Calin Clej, director de sustenabilitate in cadrul Cris-Tim Grup, a declarat in cadrul conferintei Retail Arena, organizata de wall-street.ro, ca autoritatile ar trebui sa impuna un cod de bune practici in comunicare in zona de sustenabilitate, pentru ca industria nu se autoreglementeaza, iar consumatorul roman nu poate fi educat decat de la televizor.

„Sustenabilitatea nu e despre faptul ca ne trezim in ultimul moment. Cand o sa ne trezim, o sa fim singuri si nu o sa stim ce sa mancam. Cred ca e foarte important aici ca autoritatile sa impuna un cod de etica, de practica in zona de comunicare – e greu sa reglementezi industria. Industria nu se autoreglementeaza, sa fim seriosi. In Romania, din nefericire, educatia se face in continuare cu televizorul, nu se face nici la scoala, nici in cadrul familiei. Atunci, daca tot televizorul este media cea mai credibila pentru marea masa, hai sa folosim televizorul ca o parghie pentru a picura picaturi chinezesti in zona de sustenabilitate. E o idee doar”, a declarat Calin Clej, Marketing, Capability Development and Sustenability Director - Cris-Tim Grup.

Intrebat daca romanii ar ajunge sa colecteze selectiv in cazul in care agentii de salubrizare nu mai colecteaza gunoiul care nu e depozitat pe categorii (plastic, hartie, gunoi menajar, spre exemplu), Clej sustine ca nu s-ar intampla acest lucru.

„Nu cred ca pumnul in fata, in Romania, ajuta la reeducare. In Romania, daca (agentii de la salubrizare – n.r.) nu ridica gunoiul, romanul il ia si il arunca pe camp. Nu cred ca asta este solutia”, a spus Clej.

Intrebat daca e o idee fezabila ca producatorii sa scrie un mesaj pe ambalaj, precum „Depoziteaza acest ambalaj selectiv”, reprezentantul Cris-Tim considera ca orice tip de comunicare cu publicul trebuie sa devina „litera de lege”.

Cand esti sarac iti cumperi lucruri scumpe, asa functioneaza in Romania. Nu se uita nimeni (n.r. la ambalaj). Eu am urmarit in ultimele sase luni doua initiative interesante: duci ambalajul si primesti legume proaspete si inca una in care strangeai puncte de loialitate. Incidenta este foarte mica Sunt actiuni de PR, sigur ca da, dau bine in agenda si la stabilitatea companiei, dar la nivel de impact, clar nu exista. Vizavi de mentiune pe ambalaj, orice tip de comunicare cu publicul trebuie sa devina litera de lege, e o idee cu care rezonam”, a explicat Clej.

Evenimentul retailArena se adreseaza atat marilor lanturi de retail, magazinelor online, cat si furnizorilor de servicii, specialistilor in logistica si marketing, proprietarilor de spatii comerciale si producatorilor din FMCG. retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield Echinox, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri