Dezvoltarea sustinuta a Volkswagen la nivel mondial, impreuna cu problemele inregistrate de Toyota in privinta lantului de furnizori dupa cutremurul din Japonia, inseamna ca grupul german va prelua pozitia de lider atat in privinta vanzarilor, cat si a productiei.

In ultimii ani, titlul de cel mai mare grup auto a fost disputat intre Toyota si General Motors.

Evenimentul va marca revenirea surprinzatoare a Volkswagen, dupa ce in urma cu numai cinci ani grupul avea unele din cle mai ridicate costuri de productie din industria auto si divergente majore la nivelul managementului.

In 2008, cand directorul gneral al Volkswagen, Martin Winterkorn, a anuntat planurile de a depasi Toyota, grupul nu a fost luat in serios de prea multa lume, intrucat vanzarile erau cu trei milioane de unitati mai mici decat cele ale producatorului nipon.

In ultimii ani, Volkswagen a profitat de pozitia importanta din China, cea mai mare piata auto din lume, si a inregistrat chiar o majorare a vanzarilor de 8% in acest an pe o piata europeana in stagnare.

Citeste si:

Volkswagen a avut vanzari record, de patru milioane de masini, in prima jumatate a acestui an, iar Winterkorn afirma ca pana la sfarsitul anului vanzarile totale ar putea atinge opt milioane de masini.

"Profita de toate investitiile pe care le-au facut in China si inregistreaza progrese solide in SUA, unde au avut mult timp o evolutie mai slaba", a declarat economistul sef pentru industria auto la IHS Automotive, Nigel Griffiths.

Firma de consultanta JD Power estimeaza ca pana la sfarsitul anului vanzarile Volkswagen vor atinge 7,8 milioane de unitati, reprezentand 10,5% din piata globala, General Motors se va plasa pe pozitia a doua cu 7,2 milioane de masini, iar pe trei Renault-Nissan cu vanzari combinate de 6,8 milioane de autovehicule. Toyota va cobori pana pe patru, cu 6,7 milioane de masini.

Atat IHS Automotive, cat si PwC Autofactsestimeaza ca Volkswagen va deveni lider in industria auto, urmat de General Motors.

Analistii considera, insa, ca este putin probabil ca Volkswagen sa-si mentina pozitia de lider si in 2012, cand productia si vanzarile Toyota ar urma sa revina la normal.