"Principalele cauze pe care le vedem ca fiind responsabile de aceasta situatie sunt functionarea greoaie a programului de stimulare a innoirii parcului auto, mentinerea nedeductibilitatii TVA la achizitia autoturismelor de catre persoanele juridice, precum si accesul dificil la resurse de finantare pentru achizitia de autovehicule pentru marea majoritate a populatiei", se arata intr-un comunicat al APIA citat de Mediafax.

In iulie, comparativ cu luna anterioara, au fost vandute 10.407 vehicule, cu 11% mai putine, si 9.016 autoturisme, in scadere cu 13%.
Piata vehiculelor comerciale a avansat in perioada analizata cu 26%, la 8.343 unitati, iar in iulie fata de iunie a crescut cu aproape 3%, la 1.346 de unitati.

In topul celor mai vandute autoturisme in primele sapte luni, primul loc este ocupat de Dacia, cu 15.278 unitati (29% din total), urmata de Volkswagen (5.501 unitati), Skoda (4.688 unitati), Renault (3.788 unitati) si Opel (2.989 unitati).

Productia de vehicule a inregistrat o scadere totala de 8,4%, la 201.271 unitati, pe segmentul autoturisme declinul fiind de 9,2% (185.580 unitati). Vehiculele comerciale au inregistrat insa o crestere de 3,3%, volumul total fiind de 15.184 unitati.

Citeste si:

De asemenea, exportul de vehicule a consemnat o scadere de 7,7%, la un volum total de 179.465 unitati. Livrarile la exterior de vehicule comerciale au urcat cu peste 5%, la 14.165 unitati, iar cele de autoturisme s-au diminuat cu 8,7%, la 165.300 unitati.

In ceea ce priveste importul de vehicule, datele APIA indica la sapte luni o scadere de 3,7%, la 44.302 unitati.

Reprezentantii asociatiei au precizat ca pentru sfarsitul acestui an se asteapta la o usoara revigorare a pietei auto, dar doar in conditiile mentinerii cadrului legislativ actual, precum taxa auto, programul de innoire al parcului auto si cota TVA.