Noua versiune sedan a modelului compact A3 se va vinde mai bine decat actualele variante hatchback si decapotabile si va contribui la reducerea decalajului fata de liderul BMW pe piata masinilor premium, potrivit Audi.

"Anticipam ca fiecare al doilea client al A3 va opta pentru un sedan, in viitor", a declarat la Budapesta Josef Schlossmacher, purtator de cuvant al Audi, inainte de ceremonia care va marca lansarea productiei sedanului la fabrica din Gyor, scrie Mediafax.

Noul A3 va fi destinat in mare parte clientilor din Statele Unite si China, unde sedanurile sunt mai populare decat pe piata europeana.

In Europa, sedanul A3 va fi disponibil in showroom-uri in trimestrul al treilea, cu un pret de baza in Germania de circa 25.000 de euro.

Vanzarile in China vor incepe la sfarsitul acestui an, iar in SUA vor fi lansate la inceputul anului viitor.

Compania germana va deschide in acest an o fabrica in China, la Foshan, pentru a fabrica sedanul A3 pentru aceasta piata.

Citeste si:

Audi a investit peste 900 de milioane de euro pentru extinderea fabricii din Ungaria, una dintre cele mai mari unitati de productie de motoare la nivel mondial, unde mai construieste automobilul sport TT si modelul decapotabil A3.

In urma extinderii fabricii, capacitatea anuala de productie a fost marita de peste trei ori, la 125.000 de vehicule pe an.

Profitabilitatea Audi este esentiala pentru strategia grupului parinte Volkswagen Group de a depasi General Motors si Toyota Motor, ca cel mai mare producator auto la nivel mondial, pana in 2018.

Audi a avut in primul trimestru o contributie de 56% la profitul operational al VW.

Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, mai detine constructorul de masini sport Porsche, compania britanica Bentley si brandurile Lamborghini si Bugatti. Audi intentioneaza sa devanseze liderul BMW, ca cel mai mare producator de automobile de lux din lume, pana la sfarsitul acestui deceniu. Audi a devansat Mercedes-Benz in 2011 si se afla pe locul al doilea.

Audi a livrat anul trecut 1,45 million de masini si SUV-uri, cel mai bun an de pana acum al companiei. Brandul BMW a realizat anul trecut vanzari de 1,54 automobile, iar brandul Mercedes de 1,32 milioane unitati.