Trenul a fost oprit in apropiere de localitatea Izmit, langa Istanbul, din cauza unor probleme la cabluri, au anuntat posturile turcesti de televiziune. Inginerii s-au precipitat sa rezolve problema, iar trenul si-a reluat drumul catre Istanbul, dupa aceasta "halta" fortata de aproximativ 30 de minute, care a provocat mare jena autoritatilor turcesti, dupa ce acestea au fost nevoite sa amane succesiv proiectul in ultimii ani. "In pofida tentativelor de sabotaj, blocajelor, intarzierilor, am incheiat construirea liniei si am dat-o in folosinta astazi (vineri)", a declarat Erdogan, la Eskisehir, la jumatatea drumului dintre principalele orase turcesti.

Inaugurarea liniei are loc cu doua saptamani inainte de alegerile prezidentiale de la 10 august, in care premierul candideaza. Erdogan si-a facut campanie insistand asupra eforturilor in vederea imbunatatirii transporturilor in Turcia. Erdogan, al carui Partid pentru Justitie si Dezvoltare (AKP, islamo-conservator) domina viata politica de peste zece ani, depune eforturi sa se prezinte ca omul care a transformat Turcia intr-o tara moderna, cu un nivel de trai comparabil cu cel al vecinilor europeni.

Reprezentantul cailor ferate turcesti Suleyman Karaman, citat de postul de televiziune NTV, a anuntat ca o ancheta urmeaza sa fie deschisa cu privire la incidentul de vineri, deoarece, sustine el, pana in prezent nu s-a produs nicio problema de acest tip. Proiectul legaturii feroviare de mare viteza Istanbul-Ankara, cu o lungime de peste 500 de kilometri, a costat 4,25 miliarde de dolari. Inceput in 2003, imediat dupa venirea la putere a AKP, el a fost terminat abia 11 ani mai tarziu.

TGV-ul turcesc: linia Istanbul-Ankara a costat 4,25 MLD. dolari

TGV-ul turcesc: linia Istanbul-Ankara a costat 4,25 MLD. dolari

Sursa foto: MediafaxFoto