Consumatorii vor să arate ”cool”, dar nu au bani, așa încât cumpără produse de lux contrafăcute, a declarat Ion Sturza, fondatorul și proprietarul Elefant.ro. Iar retail-ul, online sau offline, suferă de pe urma acestui trend.

”Începe să dispară, la fel ca în 2008-2009 clasa mijlocie, cea care stimulează consumul mediu sau mediu-superior. Consumatorul a început să caute chilipiruri și reduceri”, a declarat Ion Sturza, în cadrul evenimentului Retail Arena 2022.

Cât costă un parfum contrafăcut în Turcia

Fostul premier al Moldovei spune că fake-urile sunt promovate foarte activ pe social media, prin diverse canale de digital marketing. Ion Sturza afirmă că a făcut un studiu privind contrafacerile pe zona parfumurilor, iar rezultatele nu au fost deloc încurajatoare.

”Opt din zece parfumuri care sunt acum în piață sunt fake-uri din Turcia care imită, într-o formă mai mult sau mai puțin reușită, produsul original. Cum spun turcii, «if you want real fake, it is 100 dollar, if you want fake fake, 10 dollars». Un exemplu: un parfum bărbătesc Tom Ford, care în mod normal ar trebuie să fie 600-650 de lei, acesta a început să fie vândut cu 200-250 de lei, și se cumpără în draci”, a exemplificat proprietarul Elefant.ro.

Produsele de lux falsificate, un fenomen generalizat

La începutul acestui an, Meta a anunțat că a declanșat o campanie împotriva fake-urilor vândute pe rețelele sale sociale (Facebook și Instagram). Un studiu de piață realizat în acest context a identificat peste 26.000 de conturi de Facebook active care au vândut produse de lux contrafăcute în perioada octombrie-iunie 2021 și peste 20.000 de conturi de Instagram. Aproape două treimi din aceste conturi erau din China, 14% din Rusia și 7,5% din Turcia, potrivit Reuters.

”Noi am căzut într-o formă sau alta victima acestui trend, pentru că am avut pe marketplace câțiva vânzători care vindeau extraordinar de bine. Și până la urmă cei de la call-center ne-au sesizat că sunt plângeri, când am văzut asta, evident i-am scos din priză. Dar este un fenomen generalizat și este susținut de consumator. Cine cumpără e conștient că e fake. Iar asta se aplică și la genți, la produse de la branduri faimoase. Este un fenomen care apare atunci când oamenii își doresc în continuare să arate cool, dar nu au bani”, a conchis Ion Sturza, la Retail Arena.

Evenimentul Retail Arena este organizat de wall-street.ro și Retail.ro, VTEX fiind Main Partner, iar FAN Courier, Online Commerce Day Partner. La categoria Gold Partners intră Cargus, P3 Logistics Parks, Carrefour, Oney, Sameday, iar la Silver Partners îi găsim pe Motorola, Raiffeisen Bank, DWF, Mastercard, GUN Media, Ortec, RTB House, CustomSoft, BaseLinker, Emag, AFI Europe, VIVO!, Environ, Answear, TBI Bank, OLX Business, Offerista, Altex, dar și dm drogerie markt, Httpool și Jidvei. La categoria Sponsor îi avem pe Optimized, MTH Digital, Innoship.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri