Premierul Victor Ponta s-a intalnit, luni, cu vicepresedintele Ford Europa, Wolfgang Schneider, si presedintele Ford Romania, Jan Gijsen, la intalnire fiind prezenti si ministrul Transporturilor, primarul municipiului Craiova si presedintele Consiliului Judetean Dolj, relateaza Mediafax.

"Discutiile au vizat identificarea de solutii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, feroviar si fluvial a fabricii Ford de la Craiova, principalele proiecte in derulare fiind finalizarea centurii municipiului Craiova si dezvoltarea legaturii rutiere Craiova-Pitesti", se arata intr-un comunicat al Guvernului.

Ponta a apreciat ca prezenta Ford in Romania este foarte importanta atat pentru economia Romaniei, cat si pentru comunitatea locala, asigurandu-i pe reprezentantii companiei ca se pot baza pe sprijinul autoritatilor atat la nivel local, cat si national.

Reprezentantii Ford l-au invitat pe seful Guvernului sa viziteze fabrica de la Craiova.

In urma cu doua luni, fostul premier Calin Popescu Tariceanu a afirmat ca Ford ar putea "ramane o amintire" daca autoritatile vor penaliza compania fara sa isi indeplineasca si obligatiile, respectiv realizarea infrastructurii necesare exportului.

Citeste si:

Potrivit acestuia, o serie de angajamente ale partii romane, care au fost asumate de catre Primaria Craiova, nu au fost realizate, printre acestea numarandu-se un drum expres care sa lege Craiova de sistemul de autostrazi al Coridorului 4 paneuropean si un drum expres catre unul dintre porturile dunarene, fluviul urmand sa fie utilizat pentru transportul autoturismelor Ford.

Grupul american a preluat in 2007, de la stat, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligatia sa realizeze pana la 19 martie 2012 investitii tehnologice si de mediu de 675 milioane euro si un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unitati.

Ford si Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului au incheiat in luna martie un act aditional la contractul de privatizare a Automobile Craiova, potrivit caruia constructorul auto va produce un numar de masini mult mai redus fata de cel asumat, va plati penalitati si va renunta la un ajutor de stat pentru formarea profesionala a angajatilor.