"Toata lumea s-a bucurat de vanzarea de piese originale la preturi foarte mari, importatorii masinilor impuneau o anumita garantie a pieselor utilizate si de aceea existau doar service-uri autorizate. Doua lucruri s-au intamplat, piata a trebuit sa se alinieze la legislatia europeana si in al doilea rand criza ne-a facut sa ne uitam cu atentie la bugetele noastre. Importatorii au pierdut clientii care nu isi mai puteau permite service-ul, nu mai puteau sa plateasca pentru piesele originale si care au inceput sa improvizeze fie si-au tinut masinile in parcare, fie au inceput sa isi repare singuri masinile”, a precizat Perry, la evenimentul Automotive Aftersales Power Breakfast, organizat de publicatia The Diplomat.

Managerul mizeaza pe o reducere a preturilor pentru reparatii la service-urile autorizate in perioada urmatoare. "Sper ca se va gasi un echilibru pentru ca pana la urma manopera la service-uri o sa inceapa sa scada, la fel si preturile pieselor originale. Componentele auto aftermarket sunt din ce in ce mai folosite”, a mai spus seful New Kopel.

Service-ul in Romania este fortat de asigurator sa foloseasca anumite piese de schimb. Potrivit lui Marius Constantinoiu, presedintele Augsburg International, "companiile de asigurari au scazut volumele in piata de piese auto la 40%".

Asociatia Distribuitorilor de Piese Auto din Romania (ADPAR) acuza companiile de asigurari de practici ilegale, intrucat isi incalca atributiile in relatia cu service-urile, impunand abuziv preturi si modalitati de lucru, avand ca scop scoaterea din piata a unitatilor de reparatii independente.

Reactia CSA la scrisoarea deschisa a distribuitorilor de piese auto

Reactia CSA la scrisoarea deschisa a distribuitorilor de piese auto

Citeste si:

"Tendinta in Romania este ca pe viitor toate service-urile libere sa intre intr-un concept la fel precum in strainatate", mai spune seful Augsburg.

New Kopel Romania are ca obiect principal de activitate, activitati de inchiriere si leasing cu autoturisme si autovehicule rutiere usoare si este prezenta pe piata din Romania incepand cu anul 2005, oferind concomitent servicii de leasing operational si de inchiriere de autovehicule (rent-a-car), iar din anul 2007 ofera si servicii de vanzari de autovehicule second-hand.

Compania comercializeaza marcile Suzuki si Opel, fiind in acelasi timp si importator al SUV-urilor SsangYong. Anul acesta urmeaza sa aduca in showroom-uri si masinile chinezesti Chery.