Si compania Generali Romania are inclusa in contractele CASCO, incheiate incepand cu 1 septembrie, o fransiza de 30%.

"Estimez ca asiguratorii CASCO isi vor schimba conditiile de asigurare in cel mai scurt timp si vor vinde politele cu excludere a acestui risc. Ca urmare, in termen de 2-3 luni, majoritatea asiguratorilor ar putea introduce aceasta clauza de excludere la conditiile de asigurare CASCO. Mai mult, orice asigurator poate adauga teoretic la excluderi si neechiparea corespunzatoare cu anvelope de iarna a autovehiculelor", a spus reprezentantul Safety Broker.

Potrivit legislatiei, constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna in perioada 1 noiembrie 2011 - 29 februarie 2012, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

Asiguratorii pot aplica o fransiza, cota parte din valoarea daunele provocate de client daca acesta din urma conducea masina fara anvelope de iarna. "Discutam de conditii comerciale; se poate pleca de la o fransiza de 100 euro si se poate ajunge la nedespagubirea integrala a daunei daca a fost provocata de lipsa anvelopelor de iarna, in functie regulile stablite de fiecare companie de asigurare".

Pentru noile contracte CASCO, aceste prevederi trebuie comunicate catre client la momentul incheierii politei. Este, de asemenea, decizia asiguratorilor sa modifice prevederile conditiilor de asigurare cand cred de cuviinta. Daunele pe CASCO au in medie o pondere de 12-13% din valoarea asigurata a masinii in contract.

"Posibilitatea refuzului despagubirii, ca urmare a neutilizarii anvelopelor de iarna, poate fi stipulata in conditiile de asigurare CASCO specifice fiecarei companii de asigurare. Avand in vedere ca discutam de conditiile de asigurare facultative, aceasta stipulare ramane la latitudinea fiecarei companii, conform politicii sale interne", au declarat reprezentantii EUROINS Romania.

Citeste si:

Anvelopele de iarna sau all-season omologate (conform Directivei 92/23/CE) nu sunt obligatorii de la 1 noiembrie decat pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, in cazul autoturismelor fiind necesare pentru toate cele 4 roti, iar pentru camioane doar pe rotile de tractiune. Amenzile pentru soferii cu anvelope de vara pe portiuni cu zapada sunt intre 2.500 si 4.000 de lei, fiindu-le, de asemenea, retinut si certificatul de inmatriculare al automobilului.

"Chiar daca vorbim de o contraventie, totusi, trebuie sa tinem cont de caracterul aleatoriu de aparitie al unui eveniment asigurat. Societatile de asigurari vor monitoriza atent aparitia unor evenimente de acest gen si in masura in care vor constata ca se impune o reactie la nivel de pret si produs, vor decide in consecinta, in functie si de realitatile existente in piata asigurarilor la acel moment", au spus, de asemenea, reprezentantii FATA Asigurari.

EUROINS si FATA Asigurari nu au modificat, pana in prezent, conditiile contractului de asigurare facultativa CASCO.

In cazul unui accident asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA) va trebui sa acopere si costurile pentru degajarea portiunii de drum afectat. In situatia in care limitele de despagubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acopera in totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului.

In situatia in care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, raspunzator de producerea accidentului rutier, nu avea incheiat un contract de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum si in situatia in care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectarii obligatiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarna, lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului intocmeste devizul cu contravaloarea daunelor si notifica conducatorul auto vinovat de producerea accidentului.

Sumele incasate cu titlu de tarif de despagubire vor reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania S.A. si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.

Este interzisa circulatia autovehiculelor cu lanturi montate pe roti, pe portiunile de drum care nu sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei.