Fiat, care saptamana trecuta a finalizat preluarea integrala a companiei americane Chrysler, a anuntat miercuri ca profitul din operatiuni comerciale va creste in acest an la 3,6-4 miliarde de euro, sub intervalul de 4,7-5,2 miliarde de euro anticipat in octombrie anul trecut. Analistii anticipau pentru 2014 un profit de 4,16 miliarde de euro, scrie Mediafax.

Perspectivele dezmagitoare de profitabilitate explica motivele pentru care directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, a sustinut preluarea Chrysler si strategia de reducere a dependentei grupului de piata europeana.

Fiat a anuntat miercuri ca grupul rezultat in urma fuziunii cu Chrysler va avea listarea principala la bursa din New York. Noul grup se va numi Fiat Chrysler Automobiles NV. Holdingul va fi inregistrat in Olanda, dar va avea domiciliul fiscal in Marea Britanie. Producatorul auto vrea sa finalizeze listarea la bursa din New York in acest an, iar actiunile grupului vor continua sa fie tranzactionate la bursa din Milano, ca piata secundara.

Marchionne a adoptat deja o astfel de strategie in cazul unei alte companii pe care o prezideaza, CNH Industrial, producator de utilaje agricole si de constructii. In septembrie 2013, CNH Group, companie olandezo-americana inregistrata in Olanda, a fuzionat cu Fiat Industrial, formand CHH Industrial.

Fiat a obtinut in 2013 un profit din operatiuni comerciale (inainte de dobanzi, taxe si elemente exceptionale) de 3,4 miliarde de euro, in scadere de la 3,5 miliarde de euro in 2012. Veniturile au avansat cu 3%, la 87 de miliarde de euro.

In trimestrul al patrulea, Fiat a obtinut un profit din operatiuni comerciale de 931 milioane de euro, sub asteptarile analistilor, de 1,12 miliarde de euro, din cauza declinului profitului in America Latina. Veniturile totale ale Fiat din trimestrul patru au urcat cu 10%, la 24 miliarde de euro.

Citeste si:

Declinul profitului in America Latina a anulat efectul pozitiv al profitului din America de Nord, unde performantele Chrysler au fost sustinute de succesul noului Jeep Cherokee, intrat pe piata in octombrie.

In trimestrul patru, Chrysler a obtinut un profit operational de 1,1 miliarde de dolari, in crestere cu 51%.

Chrysler anticipeaza pentru acest an livrari in urcare cu 17%, la 2,8 milioane de vehicule si un profit operational de 3,7-4 miliarde de dolari. In 2013, profitul operational a fost de 3,18 miliarde de dolari.

Pierderile Fiat in Europa au scazut la 50 de milioane de euro in ultimele trei luni din 2013, de la 120 milioane de euro in urma cu un an.

Marchionne vrea sa transforme Fiat intr-un producator auto capabil sa concureze General Motors si Volkswagen.