Modelul BMW iNEXT va fi baza pentru strategia BMW Group privind condusul autonom si pune bazele pentru flotele de automobile complet autonome, nu doar pe autostrazi, ci si in mediul urban avand ca obiectiv solutiile de ridesharing autonom.

Obiectivul colaborarii este acela de a dezvolta solutii orientate spre viitor, care sa permita conducatorilor nu numai sa-si poata lua mainile de pe volan, dar si sa atinga asa-numitul "eyes off" (nivelul 3) si, in cele din urma, "mind off" (nivelul 4) prin care timpul petrecut de conducator in automobil sa fie unul de relaxare sau de lucru. Acest nivel de autonomie ar permite automobilului, la nivel tehnic, sa atinga etapa finala a calatoriei "driver off" (nivelul 5), fara un conducator uman in interior. Acesta deschide oportunitatea pentru flote autonome pana in 2021 si pune bazele pentru modele de business complet noi intr-o lume mobila conectata.

La 1 iulie 2016, cei trei parteneri au fost prezenti la sediul BMW Group din München pentru a-si prezenta angajamentul privind stabilirea unui standard al industriei si definirea unei platforme deschise pentru condus autonom. Platforma comuna va aborda condusul autonom de la nivelul 3 la nivelul 5 si va fi disponibil pentru mai multi comercianti de automobile si alte industrii care ar putea beneficia de pe urma automobilelor autonome si a invatarii mecanice profunde.

Companiile au fost de acord cu un set de etape si rezultate pentru a livra automobile complet autonome pe baza unei arhitecturi de referinta comuna. Pe termen scurt, companiile vor demonstra un drive test autonom cu un prototip de condus autonom avansat (highly automated driving / HAD). In 2017, platforma se va extinde catre flote cu drive teste de autonomie extinsa.

"Procesarea detectarii, asemenea capacitatilor noastre de a intelege deja scena de condus printr-o singura camera, va fi implementata pe cel mai recent circuit integrat al Mobileye, EyeQ®5, iar dezvoltarea de colaborare a algoritmilor de fuziune va fi implementata pe platformele de calcul Intel. In plus, tehnologia Mobileye Road Experience Management va oferi o localizare precisa in timp real si va modela scena de condus pentru a sprijini in mod esential condusul complet autonom", a declarat cofondatorul Mobileye, presedintele si directorul tehnic executiv, Amnon Shashua.

Citeste si:

BMW

Intel aduce un portofoliu vast de tehnologii pentru a alimenta si pentru a conecta miliarde de dispozitive inteligente si conectate, inclusiv automobile. Pentru a face fata volumului de lucru complex solicitat de automobilele autonome in mediul urban, Intel furnizeaza putere de calcul care variaza de la procesoare Intel Atom la Intel Xeon, ce livreaza pana la un total de 100 teraflopi de performanta eficienta a puterii fara sa fie necesara rescrierea condurilor.

"Automobilele complet autonome si toate cele la care sunt conectate vor necesita creiere electronice puternice si fiabile pentru a le face suficient de inteligente astfel incat sa navigheze prin trafic si sa evite accidentele", a declarat directorul executiv Intel, Brian Krzanich.

Produsele Mobileye au capacitatea de a detecta marcajele rutiere precum benzile, limitele de drum, barierele si alte obiecte asemanatoare; identifica si citesc semnele de circulatie, semnele directionale si semafoarele; creeaza un Roadbook al traseelor localizate si al reperelor vizuale prin utilizarea REM; si furnizeaza cartografiere pentru condus autonom. Produsele noastre sunt sau vor fi integrate in modele de automobile de la 25 de constructori auto din lume. Produsele noastre sunt disponibile si pe piata pieselor de schimb.