La inceputul lunii mai, Daimler a a anuntat ca a preferat Polonia, si nu Romania, pentru investitia a circa 500 de milioane de euro in constructia unei noi fabrici de motoare, in vederea extinderii activitatilor de productie in afara Germaniei.

"Cei de la Daimler voiau ca piesele sa ajunga in 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din aceasta cauza, Sebes nu s-a putut califica", a spus Borc, la o conferinta pe teme auto.

Noua fabrica va fi construita in Jawor, la circa 700 de kilometri de Wroclaw, va produce motoare pe benzina si diesel pentru automobilele Mercedes-Benz si va crea cateva sute de locuri de munca. In cursa pentru constructia aceastei uzine era si Romania, unde Daimler produce la Sebes cutii de viteze.

Daimler a inaugurat, la inceputul lunii aprilie, o noua fabrica auto in Sebes, judetul Alba, unde produce cutia de viteza 9G Tronic, cu noua trepte, despre care nemtii spun ca este special proiectata sa optimizeze consumul de combustibil.

Citeste si:

Investitia de peste 300 de milioane de euro a creat deja 500 de noi locuri de munca, intr-o zona in care oricum somajul este sub 2%, urmand sa mai fie angajate inca 500 de persoane, a declarat atunci noul director al reprezentantelor Star Transmission si Star Assembly, Falk Pruscha.

In ciuda motivelor care au dus la pierderea investitiei Daimler, vicepremierul Costin Borc considera ca nu infrastructura este principara provocare pentru industria auto din Romania. "Nu infrastructura este problema principala pentru industria auto, ci forta de munca. Trebuie sa ne ocupam de calificarea fortei de munca si de pastrarea specialistilor in tara", a afirmat Borc.

Vicepremierul estimeaza ca afacerile anuale ale companiilor din sectorul auto romanesc vor depasi 20 de miliarde de euro in urmatorii ani. In Romania au uzine doi producatori auto de talie mondiala, Renault si Ford, iar peste 400 de companii produc diverse componente pentru autovehicule.

Sursa foto: Shutterstock / pisaphotography