Banal si lipsit de personalitate. Cam atit se poate spune despre Mondeo, generatia a III-a. In afara unor mici tuse agresive din partea frontala – care insa nu fac parte dintr-un intreg, ci par mai degraba accesorii destinate modelelor de curse – vedeta Ford prezentata la Paris nu poate nici pe departe sa devina un reper al designului auto. Dealtfel, echipa care a desenat masina a fost „imprumutata” de la Volks-wagen, iar riscul asemanarilor dintre noul Passat si ultimul Mondeo au fost asumate chiar de cei de la Ford. New Edge Design, tendinta care a revitalizat Ford Ka si Focus n-a mai fost aplicat si in cazul ultimului Mondeo.

In cazul familialei a fost folosit conceptul Kinetic Design, folosit si in cazul VAN-ului S-Max. In ciuda eforturilor, Mondeo III nu pare sa aibe atuurile unui mare succes de casa, cum au fost, spre exemplu, Mondeo si Cortina – modele de referinta din anii ‘60-’70. In interior, din nou, nimic surprinzator. Bordul si consola poarta amprenta stilului folosit la S-Max si Galaxy II. Deasemenea, Mondeo III foloseste o mare parte din arhitectura si tehnologiile folosite la monovolumele firmei. Chiar si in interior, Mondeo III beneficiaza de un spatiu suplimentar – in special in inaltimea pavilionului si pentru picioarele ocupantilor locurilor din spate – ceea ce mareste confortul si securitatea pasagerilor.

Prezentat publicului ca o avanpremiera a lansarii oficiale pe piata – lansare ce va avea loc probabil in trimestrul trei al anului viitor – Ford nu a oferit prea multe detalii despre noul Mondeo III. Se stie doar ca versiunile in trei si cinci usi vor fi prezentate in momentul lansarii pe piata. La fel ca si cele doua monovolume S-Max si Galaxy II, Mondeo III va fi produs la uzinele din Genk, Belgia, care au beneficiat de investitii in modernizare de aproximativ 715 milioane de euro. II