Pentru consumatorii din intreaga lume, rolul pe care alimentele il joaca in sanatate si starea de bine este din ce in ce mai important; oamenii au in vedere din ce in ce mai mult modul in care portiile mai mici - gustarile - le influenteaza starea de bine, precum si sanatatea fizica, arata un raport Mondelez International.

Mondelez International a anuntat lansarea primului sau raport State of Snacking, un studiu global privind tendintele consumatorilor in ceea ce priveste rolul pe care snacking-ul il joaca in intreaga lume, pentru a raspunde nevoilor in crestere ale consumatorilor: stilul de viata modern, dorinta din ce in ce mai mare de conectare la comunitate si un sentiment din ce in ce mai holistic al starii de bine. Studiul dezvaluie cresterea snacking-ului la nivel mondial, in paralel cu cel regional, demonstrand modul in care gustarile contribuie la regandirea viitorului alimentelor, prin adresarea intregii game de nevoi care exista in viata noastra de zi cu zi.

Raportul privind starea snacking-ului, elaborat in parteneriat cu specialistii in domeniul sondajelor pentru consumatori de la The Harris Poll, completeaza cunostintele globale de snacking ale Mondelez International cu noi cercetari efectuate pe mii de consumatori din douasprezece tari.

Raportul arata ca obiceiul de a lua gustari (snackingul) este un comportament in crestere la nivel mondial, deoarece tot mai multi consumatori opteaza pentru gustari in locul meselor.

In special, 6 din 10 adulti din intreaga lume spun ca prefera sa manance multe mese mici pe parcursul zilei, spre deosebire de cateva mai mari (59%), consumatorii mai tineri alegand in special gustari, 7 din 10 in randul Millennials (70%).

Relatia noastra cu mancarea se schimba fundamentale

Snacking-ul se intalneste cu nevoile stilurilor de viata moderne, conexiunea la comunitate si ajuta la obtinerea starii de bine functionale si emotionale.

  • Pentru mai mult de 8 din 10 persoane, comoditatea (87%) si calitatea (85%) sunt printre factorii de top care influenteaza alegerea gustarii.
  • 80% dintre consumatori cauta gustari sanatoase si echilibrate.
  • 71% dintre adulti spun ca gustarea ii ajuta sa isi controleze foamea si sa-si gestioneze caloriile pe parcursul zilei.
  • Cu toate acestea, momentele de rasfat continua sa aiba un loc important in rutinele zilnice. 80% dintre adultii din intreaga lume spun ca sunt preocupati de un stil echilibrat luand in calcul ambele optiuni, sanatatea si rasfatul, in functie de nevoia de moment.
  • 77% dintre consumatori sunt de acord ca exista un timp si un loc pentru o gustare sanatoasa si un timp si un loc pentru o gustare care te rasfata. Majoritatea oamenilor spun ca gustarile sunt la fel de importante pentru starea lor de bine mentala (71%) si emotionala (70%), cat si pentru starea lor de bine fizica.

Snacking-ul este cu mult mai mult decat ceea ce mancam

Snackingul este o modalitate cheie pentru oamenii din intreaga lume sa se conecteze la cultura lor si sa-si impartaseasca sentimentul de identitate cu comunitatile si familiile lor.

  • 71% spun ca snacking-ul este o modalitate de a-si aminti de acasa.
  • 7 din 10 adulti depun eforturi pentru a impartasi gustarile preferate ale copilariei cu altii (70%).
  • In intreaga lume, mai mult de 8 din 10 parinti folosesc timpul gustarii ca o modalitate secundara de conectare cu copiii lor (82%).
  • 76% dintre parinti folosesc gustarile pentru a transmite ritualuri culturale de gustare catre copiii lor.
  • Mai mult de trei din patru parinti (78%) spun ca gustarile pe care le aleg pentru copiii lor reflecta cine sunt ca parinti.

„Pe masura ce piata de snacking continua sa creasca la nivel mondial, ramanem fideli scopului nostru de a oferi oamenilor snack-urile potrivite, invatand constant despre numeroasele moduri diferite in care consumatori din intreaga lume isi iau gustarile si isi dezvolta relatia cu alimentele”, a spus Dirk Van de Put, Presedinte si CEO al Mondelez International. „Vedem ca adultul de varsta medie la nivel global mananca acum mai multe gustari decat mese intr-o zi, lucru determinat de din ce in ce mai mare de conditionari, asociate in mare masura cu modul in care traim astazi, incluzand aici o nevoie tot mai mare de comoditate, dorinta de a impartasi experiente nostalgice si culturale extinse, preferinte de stare de bine si dorinta de alegeri care variaza de la sanatos la rasfat.”

Mondelez International lanseaza raportul privind starea snackingului la un an dupa ce a anuntat o noua strategie si planul de business. In ultimul an, compania a inregistrat progrese importante in misiunea sa de a oferi consumatorilor gustarea potrivita, pentru momentul potrivit, in modul potrivit. Aceasta include cunoasterea din ce in ce mai aprofundata a factorilor care ii motiveaza pe oameni sa ia gustari, in timp ce continua sa raspunda abordarii holistice a starii de bine a oamenilor, oferind ingredientele principale din surse sustenabile si extinzand portofoliul de produse cu noi optiuni si inspirand consumatorii in obiceiurile de gustare.

Acest sondaj a fost realizat online de The Harris Poll, pentru Mondelez International, in perioada 16 - 27 septembrie 2019, pe un esantion la nivel global de 6.068 adulti cu varste de peste 18 ani. Cercetarea a cuprins 12 piete. Alte grupuri cheie analizate includ: Centennials cu varste intre 18-22 ani (n = 602), Millennials cu varste intre 23-38 ani (n = 2404), Gen Xers cu varste intre 39-54 ani (n = 1702), Boomers cu varste intre 55-73 ani (n = 1236) si Generatia Tacuta cu varsta de peste 75 ani (n = 124).

Mondelez International sprijina oamenii sa ia gustari in aproximativ 150 de tari din intreaga lume. Cu venituri de aproximativ 26 de miliarde de dolari in 2018, MDLZ conduce viitorul snacking-ului, cu branduri globale si locale iconice, precum biscuitii Oreo, belVita si LU; ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka si Toblerone; bomboanele Sour Patch si guma Trident.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri