"Cred ca renuntam la ideea de a faza acea autostrada, pentru ca gasim resurse financiare, si ne ducem direct autostrada, dat fiind faptul ca in zona respectiva de munte, inalta, este complicat sa refaci santierele si s-o tranformi din drum expres. Am analizat cu maximul de corectitudine si vom intra direct la autostrada", a spus Rus, intr-o conferinta de presa, scrie Mediafax.

Ministrul a adaugat ca in urmatoarele doua saptamani va fi selectat consultantul care va furniza studiul de fezabilitate al acestei autostrazi.
La mijlocul lunii decembrie, Rus afirma ca lucrarile de constructie pentru acest proiect ar putea incepe in urmatorii doi ani.

"Eu cu siguranta nu apuc, poate numai daca ma puneti ministru pe urmatoarele cicluri... Cred ca intr-un an si jumatate - doi ani se pot demara lucrarile, in functie de cat de rapid va merge studiul de fezabilitate, cat de putine contestatii vor fi la licitatiile de proiectare si de executie. Sunt chestiuni administrative", spunea Rus, la finalul unor dezbateri din Parlament.

Ministrul mai preciza, la momentul respectiv, ca realizarea acestei autostrazi, direct sau in mai multe faze, este "o prioritate totala". In Master Planul de Transport, aceasta autostrada, una din cele mai asteptate din Romania, a figurat ca viitor drum expres, optiune criticata de participantii la dezbaterile pe marginea documentului.

Citeste si:

Ministrul Transporturilor a mai anuntat marti si informatii privind viitoarea autostrada Targu Mures - Iasi - Ungheni, un alt proiect cerut insistent de transportatori. "Ne-am angajat cu totii ca rezolvam si problemele de dezvoltare economica a unor regiuni care astazi sunt in dificultate din cauza ca nu exista o infrastructura rutiera ca suport pentru dezvoltarea economica. Si atunci dam drumul la autostrada Ungheni - Iasi - Targu Neamt si de la Targu Neamt la Targu Mures varianta de autostrada fazata, ca-i foarte scumpa", a spus ministrul.

Pe tronsoanele Targu Neamt - Iasi - Ungheni (100 km) si Targu Mures - Targu Neamt (211 km) sunt in derulare licitatii pentru revizuirea studiilor de fezabilitate, conform informatiilor prezentate marti de ministerul Transporturilor. Potrivit informatiilor prezentate initial in Master Planul de Transport, tronsoanele Pascani - Iasi - Ungheni (75 kilometri) si Targu Mures - Pascani (280 kilometri) figurau ca viitoare drumuri expres, cu investitii necesare estimate la 450 milioane euro, respectiv 3,65 miliarde euro, fara TVA.

Federatia Operatorilor de Transport din Romania (FORT) a solicitat autoritatilor includerea autostrazii "Moldova", Targu Mures-Iasi-Ungheni, in Master Planul de Transport, argumentand ca realizarea acestei sosele va genera aparitia de noi locuri munca si cresteri pentru turism si exporturi.