Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.

Premierul Victor Ponta a anuntat, marti, ca a fost instiintat de catre ministrul Sova ca de miercuri incep negocierile pentru incheierea contractului de constructie a autostrazii Comarnic - Brasov.

Ponta a spus, totodata, ca negocierile pentru centura Sud a Capitalei si cele pentru autostrada Pitesti - Craiova sunt in faza avansata.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Citeste si:

CNADNR a primit la finele lunii martie candidaturi de la companii straine precum Strabag, Vinci, Aktor si Astaldi sau romanesti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB si Euro Construct Trading'98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii de Centura Sud a municipiului Bucuresti si operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti-Constanta si a Autostrazii Bucuresti-Pitesti.

Tot in luna martie, CNADNR a anuntat ca vrea sa contracteze prin concesiune constructia si operarea tronsonului Craiova - Pitesti, proiect estimat la 9 miliarde de lei, cu TVA (2 miliarde de euro), care va fi realizat ca drum expres sau autostrada, termenul limita pentru depunerea candidaturilor fiind miercuri.