiecei, Carrefour ar putea oferi discunt-uri pentru cei care utilizeaza propria caserola.

Alte programe de mediu ale Carrefour

  • 125 de statii inteligente SIGUREC – in total, in cei 6 ani de la introducere (in 2013), au fost colectate peste 9.000.000 de kilograme de deseuri (PET, sticla, aluminiu, carton, DEE);
  • O gama extinsa de produse biodegradabile, in toate hipermarketurile si supermarketurile – de la tacamuri, la pungi si saci menajeri;
  • Campanii de constientizare si incurajare a colectarii selective
  • A fost primul retailer care a introdus, in iunie 2018, punga biodegradabila de cumparaturi. Pana acum, au fost folosite peste 23 de milioane de pungi biodegradabile
  • Plata cu PET-ul: clientii pot duce la magazin o sticla PET, primind in schimb legume sau fructe produse de fermieri romani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Roxana Grosu
Roxana a absolvit Facultatea de Litere , fiind și traducător autorizat de engleză și franceză. Are o experiență de peste 15 ani în presă și comunicare, este grammar nazi și pasionată de istoria artei. Ca jurnalist, a lucrat pentru publicații precum Businessmen's, Bucharest Business Week , România Liberă - unde a fost editor coordonator - și Wall-Street.ro . De-a lungul carierei jurnalistice, Roxana a scris pe domenii precum diplomație , turism , aviație , retail ,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri