Lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, in lungime de 22 de kilometri, a fost inchis in septembrie 2015, iar o portiune de cateva sute de metri a fost demolata, din cauza ca au aparut fisuri si denivelari grave pe carosabil, informeaza News.ro.

CNADNR a considerat ca firma italiana Salini Impregilo nu a respectat obligatiile asumate, iar in ianuarie 2016 a notificat compania cu privire la incetarea contractului.

"Incepand cu data de 30.03.2016, Directorul General al CNADNR SA a decis constituirea grupului de lucru - Unitatea de Implementare: Refacere Lot 3 Orastie - Sibiu. Persoanele desemnate sa faca parte din unitatea de implementare vor avea ca principala sarcina repunerea traficului pe sectorul de 22 km in conditii de siguranta, lucrarile de reparatie fiind executate in regie proprie", se precizeaza in comunicatul CNADNR.

Masura, una in premiera pentru compania de stat, ar putea fi extinsa la toate lucrarile la care apar probleme. Finantarea lucrarilor va fi asigurata din garantia de buna executie a contractului reziliat cu Salini Impregilo, potrivit companiei de stat.

Citeste si:

”Aceasta masura de reziliere si finalizare a lucrarilor in regie proprie, abordata pentru prima data de Companie, poate fi pusa in aplicare oricand pentru orice proiect care nu merge si unde constructorul da dovada de neseriozitate si intarzie proiectul nejustificat", a declarat directorul general al CNADNR, Catalin Homor, citat in comunicatul companiei.

Din grupul de lucru fac parte specialisti in constructii drumuri si poduri, proiectare, geologie sau topometrie, care vor avea ca principala sarcina repunerea traficului pe sectorul de 22 km in conditii de siguranta, lucrarile de reparatie fiind executate in regie proprie de catre CNADNR.
Acest grup de lucru isi va desfasura activitatea sub coordonarea Directiei de Implementare Proiecte Autostrazi si Drumuri Expres din cadrul CNADNR.

In paralel, CNADNR a lansat, vineri, o licitatie pentru un contract de expertiza tehnica asupra lucrarilor executate la lotul 3 al Orastie – Sibiu, care va clarifica calitatea si cantitatea lucrarilor executate in santier.

Sursa foto: Blazej Lyjak/Shutterstock.com