Astfel, piata auto franceza s-a contractat cu 9,4% in perioada ianuarie-august, la 1,4 milioane de autoturisme comercializate, fata de peste 1,55 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de asociatia constructorilor crancezi de cutomobile, CCFA, scrie Mediafax.

Cota de piata a Dacia in Franta a urcat la 4,47%, de la 3,83% in primele opt luni ale anului trecut.

Marca japoneza Toyota a inregistrat o crestere similara Dacia, insa la un volum mai redus de vanzari. Inmatricularile de masini Toyota in Franta au urcat cu 5,8% in perioada analizata, la 48.070 unitati.

Cresterea Dacia a limitat declinul consemnat la nivelul grupului Renault. Vanzarile Renault la nivel de grup au scazut cu 7,9% in perioada analizata, la 350.286 autoturisme. Marca Renault a afisat o scadere de 10,4%, la 287.457 unitati.

Citeste si:

Concernul PSA Peugeot Citroen a avut o scadere de 11,2%, la 426.675 inmatriculari.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a avut vanzari de 168.972 autoturisme in Franta in primele opt luni, in scadere cu 10,7%.
Marcile de lux au inregistrat scaderi, cu exceptia Lexus, care are insa un volum al vanzarilor mult mai redus fata de companiile europene.

Astfel, inmatricularile de autoturisme Mercedes-Benz in Franta au scazut cu 3,8% in primele opt luni, la 40.484 unitati, in timp ce Audi a inregistrat un declin de 6%, la 38.784 masini. BMW a scazut cu 3,1%, la 28.807 automobile.