Sistemul Start/Stop opreste automat motorul atunci cand autovehiculul se afla in stationare, la semafor. In momentul in care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla intr-o treapta de viteza, motorul este repornit automat. Productia acestui sistem a inceput in anul 2007.

In prezent, doar o treime din autovehiculele noi vin cu sisteme Start/Stop. „Ne asteptam ca pana in anul 2013 jumatate din autovehiculele noi din Europa sa fie echipate cu un sistem Start/Stop”, a declarat Dr. Ulrich Kirschner, presedintele diviziei Bosch pentru demaroare si alternatoare.

Sistemele Start/Stop reduc consumul de carburant si emisiile de CO2 cu pana la 5 procente. In ciclul urban, economia creste pana la 8 procente, potentialul fiind si mai mare in conditii de trafic aglomerat, mai ales in timpul orelor de varf.

Pentru a reduce si mai mult consumul de carburant si emisiile de CO2 produse, inginerii Bosch vor extinde gradual perioadele de oprire ale motorului. Initial, acest lucru se va aplica atunci cand autovehiculele ruleaza liber pana la oprire, iar mai tarziu chiar si in perioadele in care soferul nu mai accelereaza. „In functie de tipul traseului, sistemele Start/Stop imbunatatite pot asigura o economie de carburant suplimentara de 10 procente”, a declarat Kirschner.