BlaBlaCar functioneaza ca o piata online, conectand soferi si pasageri care au nevoie sa calatoreasca pe distante lungi, pentru a imparti costurile unei curse, compania fiind infiintata in 2004. Grupul german Carpooling.com reprezinta principalul rival al companiei franceze, iar in urma cumpararii acestuia, BlaBlaCar va deveni liderul pietei europene de ridesharing, cu o cota de peste 90% pe pietele mari din Europa, precum Germania, Spania si Italia, scrie Mediafax.

Prin preluarea start-up-ului ungar AutoHop, BlaBlaCar isi extinde operatiunile in Romania, Ungaria, Serbia si Croatia. Nicolas Brusson, unul dintre fondatorii BlaBlaCar, a afirmat ca preluarea Carpooling si AutoHop reprezinta "ultimul pas in consolidarea in Europa", compania putand sa se orienteze spre piete emergente din Asia si America de Sud.

Desi compania franceza nu a facut publice sumele platite pentru preluarea competitorilor sai, mai multe surse au declarat ca Carpooling a fost evaluata la cateva zeci de milioane de dolari.

Citeste si:

In urma incheierii tranzactiilor, BlaBlaCar isi va asigura prezenta in 18 tari si va avea o baza de 20 de milioane de utilizatori la nivel mondial, devenind una dintre cele mai importante platforme de ridesharing la nivel global. In ultimele luni, BlaBlaCar a inceput sa functioneze in Rusia, Turcia si India.

BlaBlaCar este unul dintre cele puternice start-up-uri din domeniul tehnologiei, atragand 100 de milioane de dolari in luna iulie 2014 de la investitori ca Index Ventures. Valoarea companiei este estimata la 1 miliard de dolari.

Totodata, BlaBlaCar a obtinut si aprobarea autoritatilor de reglementare din intreaga lume, modelul sau de afacere fiind diferit de cel al controversatei aplicatii Uber. Soferii BlaBlaCar nu obtin profit in urma serviciilor oferite, pasagerii platind doar pretul combustibilului consumat in timpul calatoriei si eventuale alte costuri presupuse de respectiva cursa.