Producatorul marcilor BMW, Mini si Rolls-Royce a anuntat ca marja operationala, reprezentand raportul dintre profitul operational si vanzari, a urcat la 11,9%, de la 2,7% in aceeasi perioada a anului trecut. Audi a inregistrat in aceeasi perioada o marja operationala de 10,6%, iar Mercedes-Benz de 9,3%.

Cresterea economica puternica din China si revenirea cheltuielilor de consum din SUA genereaza cerere solida pentru automobilele de lux produse in Germania. In cazul BMW, vanzarile Seriei 5 s-au dublat in primul trimestru, iar livrarile de SUV-uri X3 au crescut cu 94%.
"BMW da impresia ca joaca intr-o alta divizie in acest moment", comenteaza un analist Credit Suisse Londra.

Profitul inainte de dobanzi si taxe al BMW a crescut de peste patru ori in primul trimestru, la 1,9 miliarde euro, cu mult peste media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg, de 1,54 miliarde euro.

Citeste si:

Volkswagen a anuntat saptamana trecuta ca profitul EBIT s-a triplat in primele trei luni datorita cererii pentru marca Audi de pe piata chineza, in timp ce profitul operational al Daimler a urcat cu 71% datorita vanzarilor solide ale modelelor S-Class produse de Mercedes-Benz.

"Este un rezultat fantastic, generat in totalitate de automobile", a aratat un analist al Royal Bank of Scotland.
Actiunile BMW au urcat miercuri dimineata pe bursa de la Frankfurt cu 2,4%, inregistrand un avans de 10% de la inceputul anului. La pretul actual de 64,9 euro pe actiune, compania valoreaza 41,2 miliarde euro.

Profitul net a crescut de asemenea de aproape patru ori in primul trimestru, la 1,21 miliarde euro, iar veniturile au urcat cu 29%, la 16 miliarde euro. BMW anticipeaza vanzari de 1,5 milioane de vehicule in acest an, fata de 1,46 milioane in 2010.